Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner
21 - 40 of 53 Posts
Discussion starter · #22 ·
Sluit de spreekspoelen in serie aan om een belasting van 4 ohm te creëren. Kun je een foto van je subwoofer-aansluitingen plaatsen?
Hoi John en Rhino,

Er staat een schema in de eerste post over hoe je het moet aansluiten....

Maar als je het gemist hebt:

Image

Image

Image

De installatie gisteren gedaan, de sub in serie gekrompen en bedraad, hem weer gemonteerd en getest, hij werkt goed, een zeer goede OEM-upgrade!. Niet zo basachtig als je door Halfords bent gereden, maar merkbaar! Moet de poort alleen goed afsluiten, want hij rammelt een beetje met bubbeltjesplastic en een microvezelprop in het gat.. zal hem laten lassen en het eindresultaat plaatsen.. uit interesse werken deze, heb ik gelezen, zeer goed met een kicker 8" passieve radiator (zoals een sub maar dan zonder aansluitingen, alleen de beweegbare conus.. zal kijken of ik die in de box kan monteren om extra toon aan de bas toe te voegen! Kan de gedefinieerde dreun al voelen van het reservewielkleed als je je hand erop legt terwijl hij aan staat! Top upgrade

Discussion starter · #24 ·
Maar voor de optieprijs van het B&O-pakket had het al zo moeten klinken.

Hallo mensen, sorry dat ik dit draadje weer ophaal, maar het is echt een uitstekende uitwerking. Ik ben op zoek naar een sub-upgrade nadat ik mijn deurluidsprekers en tweeters heb geĂĽpgraded + geluidsisolatie aan de deuren heb toegevoegd, en nu kan de standaard sub niet meer meekomen.

Ik overweeg 3 dingen: precies deze standaard sub vervangen door de kicker sub, een actieve sub installeren, bijvoorbeeld JBL Stage 800BA, of helemaal losgaan en een sub met een aparte versterker en een behuizing krijgen die speciaal is voor de A5 sportback zoals hieronder.

Image

Elke optie heeft zijn voor- en nadelen, kosten, prestaties, ruimtebeslag, installatiegemak.

Ik ben erg in de verleiding gebracht door de kicker, ik zou het erg op prijs stellen als degenen onder jullie die hem in je auto's hebben geĂŻnstalleerd, me een meer gedetailleerde beschrijving zouden kunnen geven van de basverbeteringen om me te helpen een beslissing te nemen?

Discussion starter · #31 ·
Hoi mensen, sorry dat ik dit draadje weer ophaal, maar het is een echt uitstekende uitwerking. Ik ben op zoek naar een sub-upgrade nadat ik mijn deurluidsprekers en tweeters heb geĂĽpgraded + geluidsisolatie aan de deuren heb toegevoegd, en nu kan de standaard sub niet meer meekomen.

Ik overweeg 3 dingen: precies deze standaard sub vervangen door de kicker sub, een actieve sub installeren, bijvoorbeeld JBL Stage 800BA, of helemaal los gaan en een sub met een aparte versterker en een behuizing krijgen die speciaal is voor de A5 sportback zoals hieronder.

View attachment 184293

Elke optie heeft zijn voor- en nadelen, kosten, prestaties, ruimtebeslag, installatiegemak.

Ik ben erg in de verleiding om de kicker te nemen, ik zou het erg op prijs stellen als degenen onder jullie die hem in je auto's hebben geĂŻnstalleerd, me een meer gedetailleerde beschrijving zouden kunnen geven van de basverbeteringen om me te helpen een beslissing te nemen?
Beste Lukasz,

Het hangt allemaal van jou af, de Kicker zal je verrassen!
(Vooral in combinatie met Audison Mid Bass speakers in de deuren) Wat voor muziek luister je, krijg je de gekke blik van andere bestuurders bij een stopbord, maar vooral: ben je de "Backwards Baseball Cap Hoody Golf GTI" fase van je leven ontgroeid? Je rijdt een A5. (Geen belediging hier, maar na 10 minuten kon ik gewoon geen andere woorden meer bedenken die het duidelijker zouden uitleggen.)

Ik denk dat de persoon die je probeert te beschrijven, is wat we daar een "boy-racer" noemen, en alle jonge jongens gaan door hun boy-racer-fase :D

Dus ik weet precies wat je bedoelt, en ik denk dat ik jaren voorbij die fase ben.
Ik ben niet op zoek naar "street cred" of probeer er cool uit te zien als ik voor een bijeenkomst stop.

Ik wil gewoon een beetje kwaliteitsmuziek kunnen beluisteren, aangezien ik veel tijd onderweg ben. Ik ben op zoek naar wat meer bas zodat ik de muziek kan voelen in plaats van alleen te horen
Ik luister voornamelijk naar dance, house of electro muziek.

Je zegt dat het me zal verrassen en je bent geĂĽpgraded van een B&O sub, ik heb alleen het standaard Audi-systeem, dus ik denk dat het in mijn geval een grotere upgrade zou zijn.
(niet dat de B&O sub geweldig was om mee te beginnen, maar ik denk dat het beter is dan standaard)

Ik vind deze oplossing erg leuk omdat het geen extra ruimte in beslag neemt en de prijs redelijk is, maar zou je het verschil kunnen beschrijven dat de kicker voor je heeft gemaakt?
Kon je de bas meer voelen? Was het merkbaar krachtiger? Was het als een "wow"-verschil toen je het voor het eerst hoorde?

dank!

Discussion starter · #33 ·
Het rammelt in je auto

Ik denk dat je me overtuigd hebt!

Ik heb nog nooit in een auto gezeten met een goede 10" of 12" sub, dus ik heb niets om mee te vergelijken, maar ik weet dat ik op zoek ben naar kwaliteit en niet naar hoe hard het gaat. Ik denk dat het me blij zou moeten maken.

Even uit nieuwsgierigheid, wat zou er gebeuren als de kicker parallel zou worden aangesloten? Technisch gezien betekent 2 ohm in plaats van 4 ohm 2x stroomverbruik, dus twee keer zoveel vermogen?

Discussion starter · #36 ·
Ik denk dat je me overtuigd hebt!

Ik heb nog nooit in een auto gezeten met een goede 10" of 12" sub, dus ik heb niets om mee te vergelijken, maar ik weet dat ik op zoek ben naar kwaliteit en niet hoe luid het is. Ik denk dat het me blij zou moeten maken.

Even uit nieuwsgierigheid, wat zou er gebeuren als de kicker parallel zou worden aangesloten? Technisch gezien betekent 2 ohm in plaats van 4 ohm 2x stroomverbruik, dus twee keer zoveel vermogen?
Ik dacht hetzelfde, maar er is geen of nauwelijks documentatie over de DSP-versterker.

Maar geloof me, ik heb showauto's gebouwd voor SPL- (laat de voorruit en trommelvliezen ontploffen) wedstrijden en geluidskwaliteit (elke rammel of vreemde trillingen/geluiden kost je punten) wedstrijden. Dit werkt stom en verrassend goed, maar ik heb het alleen in Sportbacks geĂŻnstalleerd.

Je laat het steeds beter klinken. Het enige waar ik me nu zorgen over maak, is dat ik misschien niet hetzelfde resultaat krijg omdat jij in het begin B&O had en ik alleen het 10-luidsprekers Audiosysteem van Audi heb. Ik neem aan dat de standaardversterkers anders zijn? Ik heb ook mijn radiocodering in byte 4 gewijzigd in "dynaudio profile", omdat ik hoorde dat dit de codering voor B&O is en de geluidskwaliteit enorm verbeterde. Ik hoorde echter ook dat het in sommige gevallen met mmi 3g+ de subwooferaanpassing via mmi uitschakelt of soms zelfs de sub helemaal uitschakelt. Dat kan ik beter eerst controleren. Weet je toevallig iets daarover?

Het resultaat van de bedrading
View attachment 176698

Ik denk nog na over een manier om de beschermingsgrille terug te plaatsen, als ik iets bedenk, zal ik het delen.

De volgende stap is gewoon vastschroeven, terug in de auto monteren, je muziek selecteren, alle gain openzetten en versteld staan van de 90 euro transformatie van je geluidssysteem. (Ik had een foto moeten maken toen het klaar was, ben het in alle opwinding vergeten)

Het is het beste wat ik tot nu toe aan de auto heb gedaan.:love:
Hoi daar! Ik vraag me af hoe je de rode en blauwe connectoren op de oude B&O-bedrading hebt kunnen aansluiten - moest je de oude aansluitingen afknippen en ze erop krimpen?

21 - 40 of 53 Posts