Hallo,
Gister was ik niet enthousiast over de B&O subwoofer in mijn 2011 S5 Sportback, het zoeken op het forum naar een upgrade leidde me alleen naar upgrades voor de Coupe/ Cabrio.
Dus waarom niet de unit uit de auto halen en kijken of ik zelf wat kan doen.
De unit eruit halen is een fluitje van een cent, één connector aan de linkerkant en 3 moeren losdraaien.
Een grote plastic ported subwoofer, met een flinke 16,5 cm 6 Ohm ongemerkte/gebrandmerkte sub driver.
(Ik kan B&O op dit moment niet serieus nemen, 3,5k voor het B&O systeem nee.. echt niet)
De klinknagels uitgeboord (doe dit voorzichtig, het plastic eronder smelt, korte bursts en wissel naar de volgende tussendoor afkoelen), de driver eruit gehaald en een mooie inbouwdiepte van 75 mm gevonden.
Op internet zoeken naar een 16,5 cm subwoofer driver is helemaal geen pretje!
Kicker heeft de CompRT CWR672 voor slechts 89 euro:
Algemene kenmerken:
Ik heb er direct een besteld en hij wordt binnen 3 werkdagen geleverd. Het plan is om hem in serie te bedraden, om van 2 Ohm Dual Voice Coil naar 4 Ohm Single Voice Coil te gaan.
Geen idee wat de versterker kan leveren op de subwoofer uitgang, zelfs niet na uren zoeken op het web, het vervangen van de sub driver van 6 Ohm naar 4 Ohm zou al meer vermogen moeten leveren.
Het monteren van de sub driver wordt een ander probleem, maar ik heb al wat gedachten over paraplupluggen voor gipsplaatconstructies.
Dat zou moeten werken en geeft me de mogelijkheid om het weer te demonteren.
Ik zal jullie op de hoogte houden van het proces wanneer de Kicker wordt geleverd.
Gister was ik niet enthousiast over de B&O subwoofer in mijn 2011 S5 Sportback, het zoeken op het forum naar een upgrade leidde me alleen naar upgrades voor de Coupe/ Cabrio.
Dus waarom niet de unit uit de auto halen en kijken of ik zelf wat kan doen.
De unit eruit halen is een fluitje van een cent, één connector aan de linkerkant en 3 moeren losdraaien.
Een grote plastic ported subwoofer, met een flinke 16,5 cm 6 Ohm ongemerkte/gebrandmerkte sub driver.
(Ik kan B&O op dit moment niet serieus nemen, 3,5k voor het B&O systeem nee.. echt niet)
De klinknagels uitgeboord (doe dit voorzichtig, het plastic eronder smelt, korte bursts en wissel naar de volgende tussendoor afkoelen), de driver eruit gehaald en een mooie inbouwdiepte van 75 mm gevonden.
Op internet zoeken naar een 16,5 cm subwoofer driver is helemaal geen pretje!
Kicker heeft de CompRT CWR672 voor slechts 89 euro:
Algemene kenmerken:
- 6-3/4" CompRT Serie Subwoofer
- Vermogen:
- Piek: 300 watt
- RMS: 150 watt
- Aanbevolen vermogensbereik: 70 - 150 watt RMS
- Impedantie: Dual 2 ohm
- Spuitgegoten polypropyleen conus
- Stevige Santoprene surround met in elkaar grijpende frontpakking
- Dubbel paar veerklemmen draadklemmen op maat gemaakt voor ondiepe installaties
- Weerbestendig voor outdoor powersports toepassingen
- Dubbele ventilatie voor maximale koeling
- Omgekeerde achterplaat en verhoogde bovenplaat voor volledige spreekspoelspeling en excursie met behoud van een ondiep profiel
- Hoge temperatuur spreekspoel voor verhoogde vermogensafhandeling
- Resonantiefrequentie (Fs): 55,6 Hz
- Top-mount diepte: 2-3/4"
- Gevoeligheid: 82.dB
- Geautoriseerde internetdealer
- 1 jaar fabrieksgarantie
Ik heb er direct een besteld en hij wordt binnen 3 werkdagen geleverd. Het plan is om hem in serie te bedraden, om van 2 Ohm Dual Voice Coil naar 4 Ohm Single Voice Coil te gaan.
Geen idee wat de versterker kan leveren op de subwoofer uitgang, zelfs niet na uren zoeken op het web, het vervangen van de sub driver van 6 Ohm naar 4 Ohm zou al meer vermogen moeten leveren.
Het monteren van de sub driver wordt een ander probleem, maar ik heb al wat gedachten over paraplupluggen voor gipsplaatconstructies.
Dat zou moeten werken en geeft me de mogelijkheid om het weer te demonteren.
Ik zal jullie op de hoogte houden van het proces wanneer de Kicker wordt geleverd.