Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner
Status
Not open for further replies.
21 - 40 of 396 Posts
Save
Discussion starter · #22 ·
Het lijkt erop dat de link daar voor RoW nu nergens meer naartoe leidt :eek:
Ja,
hier is de kaartlink (bedankt Byront daarvoor)
En hier zijn voorbereide fixes:
ANZ 3G+ - 412.3 KB bestand op MEGA
ME 3G+ (nog niet getest) 412.4 KB bestand op MEGA
SA 3GHigh - 412.4 KB bestand op MEGA
SA 3G+ - 412.4 KB bestand op MEGA

Installeer de kaart, gebruik de activator van de allereerste post en gebruik dan de hier verstrekte fix.
Geniet van je nieuwe kaart.

Fixes voor andere delen van de kaart worden op aanvraag verstrekt
Hier is de post die je zoekt

Hier is de post die je zoekt
Hoi, bedankt. Ik merk dat Congo het heeft over "fixes" voor de kaarten, is dat iets dat ik ook moet downloaden, aangezien je vermeldt geen "activators/fixes/HDD reformateringsscripts of iets dergelijks" te installeren?

Proost, het allerbeste, Peter

Save
Discussion starter · #24 ·
Hoi, bedankt. Ik merk dat Congo het heeft over "fixes" voor de kaarten, is dat iets dat ik ook moet downloaden, aangezien je vermeldt geen "activators/fixes/HDD reformating scripts of iets dergelijks" te installeren?

Groeten, het allerbeste, Peter
Er zijn geen fixes nodig. Alleen de kaarten zelf.

Er zijn geen fixes nodig. Alleen de kaarten zelf.
Bedankt. Terzijde, ik heb je mijn scan gedaan met VCDS in november net voor mijn O/S gemaild.

Save
Hoi, bedankt. Ik merk dat Congo het heeft over "fixes" voor de kaarten, is dat iets dat ik ook moet downloaden, aangezien ik merk dat je vermeldt geen "activators/fixes/HDD reformateringsscripts of iets dergelijks" te installeren?
...
Dit heeft waarschijnlijk betrekking op het werk dat we vorig jaar aan uw HNav-systeem hebben gedaan om het ontbrekende acios_db.ini-bestand voor de MMI3G AN-regio navdb te repareren. Afhankelijk van de implementatie van mj131 moet u mogelijk het nav-unblocker-script opnieuw uitvoeren na het installeren van de MMI3GP AN navdb. --g

• Helpful
Reactions: NucMed
Save
Dit houdt waarschijnlijk verband met het werk dat we vorig jaar aan uw HNav-systeem hebben gedaan om het ontbrekende acios_db.ini-bestand voor de MMI3G AN-regio navdb te repareren. Afhankelijk van de implementatie van mj131 moet u mogelijk het nav-unblocker-script opnieuw uitvoeren na het installeren van de MMI3GP AN navdb. --g
Bedankt voor de heads-up DrGER, ik zou u, als ik mag, kunnen kopiëren met behulp van uw mmi3ginfo3-231230-script wanneer ik de installatie uitvoer, het kan u meer inzicht geven in wat er met de implementatie aan de hand is.

Proost, Peter

Save
Image

Image

Image

Image

Image

Zoals beloofd nog een paar foto's.

Mj heeft de meeste kleine problemen opgelost, alleen de grafische glitch van de parkeersensoren achteraan wordt nog aan gewerkt.

Kan niet geloven hoe geweldig de mmi er nu uitziet.

Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik video's kan afspelen vanaf de SD-kaart, enz., en aan het spelen met mijn nieuwe, bijgewerkte mmi.

Nogmaals bedankt aan Mj hiervoor, het heeft mijn auto getransformeerd.

Image

Image

Hallo TJ001, ik vraag me net af over het scherm dat Audi Drive Select toont. Is uw auto ermee uitgerust? Ik neem aan dat dat scherm (althans op mijn 2011 A6 C6/4FH allroad) de ronde rood/zwarte draaiknop met elke instelling vervangt. Stelt de afgebeelde auto uw model voor, of is het gewoon een generieke auto? Zou het dus voor de mijne de betreffende A6 allroad weergeven? Proost en gefeliciteerd dat je de eerste bent ...

• Like
Reactions: TJ001
Save
Hallo,

Ik heb geen ADS als standaard, ik heb het geactiveerd via obd11.

Het is een generieke auto, maar ik weet niet of het kan veranderen afhankelijk van welk model in het groene menu is ingesteld.

Hoi,

Ik heb geen ADS als standaard, ik heb het geactiveerd via obd11.

Het is een generieke auto, maar ik weet niet of het kan veranderen afhankelijk van welk model is ingesteld in het groene menu.
Ah, ok, bedankt voor de verduidelijking.

Save
Discussion starter · #32 ·
Dit houdt waarschijnlijk verband met het werk dat we vorig jaar aan uw HNav-systeem hebben gedaan om het ontbrekende acios_db.ini-bestand voor de MMI3G AN-regio navdb te repareren. Afhankelijk van de implementatie van mj131 moet u mogelijk het nav-unblocker-script opnieuw uitvoeren na het installeren van de MMI3GP AN navdb. --g
De activators/unblockers zijn, hoewel superhandig, gebaseerd op een heel slecht idee.
Het stoppen van de vdev-logvolmgr (zoals de meeste activators doen) heeft veel neveneffecten, zoals uitgeschakelde achtergronddatabasebestandsverificatie en meer.
Mijn build heeft geen van dergelijke brute 'hacks' (of heeft ze nodig) en het installeren ervan zou de werking van de unit alleen maar verslechteren.

Bedankt voor de heads-up DrGER, ik zou, als ik mag, je kunnen kopiëren met behulp van je mmi3ginfo3-231230-script wanneer ik de installatie doe, het kan je meer inzicht geven in wat er gaande is met de implementatie.

Groeten, Peter
Voer geen scripts uit en deel geen informatie/bestanden die door hen zijn gegenereerd. Ik vraag dit als een manier om mijn werk en inspanning om dit mogelijk te maken te respecteren.
Hoewel ik dit hier nu gratis aanbied als een blijk van goede wil aan de gemeenschap, wil ik niet dat mijn builds een andere "oplossing" worden die door anderen wordt gedeeld en met winst wordt verkocht.

Voer geen scripts uit en deel geen informatie/bestanden die erdoor zijn gegenereerd. Ik vraag dit als een manier om mijn werk en inspanning om dit mogelijk te maken te respecteren.
Hoewel ik dit hier nu gratis aanbied als een blijk van goede wil aan de gemeenschap, wil ik niet dat mijn builds een andere "oplossing" worden die door anderen wordt gedeeld en met winst wordt verkocht.
OK, begrepen. Mijn bezorgdheid over het veranderen van het systeem had betrekking op de installatie van kaarten die vorig jaar zijn gekocht van een "officiële" leverancier die mijn systeem heeft verpest & DrGER was zo vriendelijk om het voor mij te redden ... zie deze link

Omdat DrGER bekwaam is op dit gebied, zouden jullie elkaar misschien af en toe kunnen helpen als er problemen ontstaan?

Save
De activators/unblockers zijn, hoewel superhandig, gebaseerd op een heel slecht idee.
Het stoppen van de vdev-logvolmgr (zoals de meeste activators doen) heeft veel neveneffecten, zoals uitgeschakelde achtergronddatabasebestandsverificatie en meer.
Mijn build heeft geen van dergelijke brute 'hacks' en heeft ze ook niet nodig, en het installeren ervan zou de werking van de unit alleen maar verslechteren.
...
De work-around die Keldo begin 2016 beschreef om het H-B navdb-activeringsproces effectief uit te schakelen, is een gelukkige exploit geweest van H-B's zwakke FSC-bestandgebaseerde navdb-activeringsschema. Afgezien van de dubieuze implementatie (IMO) in eerste instantie (dat wil zeggen, in het nieuwe shellscript mme-becker.sh), heeft de exploit het al meer dan 8 jaar goed gedaan voor veel MMI3G/3GP-gebruikers. Zeker, het beëindigen van vdev-logvolmgr op het juiste moment heeft gevolgen voor de eindgebruiker (bijvoorbeeld het vereisen van de door de gebruiker gedefinieerde modus om de navdb bij te werken), maar ze lijken mij (zeer) klein voor het verkregen voordeel (dat wil zeggen, het verwijderen van de activeringsgerelateerde blokkering van de navdb). Dat gezegd hebbende, als het MMI3G > MMI3GP conversieproces dat hier wordt aangeboden ook het probleem van navdb-activering oplost zonder de noodzaak van een correct FSC-bestand, is dat geweldig. Voor de rest van ons, nou ja, dat is een andere zaak. --g

• Helpful
Reactions: NucMed
Save
Nog een update,

Met hulp van Mj werken de kaarten nu perfect.

Had veel 140 fouten tijdens het installeren en heb gewoon op opnieuw geprobeerd geklikt en de installatie ging verder. We moesten ook een paar dingen aanpassen en op een gegeven moment wees Mj erop dat mijn auto 400 voet onder de grond stond 🤣 maar eindelijk succes en tot nu toe werkt de 3GP navigatiesoftware.

Mj is ongelooflijk geweest en hij kijkt naar een bug waarbij de graphics van de parkeersensoren achteraan slechts kort oplichten.

Voor zover ik kan zien, werkt alles zoals bedoeld, het enige wat ik niet kan zien is het batterijniveau dat ik voor de update heb ingeschakeld, en tot nu toe geen succes met het converteren van videoclips om af te spelen vanaf de SD-kaart, maar ik ben zo, zo blij dat ik de update heb gedaan en ben Mj zo dankbaar voor de steun, het advies en het geduld dat hij heeft getoond.

Met behulp van Mj werken de kaarten nu perfect.
Bedankt voor de update. Terugkijkend op uw deel van de thread, lijken de belangrijkste glitches (voor mij) te zijn geweest met de installatie van de kaarten (en andere items/systemen die u eerder heeft gewijzigd), in plaats van een probleem met de installatie van de firmware/software modificatie van mj131, zou dat een correcte beoordeling zijn? Proost.

• Like
Reactions: TJ001
Save
Nou ja, de enige problemen waren dingen die ik via OBD11 had toegevoegd.

Voetruimteverlichting
Batterijniveau
ADS
Verwarmingsregelaars die op het scherm worden weergegeven

De navigatie was prima toen ik een sectie had toegevoegd die ik in de update had gemist.

De daadwerkelijke firmware-update van Mj was vrij eenvoudig en met slechts een paar aanpassingen daarna.

Hopelijk zullen mijn fouten Mj helpen bij toekomstige ontwikkelingen. 🤣

only problems were things id added via OBD11 .
Geweldig om te weten, want de mijne is verder standaard (afgezien van FW-update & maps update), het voorspelt veel goeds voor @mj131 's ontwikkeling van de 3 High naar 3+ FW/software. Proost

Save
Discussion starter · #40 · (Edited)
Eigenlijk waren de enige problemen dingen die ik via OBD11 had toegevoegd.

Voetruimteverlichting
Batterijniveau
ADS
Verwarmingsregelaars die op het scherm worden weergegeven

De navigatie was prima toen ik een sectie had toegevoegd die ik in de update had gemist.

De daadwerkelijke firmware-update van Mj was vrij eenvoudig en met slechts een paar aanpassingen daarna.

Hopelijk zullen mijn fouten Mj helpen bij toekomstige ontwikkeling. 🤣
Het batterijniveau is een functie die de originele 3g+ units nooit heeft gehaald.
Ik zou deze functie terug kunnen brengen voor alle auto's (inclusief A6 A7 A8), maar het heeft geen hoge prioriteit (aangezien het nooit beschikbaar was als een standaard fabrieksfunctie op 3g+).

De rest van de opties (als er extra dingen zijn achteraf ingebouwd, zoals voetruimteverlichting) is een kwestie van het selecteren/deselecteren van opties in het groene menu.

Visuele weergave voor parkeersensoren (indien niet origineel af fabriek gemonteerd/gecodeerd, maar geactiveerd door handmatig coderen van de modules) is een probleem met bepaalde oude gateways en parkeermodules, en alleen als de auto een handgeschakelde versnellingsbak heeft en geen parkeersensoren aan de voorkant heeft (alleen achter).
Dit zou ook gebeuren als je een echte 3g+ unit in de auto zou retrofitten, maar dankzij TJ001 kon ik opnemen wat de parkeermodule verzendt en er komt binnenkort een oplossing voor deze specifieke nuance.

21 - 40 of 396 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.