Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner

Keyless entry werkt niet!

93K views 29 replies 13 participants last post by  Shuja  
#1 ·
Sinds ik mijn auto een maand heb, heb ik gemerkt dat de keyless entry niet werkt, omdat ik altijd gewend ben geweest om de afstandsbediening te gebruiken om mijn auto te vergrendelen en ontgrendelen.

Ik heb de deurgreep bekeken en er zit een zwart vierkantje van 1 cm bij 1 cm op, en ik denk dat je hier een seconde op moet drukken voordat de auto opengaat.

Iemand ideeën over wat er defect zou kunnen zijn en is dit een dure reparatie, want zo ja, dan laat ik het bij het gebruik van de sleutel zoals ik gewend ben.

Ik heb mijn auto niet bij Audi gekocht, dus hoewel ik 6 maanden garantie heb, weet ik dat ze dit niet zullen repareren.

#2 ·
Zie eerst de handleiding van de auto.
Keyless entry werkt niet, in veel gevallen is een deurgreep defect, een nieuwe kost ongeveer 40 pond.

#3 ·
Dat kleine vierkantje van 1 cm bij 1 cm dient om de auto te vergrendelen. Om hem te openen, plaatst u gewoon uw hand rond de handgreep en hij gaat automatisch open.

#4 ·
Ik zie dat u "keyless entry" als optie heeft vermeld, maar niet "advanced key". Met de eerste kunt u alleen ontgrendelen met de afstandsbediening. De laatste is het ontgrendelen door de handgreep aan te raken en het vergrendelingssysteem door het vierkant aan te raken, wat u blijkbaar niet op uw auto heeft.

#5 ·
Zoals Stencil zegt, heeft u de geavanceerde sleuteloptie?

Zit er op uw A5 een start/stop-knop naast de versnellingspook?

Met Advanced Key kunt u de sleutel in uw zak houden en hem nooit inpluggen, zolang hij zich bij u of in uw tas in de auto bevindt, kunt u de auto vergrendelen, ontgrendelen en starten zonder iets met de sleutel te doen.

Als u Advanced Key heeft, ja, gewoon uw hand op de handgrepen leggen vergrendelt/ontgrendelt.

Als dat niet werkt, zoals bij mij in het begin, is de kans groot dat de sensoren kapot zijn gegaan. Meestal vallen de vroege modellen uit door een slecht ontwerp - regen etc. komt in de handgreep.

De sensor van de kofferbak is intern, dus gaat niet zo gemakkelijk kapot. Controleer of het niet iets ernstiger is door te testen of u de kofferbak kunt openen. Met de auto op slot en de sleutel in uw zak, loopt u gewoon naar de kofferbak en probeert u hem te openen.

Als dat werkt, zijn de deursensoren kapot gegaan - Het is een eenvoudige en relatief goedkope reparatie.
Zelfmaakgids is hier:

http://www.a5oc.com/forums/audi-a5-s5-tech/21558-door-handle-swap-sensor.html

#30 ·
Zoals Stencil zegt, heb je de geavanceerde sleuteloptie?

Heeft je A5 een start/stop-knop naast de versnellingspook?

Met Advanced Key kun je de sleutel in je zak houden en hem nooit insteken, zolang hij bij je is of in je tas in de auto, kun je de auto vergrendelen, ontgrendelen en starten zonder iets met de sleutel te doen.

Als je Advanced Key hebt, ja, gewoon je hand op de handgrepen leggen, vergrendelt/ontgrendelt.

Als dat niet werkt, zoals bij mij in het begin, is de kans groot dat de sensoren kapot zijn gegaan. Meestal vallen de vroege modellen uit door een slecht ontwerp - regen etc. komt in de handgreep.

De koffersensor is intern en gaat dus niet zo gemakkelijk kapot. Controleer of het niet iets ernstiger is door te testen of je de kofferbak kunt openen. Met de auto op slot en de sleutel in je zak, loop je gewoon naar de kofferbak en probeer je hem te openen.

Als dat werkt, zijn de deursensoren kapot gegaan - Het is een eenvoudige en relatief goedkope reparatie.
DIY-gids is hier:

Deurgreep vervangen en sensor verwijderen
Hoi vriend,
Mijn Audi S5-kofferbak gaat keyless open, maar de deuren niet en de start-stopknop werkt wel zonder sleutel.
Zit er een instelling in de auto hiervoor of denk je dat mijn sensoren defect zijn?
Ook, hoe weet ik of ik een functie heb om de auto keyless te ontgrendelen?
De kofferbak gaat zeker open en dicht zonder sleutel.

Geef me advies.
Bedankt
Shuja

#6 ·
PSY

Sorry, maar ja, ik heb de geavanceerde sleutel en de stop-startknop op de middenconsole. Ik liep zojuist naar mijn auto en legde mijn hand op de bovenkant van de deurgreep en niet op de zijkant, en de deuren ontgrendelden, dus het lijkt te werken.

Maar toen ik de deur sloot en probeerde de hendel op dezelfde plek aan te raken, ging hij niet op slot. Dus ik raakte het zwarte vierkantje van 1 cm x 1 cm op de deur aan, maar hij ging nog steeds niet op slot, wat ik vreemd vond, dus ik moest hem met de sleutel vergrendelen.

Dus tot nu toe ontgrendelt hij prima, maar lijkt hij niet op slot te gaan, ben ik een retard of doe ik gewoon iets niet goed lol...................?

#7 ·
So so far it unlocks fine, but does not seem to lock, am I a retard or just not doing something right lol...................?["/QUOTE]"Tot nu toe ontgrendelt het prima, maar lijkt het niet te vergrendelen, ben ik een retard of doe ik gewoon iets niet goed lol...................?"
Het kan zijn dat je het verkeerd doet - houd je vingers niet aan de binnenkant van de hendel, want daar wordt het ontgrendeld.Om het probleem te isoleren, probeer de deur aan de passagierskant en kijk of die vergrendelt. Zo ja, dan heb je een slechte sensor aan de bestuurderskant.

#8 ·
#9 ·
Hallo allemaal, ik ben nieuw in de A5-wereld. Zeer interessant om te lezen, kan ik even verduidelijken hoe je weet of je geavanceerde keyless entry hebt?

Mijn A5 is een 57-plaat, ik heb een start-stop-knop in de mijne die werkt. Ik heb ook kleine rechthoeken van 1 cm x 1 cm op de deurgrepen, maar ik kan ze niet gebruiken om de auto te ontgrendelen. Ik kan de kofferbak ook niet ontgrendelen.

Of ik heb geen geavanceerde keyless entry of mogelijk sensoren die kapot zijn gegaan door de leeftijd van de auto.

Ik heb echter wel 2 maanden garantie van een andere dealer voor onderdelen en arbeid, dus ik hoop dat ik het kan laten repareren.

#10 ·
Hallo allemaal, ik ben nieuw in de A5-wereld. Zeer interessant om te lezen, kan ik even verduidelijken hoe je weet of je geavanceerde keyless entry hebt?

Mijn A5 is een 57-plaat, ik heb een start-stop-motor knop in de mijne die werkt. Heb ook kleine rechthoeken van 1 cm x 1 cm op de deurgrepen, maar kan deze helemaal niet gebruiken om de auto te ontgrendelen. Ik kan ook de kofferbak niet ontgrendelen.

Of ik heb geen geavanceerde keyless entry of mogelijk sensoren die kapot zijn door de leeftijd van de auto.

Ik heb echter wel 2 maanden garantie van een andere dealer voor onderdelen en arbeid, dus ik hoop dat ik het kan laten repareren.
Bestuurders- en passagiersdeuren die niet werken, komt vrij vaak voor. Als uw kofferbak echter ook niet werkt, kan dit wijzen op iets wat iets sinisterder is.

Om duidelijk te zijn, als u met de sleutel in uw zak naar uw kofferbak loopt en de kofferbakgreep vastpakt, gebeurt er dan niets?

U kunt hetzelfde proberen met uw reservesleutel... of probeer de batterij in uw sleutel te vervangen voordat u iets sinisterders onderzoekt.

#11 ·
Bedankt mab, ik zal de reservesleutel proberen en de batterijen in beide sleutels vervangen en kijken of ik eerst iets kan laten gebeuren.

#12 ·
Sorry voor de vertraging. Vreemde uitkomst tot nu toe, heb nieuwe batterijen in beide sleutels geprobeerd. Eerst de reservesleutel geprobeerd en kon de deur prima openen en starten. De auto wilde echter niet vergrendelen met keyless entry. Later de andere sleutel geprobeerd, alleen de kofferbak ging open. Een paar dagen verschillende opties geprobeerd.

Kortom, nu kan ik alleen de kofferbak openen met beide sleutels. Heb de bestuurdersdeur de eerste dag twee keer kunnen openen, maar nooit meer. Ga ervan uit dat het waarschijnlijk beide deursensoren zijn.

#13 ·
Sorry voor de vertraging. Vreemde uitkomst tot nu toe, nieuwe batterijen geprobeerd in beide sleutels. Eerst de reservesleutel geprobeerd en kon de deur en kofferbak prima openen. De auto wilde echter niet vergrendelen met keyless entry. Later de andere sleutel geprobeerd, alleen de kofferbak ging open. Een paar dagen verschillende opties geprobeerd.

Kortom, nu kan ik alleen de kofferbak openen met beide sleutels. Heb de bestuurdersdeur de eerste dag twee keer kunnen openen, maar nooit meer. Ga ervan uit dat waarschijnlijk beide deursensoren defect zijn.
Klinkt alsof een of misschien beide deursensoren van uw deurgreep defect zijn. Ik neem aan dat u geen VAG-COM-kabel hebt om een scan uit te voeren.

#14 ·
Eén defecte deursensor betekent dat geen van beide deuren opengaat - de kofferbak staat los. Idealiter moet u vagcom gebruiken om de foutcodes te identificeren, die zullen uitleggen of u één of twee defecte sensoren heeft. Anders zou u ze gewoon allebei kunnen vervangen. Ze kosten ongeveer £ 60- £ 70 per stuk bij uw lokale dealer... die u zal proberen te vertellen dat ze alleen per paar worden verkocht (onjuist) en dat beide moeten worden vervangen (vaak niet het geval).

#19 ·
Vandaag even langs de lokale dealer geweest, hij bevestigde waarschijnlijk beide deursensoren. Duimen dat beide onder garantie worden vervangen bij aankoop van de auto.

#21 ·
Nog niet, helaas heb ik de auto van Arnold Clark gekregen, met hun 2 maanden garantie op onderdelen en arbeid. Ik probeer hem te laten repareren. Het is als tanden trekken om werk van hen gedaan te krijgen nadat ze je geld hebben. Ze zijn het vandaag via Audi aan het prijzen, maar verwachten meer weerstand bij het laten repareren.

#22 ·
Keyless Go?

Staat keyless entry bekend als 'keyless go'? :help:

Ik heb geen Advanced key / start-stop knop, maar heb sensoren op de handgrepen.

Ik heb dit in mijn handboek als een extra optie staan, maar het lijkt niet te werken, dus ik moet ook slechte sensoren hebben. :confused:

#23 ·
Staat keyless entry bekend als 'keyless go'? :help:

Ik heb geen Advanced key / start-stop knop maar heb sensoren op de handgrepen.

Ik heb dit in mijn handboek staan als een extra optie, maar het lijkt niet te werken, dus ik moet ook slechte sensoren hebben. :confused:
Ik dacht niet dat je keyless entry kon bestellen zonder keyless start. Ik dacht dat er maar 1 optie was voor keyless en dat was advanced key (keyless entry en start).

Hoe weet je dat de sensoren op de handgrepen zitten? Heb je de handgrepen eraf gehaald en de sensoren daadwerkelijk gezien?

#26 ·
Bedankt voor die info.

Ik had de auto maar een paar dagen voordat ik naar het buitenland ging om te werken, dus ik had niet de kans om veel te onderzoeken, vandaar mijn vragen op het forum.

Mijn boek heeft de optiecode 4K4 vermeld, wat 'Centrale vergrendeling met radiografische afstandsbediening en Keyless Go' is.

#27 ·
Oh, oké, fair do's, nou, daarom is dit forum hier: :thumbsup:

Ik ben niet zeker over de optiecodes, maar na het zoeken op het web denk ik niet dat optie 4K4 voor keyless entry is:

4K4 = Centrale vergrendeling met radio afstandsbediening

(A5CA) Audi A5/S5 Cabriolet
4K7.
PR-4F2,4I3,.
(4F2) Deur- en dekselvergrendelingssysteem: Centraal vergrendelingssysteem "Keyless Entry".
(4I3) Deur- en dekselvergrendelingssysteem: Centraal vergrendelingssysteem "Keyless Entry" zonder vergrendeling.
(4K7) Deur- en dekselvergrendelingssysteem: Centraal vergrendelingssysteem "Keyless Entry" "ontgrendeling in twee stappen".
(A5CO) Audi A5/S5 Coupe/Sportback
4K7.
PR-4F2,4I3,.
(4F2) Deur- en dekselvergrendelingssysteem: Centraal vergrendelingssysteem "Keyless Entry".
(4I3) Deur- en dekselvergrendelingssysteem: Centraal vergrendelingssysteem "Keyless Entry" zonder vergrendeling.
(4K7) Deur- en dekselvergrendelingssysteem: Centraal vergrendelingssysteem "Keyless Entry" "ontgrendeling in twee stappen".

--------------------------------------------------------------------------

(A5CA) Audi A5/S5 Cabriolet
4K4.
PR-4I2,4K2,.
(4I2) Deur- en dekselvergrendelingssysteem: Centrale vergrendeling met radio afstandsbediening bediend van binnen zonder safe lock.
(4K2) Deur- en dekselvergrendelingssysteem: Centrale vergrendeling met radio afstandsbediening "SZV".
(4K4) Deur- en dekselvergrendelingssysteem: Centrale vergrendeling met radio afstandsbediening.
(A5CO) Audi A5/S5 Coupe/Sportback
4K4.
PR-4I2,4K2,.
(4I2) Deur- en dekselvergrendelingssysteem: Centrale vergrendeling met radio afstandsbediening bediend van binnen zonder safe lock.
(4K2) Deur- en dekselvergrendelingssysteem: Centrale vergrendeling met radio afstandsbediening "SZV".
(4K4) Deur- en dekselvergrendelingssysteem: Centrale vergrendeling met radio afstandsbediening.

#28 ·
Proost! Ik gebruikte een app genaamd MACO op mijn telefoon, die de codes zou moeten uitleggen... het lijkt erop dat deze misschien niet 100% accuraat is! Daar heb ik de informatie vandaan. Had me maar aan de goede oude Google gehouden.

Bedankt voor alle hulp.

Saj

(Verzonden vanaf offshore Ghana!)

#29 ·
Eindelijk, na een jaar lol, ben ik erin geslaagd om de keyless entry te repareren.

Nou, Audi vwsc in Harrow heeft het gerepareerd, ze hebben de rechterhandsensor en het deurslot vervangen, want dat was kapot (de afgelopen week stapte ik in en uit door eerst naar beneden te gaan).

Alles bij elkaar voor ÂŁ 350 incl. btw en nu werkt de keyless entry perfect.

Als ik naar de auto loop, leg ik mijn hand over de hendel en de deur ontgrendelt.

Als ik de auto verlaat, raak ik gewoon het vierkantje op de deurgreep aan en hij vergrendelt.

Het is echt een leuke touch.