Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner
21 - 39 of 42 Posts
Dat is het beste soort fout, maat, een die weggaat lol. Hopelijk komt het niet terug.
Fijne dag, mensen.

Verzonden vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn '11 Audi A5 2.0 TFSI. Begon rond kerst toen plotseling de ABS, ESP, TPMS en parkeerremlichten oplichtten. Soms brandt ook het EPC-lampje. Ging naar een Audi garage, ze hebben de batterij vervangen omdat ze zeiden dat deze vrij slecht was, maar het probleem kwam twee dagen later terug. Ging deze week terug en ze hebben de stroomkabel van de zekeringkast naar de ABS-regeleenheid zelf vervangen. Een uur later gereden en boem - het was terug. Wacht tot de lokale Audi garage de hoofden bij elkaar steekt en met een plan komt.

Discussion starter · #23 ·
Hallo, zie de afbeelding hieronder. De storing aan mijn auto is ook onregelmatig. De diagnose van een lokale garage toonde aan dat de ABS-sensor defect was. Ik geloof niet dat deze defect is, omdat hij mogelijk alleen gereinigd hoeft te worden. Ik heb het voorlopig zo gelaten en wacht tot het weer wat beter wordt. Ik hoop dat dit helpt. Laat het ons weten als je de oorzaak van dit probleem achterhaalt. Groeten

Attachments

Mijn probleem lijkt nu opgelost te zijn. De auto 3 dagen geleden teruggekregen van de dealer en hij ziet er nu goed uit. Ze vonden een mechanisch defect aan beide ABS-sensoren in de diagnose, dus haalden ze ze eraf en ontdekten dat de sensoren groeven van 1 mm diep hadden. Beide voorwiellagers verwijderd en de oorzaak van deze groeven op de sensoren gevonden. In de loop der tijd heeft vuil en remstof (denk ik) zich gehecht aan de achterkant van de wiellager-naaf (zo noem ik het tenminste). Zoals u waarschijnlijk weet, zitten hier de rotoren waarvan de ABS-sensoren het toerental van de wielen aflezen. Beide sensoren en wiellagers vervangen. Geen snelle of goedkope reparatie, maar ik hoop verdomme dat het de juiste reparatie is. Hiervoor ongeveer 11.000,- Noorse kronen betaald (ongeveer 1350 US dollar), en dat met een goede korting.

Hallo mensen... sorry dat ik dit draadje weer omhoog haal, maar de mijne gaf vanavond (18 maanden later!) weer een foutmelding! Het parkeerremlicht ging branden met een pieptoon, daarna ging het gele ESP-lampje branden (wat aangaf dat het uitgeschakeld was). Ondertussen voelde het alsof de remmen werden aangetrokken toen ik probeerde de snelheid te verhogen - niet constant, dus een vervelende, onregelmatige schok om de paar seconden. Na een minuut of twee kreeg ik een bericht "raadpleeg de handleiding". Gelukkig werd het scherm niet zwart en na het bericht stopten de remmen met aangrijpen, maar ik merkte wel dat de stuurbekrachtiging veel zwaarder leek te zijn. Het ESP-lampje bleef branden, dus reed ik voorzichtig verder.
Het ontbreken van stuurbekrachtiging was nieuw voor mij... hoewel ik de ESP nooit uitschakel, weet ik niet of dit normaal is als het in de uit-modus staat?? Iemand?
Normaal gesproken was alles weer normaal nadat ik een tijdje geparkeerd had. Zal het morgenochtend scannen, maar ik ben er vrij zeker van dat ik er niet wijzer van zal worden.

Vanmiddag gescand terwijl ik het een welverdiende stofzuigbeurt gaf.

Ik meld het volgende:

Verwarming en airco:
01316 ABS-regeleenheid

ABS:
00778 Stuursensor (G85)
01314 Motorregeleenheid (ECM)

Stuurhoek
[failed to connect]

Ik ken er een paar die achteraf cruise control hebben ingebouwd en dit hebben ervaren, dus klinkt dit als een stuursensorfout of zou het een ABS-sensor kunnen zijn die er gewoon voor zorgt dat de module de stuursensor markeert (omdat ze allemaal afhankelijk zijn van elkaar voor ESP)?

Heeft iemand de stuursensor vervangen - is het beter om het zelf te doen of een garantieklus?

Het lijkt weer normaal te zijn, maar ik wil niet met 35 mph op de snelweg vast komen te zitten als het weer misgaat!

Ik zou altijd alle codes in de modules wissen en kijken of er codes terugkomen. Als dat zo is, start dan de diagnose om de boosdoener te vinden, meestal de eerste code die terugkomt. De Bentley-handleiding is erg handig bij dit proces.

Proost A5Guy... Ik ga dat proberen, maar ik gebruik alleen Carista om te scannen, dus ik heb niet echt diagnostische mogelijkheden. Ik heb het gevoel dat een paar van die fouten slechts een vlag in de module zijn om te zeggen dat een fout is herkend, dus ze zullen altijd in 2's en 3's verschijnen. Ik ga binnenkort een nieuwe batterij halen, dus ik zal ze laten scannen als ze hem coderen, en ze vragen om even naar de ABS-sensoren/naven te kijken.

Met een nieuwe batterij moeten ze alle codes wissen en de nieuwe batterij aanpassen. Als er daarna codes terugkomen, heeft u een uitgangspunt. Als er geen codes zijn, zijn er geen problemen, want de batterij was het probleem. Succes!

Hetzelfde is net met mijn auto gebeurd.

Een kleine achtergrond voordat het allemaal gebeurde. Het regende behoorlijk hard in Zuid-Californië en ik reed zelfs door kleine plassen water.

De regen stopte ongeveer 8 uur voordat mijn auto problemen begon te vertonen. De auto reed perfect tot ik hem buiten parkeerde. Kwam 5 uur later naar buiten en mijn cluster lichtte op (ja, alsof het kerstmis is).
ABS, ESP en TPMS gingen allemaal aan toen ik de auto startte. Ik slaagde erin om de auto in de noodloop te rijden, gelukkig ben ik maar minder dan 10 mijl van huis.

Parkeerde de auto thuis met alle lichten nog steeds aan op het cluster. De volgende dag start de auto niet eens meer. Hij startte wel, maar valt na 2 seconden uit. De motor draait lang, maar slaat niet aan totdat ik de sleutel opnieuw indruk om hem te stoppen. De cluster is leeg en de auto vergrendelt en piept niet. Ik kan de kofferbak echter nog steeds ontgrendelen en openen met de sleutel.

Ik heb geprobeerd om hem uit te lezen met mijn VCDS, maar kan er geen toegang toe krijgen.

Update: dus nu start de auto, maar alle 3 de lampjes zijn er nog steeds. Motor klinkt zeker luider dan normaal.

Moet het nog diagnosticeren met VCDS

UPDATE:
VCDS-uitlezing:
3 fouten gevonden:
4698 - Functiebeperking door ontvangen defectwaarde
U1113 00 [039] -
-
Niet bevestigd - Getest sinds geheugen gewist
Freeze Frame:
Foutstatus: 00000001
Foutprioriteit: 6
Frequentie fout: 1
Kilometerstand: 123822 km
Datum: 2016.04.12
Tijd: 23:16:24

2816 - Acceleratiepositiesensor 2 (G185)
P2128 00 [167] - Signaal te hoog
MIL AAN - Niet bevestigd - Getest sinds geheugen gewist
Freeze Frame:
Foutprioriteit: 2
Tijd: 23:16:25

4667 - Acceleratiepositiesensoren (G79) / (G185)
P2138 00 [167] - Ongeloofwaardige correlatie
MIL AAN - Niet bevestigd - Getest sinds geheugen gewist
Freeze Frame:
Foutprioriteit: 2
Tijd: 23:16:24

Readiness: 1110 0101

Adres 53: Parkeerrem (J540) Labels: 8K0-907-801.clb
Onderdeelnummer SW: 8K0 907 801 H HW: 8K0 907 801 H
Component: EPB Audi B8 H09 0100
Revisie: 00000003 Serienummer: 00000000729223
Werkplaats #: WSC 00000 000 00000
VCID: 346D020997204E9

1 fout gevonden:
01314 - Motorregelmodule
013 - DTC-geheugen controleren - MIL AAN
Freeze Frame:
Foutstatus: 11101101
Foutprioriteit: 4
Foutfrequentie: 1
Reset teller: 195
Tijdsindicatie: 0
Tijd: 23:20:10

Freeze Frame:
Spanning: 13,90 V
Aantal: 58
Snelheid: 0,0 km/u
Hex-waarde: 0x0270
Hex-waarde: 0x0001
Hex-waarde: 0x0101

Hopelijk is dit niet hetzelfde veelvoorkomende probleem dat BMW's hebben.... Defecte ABS-eenheid.
Ik heb onlangs het BMW-schip verlaten vanwege dit...
Intermitterende waarschuwingen voor parkeerrem, ABS, tractiecontrole op het dashboard.

Het komt doordat de ABS-eenheid slecht is ontworpen en zich in de motorruimte bevindt, te dicht bij alle warmte die door de motor wordt gegenereerd. Het is een onderdeel van ÂŁ 1800 + arbeid, waardoor het ongeveer ÂŁ 2500 kost bij BMW, of ecutesting kan uw eenheid voor ongeveer ÂŁ 250 opknappen, maar u moet deze verwijderen en naar hen verzenden. Het is de moeite waard om op hun website te kijken of ze informatie hebben over het probleem dat Audi's treft.

Ik geef toe dat ik dit draadje alleen maar heb overvlogen, maar als ik meldingen van de waarschuwingslampjes zie, suggesties dat het stuurhoeksensoren, slechte batterijen, enz. zou kunnen zijn, klinkt het zo vergelijkbaar, in feite precies hetzelfde als de BMW-situatie.

Iets om te onderzoeken zou ik zeggen... al was het maar om het uit te sluiten.

Verzonden vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Nieuws over dit?

Discussion starter · #34 ·
Hallo Jschrauwen

In mijn ervaring, als de ab-fout komt en gaat samen met andere fouten zoals elektronische remmen etc, is de oorzaak waarschijnlijk het vuile/defecte wiellager. ABS-sensor leest de meting van de magnetische strip op het wiellager. Ik heb het wiellager vervangen en de fouten zijn verdwenen en niet meer teruggekomen. Ik hoop dat dit helpt.

Hallo Jschrauwen

In mijn ervaring, als de ab-fout komt en gaat samen met andere fouten zoals elektronische remmen etc, is de oorzaak waarschijnlijk het vuile/defecte wiellager. ABS-sensor leest de waarde af van de magnetische strip op het wiellager. Ik heb het wiellager vervangen en de fouten zijn verdwenen en niet meer teruggekomen. Ik hoop dat dit helpt.
Bedankt daarvoor Jav. :thumbsup:
Ik heb net mijn airbag-regeleenheid laten vervangen als onderdeel van een Audi-terugroepactie. De airbag-waarschuwing en de waarschuwingen voor elektronische remmen zijn nu beide verdwenen. :smile2:
Ik zal hier meer details over plaatsen als iemand het nodig heeft.

Ik weet niet zeker of iemand dit probleem heeft opgelost, maar het begon in de zomer met mijn A4 uit 2010. Het ging af en toe aan en uit, maar nu staat het altijd aan. Had de lichten eraf gehaald, maar ze verschenen dagen later weer. Toen ik het naar een Audi-dealer bracht, zeiden ze dat het de bedrading aan de passagierskant boven het wiel was en dat het ÂŁ 600- ÂŁ 700 zou kosten. Toen ik de AA belde, zeiden ze dat het mogelijk een defecte ABS-sensor kon zijn, omdat alle lichten tegelijkertijd aangaan. Ik hoop dat dit helpt.

Ik had een probleem met de batterij - Nadat ik het had opgelost, ging het ABS-lampje branden, evenals het TPMS (storing). Volgens de gebruikershandleiding ging het ABS-lampje na een paar meter rijden uit. Het TPMS (bandenspanningscontrolesysteem in mijn A6 uit 2010 is gebaseerd op het meten van de bandsnelheid met de ABS-sensor) bleef echter branden met de "storing" aangegeven. Ik heb de MMI-resetprocedure doorlopen, die, omdat de auto stilstaat, eigenlijk niets controleert, maar ik hoopte dat het het TPMS-lampje zou resetten.

Wat ik denk is dat ik een code op een bepaalde plek moet wissen om het TPMS uit te schakelen. Ik ben bezig te beslissen welke VDS-tool ik moet kopen in de hoop dat ik de foutcode kan resetten (alle bandenspanningen zijn correct en zijn dat al die tijd geweest). Klinkt dit correct? Ik heb de auto nog niet zo lang en ik verwacht dat ik een tijdje in de leermodus zal zitten.

Hoe dan ook - uw opmerking over dat dingen gereset moeten worden nadat de batterij is vervangen, gaf me hoop.

Bedankt,
Aaron

21 - 39 of 42 Posts