Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 2010 A5 3.0 TDI sportback (nu op 99.000 km). Wanneer ik in D rijd en afrem om te stoppen, maakt de s-tronic versnellingsbak een plotselinge overgang van D2 naar D1, waardoor de hele auto naar voren schokt. Het gebeurt wanneer de snelheid daalt tot 1 km/u. Het mini-display tussen de snelheidsmeter en de toerenteller toont D-D1-D-D1 meerdere keren wanneer het gebeurt.
Het enige consistente aan dit alles is dat het ALLEEN optreedt na meer dan 15 minuten rijden in druk stop-and-go verkeer. Zolang er geen verkeer is, gebeurt het nooit, zelfs niet na het aftrappen van de auto in S.
Ik heb het probleem hier in Sydney aan Audi laten zien en ze hebben de S-tronic transmissieolie vervangen en de S-tronic besturingssoftware bijgewerkt, maar helaas heeft dat het probleem niet opgelost. Ze zeggen dat de volgende stap is om de mechatronica-eenheid eraf te halen om deze te controleren.
Een ander forumlid 'elmajiko' had een paar jaar geleden hetzelfde probleem:
S-Tronic problemen met de betrouwbaarheid?
Ik ben erg benieuwd om notities uit te wisselen als het je lukt om de jouwe te repareren!
Groeten,
AJ