Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner

Muziek afspelen via bluetooth?

1 reading
45K views 8 replies 7 participants last post by  MitchJackson_71  
#1 ·
Hallo allemaal,
Ik heb een Audi A5 uit 2010, ik kan mijn telefoon via Bluetooth verbinden om alleen te bellen/gebeld te worden.
Ik wil ook muziek afspelen via Bluetooth, maar ik denk dat ik een oude versie van MMI heb.
Is er een manier om muziek af te spelen via Bluetooth (anders dan een Bluetooth-adapter aansluiten op de USB-poort)?
En wat als ik de MMI voor de auto zou updaten? Zou dat het probleem oplossen? En hoeveel zou dat kosten? (Ik woon in de VS)
Bedankt...

#2 ·
Het vervangen van de MMI in de auto zou een bom kosten.

U zou de optie van een adapter sterk moeten overwegen.

Ik gebruik de Viseeo Tune2Air WMA1000, kost ongeveer $75

Het werkt precies hetzelfde als wanneer de telefoon via een draad is aangesloten en stelt u in staat om nog steeds telefoongesprekken te voeren en te ontvangen via de ingebouwde Bluetooth van de auto.

#3 ·
Als je een MMI op eBay kunt ophalen, is het niet zo erg. Ik ben erin geslaagd om een ​​geüpdatete te krijgen voor £ 400 en kreeg £ 200 terug door de oude te verkopen. Geeft ook de optie voor Google Maps en Audi connect. Zeer eenvoudige klus om te doen, maar je hebt ook nieuwe bedieningselementen nodig - opnieuw van eBay £ 120 voor een nieuwe set, £ 100 terug bij het verkopen van de oude.

#4 ·
Ik heb net een A5 uit 2009 gekocht en had dezelfde vraag.... Ik heb bluetooth voor telefoongesprekken maar niet voor muziek, geen manier om een update-cd in te stoppen en zo'n functie te ontgrendelen? Zijn er updates die de moeite waard zijn om te bekijken, aangezien het een model uit 2009 is?

#5 ·
Ik heb net een 2009 A5 gekocht en had dezelfde vraag.... Ik heb bluetooth voor telefoongesprekken maar niet voor muziek, geen manier om een update-cd in te stoppen en zo'n functie te ontgrendelen? Zijn er updates die de moeite waard zijn om te bekijken, aangezien het een 2009 is?
Ik heb altijd gedacht dat dit het geval zou zijn. Maar blijkbaar moet je de dealer de update laten uitvoeren, anders vervalt de garantie (in ieder geval in het VK).

#9 ·
Sarcasme alert!

Het sleutelwoord is protocollen, wat zou wijzen op een softwareoplossing. Welk hardwareonderdeel ontbreekt dat hoogwaardige Bluetooth-audiostreaming verhindert? Ik ben nieuw bij audi, dus een serieuze vraag.
2022-Feb - Echte vraag, tot op de dag van vandaag. Mijn zus heeft onlangs haar 2010 S5 NoTop overgedragen. Verbrande versterker bij aankomst; kreeg een donor op de sloop en liet de groene printplaatchirurgen de baconcircuits verwisselen - om de antidiefstalcodes te behouden. Luidsprekers nog steeds 0dB; belangrijker nog, wat ik gedurende de hele beproeving consequent ervoer, was gericht op functionele hardwarecircuits die algoritmen gebruikten die waren ontworpen om functionaliteit af te wijzen. Grondwettelijk principe: patent versus bezit. De consument bezit de hardware, bijvoorbeeld de transmissie, op een zeer specifieke tijdstempel en/of gebruiksbedrag. Op basis van fysieke aanwezigheid is de lichtschakelaar die op het licht is aangesloten inbegrepen wanneer je hem op de rommelmarkt in je auto zet - of hij nu werkt of niet. Specifiek. Met bron toegang tot mijn bezit had ik dit eenvoudige pad inmiddels zeker kunnen openen - mijn tijd. WTFg
Er is maar één Amerikaanse grondwet. Hoe dan ook…

Dus hoe is dat toen voor u afgelopen, meneer? Wie heeft u geblazen om de auto te laten rijden?
Ik neem aan dat uw antwoord was om het zelf te doen en dat u nu een bedrijf bezit dat een goede adapter produceert?

Vrede hippies