Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner
41 - 60 of 80 Posts
Discussion starter · #41 ·
De EGR maakt deel uit van het DPF-warmtemanagement. Het ontbreken ervan kan leiden tot afgebroken regeneraties of in sommige gevallen oververhitting van het DPF. Het verwijderen ervan is een doodvonnis voor het DPF.

Discussion starter · #43 · (Edited)
Wat je citeert is een algemeen overzicht van de meest voorkomende DPF/EGR-opstellingen. Niet deze in het bijzonder. Er zijn hier verschillende mensen die hun EGR hebben verwijderd en zeer kort daarna de DPF hebben laten sterven. Ik heb ook van verschillende VAG-tuning garages en VAG-technici gehoord dat het verwijderen van de EGR zonder de DPF te verwijderen een heel slecht idee is.

Hoe dan ook, zelfs als ik de EGR zou verwijderen/uitschakelen, lost het de fout niet op, het verwijdert alleen de functie.

• Like
Reactions: cjamesenorf
Ik heb ooit gekeken naar het laten coderen van de egr, en ze coderen het inderdaad op een manier dat de egr alleen actief zal zijn terwijl de DPF regenereert. Ik ben er zeker van dat het volledig kan worden gecodeerd en nog steeds een DPF heeft, maar dan zal het waarschijnlijk problemen veroorzaken.

In de tussentijd krijg ik nog steeds de p0401-code om de week of zo, ik houd dit draadje in de gaten om te zien of Eamonns probleem met de egr een maand of twee is opgelost, dan bestel ik de egr+koeler en laat ik het door een onafhankelijke garage monteren en ben ik er hopelijk weer 60.000 mijl vanaf.

Discussion starter · #45 ·
Een paar weken verder en nog steeds helder, ik heb het sindsdien niet meer gezien. Misschien is het de moeite waard om op te merken dat ik sindsdien nooit een waarschuwingslampje heb gehad, alleen een in behandeling zijnde fout die zichzelf snel heeft opgelost.

Discussion starter · #46 ·
Vandaag weer als in behandeling verschenen... Nog geen waarschuwingslampje.

Discussion starter · #48 ·
Ik heb geen 'technische maatregelen' gehad, voor zover ik weet hebben ze alleen 2.0TDIs getroffen

Discussion starter · #49 ·
Wat is dit voor brief? Reageren ze op uw klacht? Of een standaard bedankbrief voor de update?

Discussion starter · #50 ·
Wat kan het anders zijn? Welke sensoren of ander leidingwerk kan ik vervangen?

Ik denk nog steeds aan de G450 (dpfe-sensor) die soms een verkeerde waarde geeft of misschien een vacuĂĽmlek.
Ik merkte dat mijn p0401-fout waarschijnlijk wordt geregistreerd tussen 10-15 minuten (stads)rijden.

Bij het inspecteren van die sensor (hij zit vastgeschroefd op de grote plastic slang die van je luchtfilterkast naar de turbo gaat), zag ik wat gemengde olie/roet op een slang in de buurt van de turbo, misschien een die ook naar de egr-koeler gaat.
(rood = verontreinigde onderdelen, groen = dpfe-sensor)

De auto moet volgende maand voor onderhoud en de dealer zal er naar kijken, ik laat de klep of koeler nog niet vervangen ... Ik denk dat ik precies hetzelfde probleem heb als jij.

Attachments

Discussion starter · #52 ·
Ik heb gelezen dat de EGR/DPFE-temperatuursensor wordt gebruikt om de EGR-stroom te meten, zou het een eenvoudige oplossing kunnen zijn? Iemand een idee over het onderdeelnummer?

Bedankt!
Je pijpen zien er schoner uit, slechts een beetje vuil in het gebied rond de klem van de grote plastic slang ... (voor de mijne is dat bijna 9 jaar aan ophoping)
Gewoon vreemd omdat er normaal gesproken alleen schone lucht in dat gebied zou moeten circuleren.
Vandaag heb ik een "reset geleerde waarden van de dpfe" gedaan in vcds ... gewoon wat dingen proberen

Discussion starter · #55 ·
Bedankt! Je pijpen zien er schoner uit, slechts een klein beetje vuil in het gebied rond de klem van de grote plastic slang ... (voor de mijne is dat bijna 9 jaar aan ophoping) Gewoon vreemd omdat er normaal gesproken alleen schone lucht in dat gebied zou moeten circuleren. Vandaag heb ik een "reset geleerde waarden van de dpfe" gedaan in vcds ... gewoon wat dingen proberen
Interessant, dat zou ik ook kunnen proberen, want ik heb een nieuwe EGR. Denk je dat het de moeite waard is om de sensor te vervangen of te wachten om te zien of een reset van de waarden het oplost? Waar was de optie, mag ik vragen?

01-Motor > Basisinstellingen - 04
Aanpassing van de verschildruksensor deeltjesfilter
GO!
en dan zal het "Correct voltooid" zeggen.

en dan blijkbaar de ontsteking minstens 10 seconden uitschakelen.

De sensor is geen duur onderdeel (ÂŁ30 voor een vervanging van Bosch), en lijkt een gemakkelijke/snelle doe-het-zelf klus te zijn.
Het lijkt een onderdeel te zijn dat gemakkelijk kapot gaat. Het is altijd vervelend om te betalen voor vervangende onderdelen zonder te weten of het je probleem oplost of niet.

Wat me stoort is dat de p0401-code vaak betekent dat er iets verstopt is, maar ik denk dat als het echt verstopt is, de code bijna onmiddellijk na het verwijderen terug moet komen ... het kan niet de ene dag verstopt zijn en de volgende week of zo niet verstopt zijn.
Ik hoop dat een defecte sensor of een gescheurde slang ergens de oorzaak ervan is.

Discussion starter · #57 ·
Dat zou logisch zijn en dat is wat me zorgen baart. Ik had een paar weken vrij, dus het vervangen van de hele EGR heeft op de een of andere manier geholpen. Denk je dat de sensor nog steeds de schuldige zou kunnen zijn?

Discussion starter · #59 ·
Update, er niets aan gedaan, het komt en gaat, maar is sindsdien niet meer op het dashboard geweest.

Eigen mening, een jaar geleden had ik eml aan, gewist en kwam een week later terug. Geen noodloop dus gewoon blijven wissen, 6 maanden later kwam het niet meer en geen eml, is al 6 maanden schoon, hout aanraken

Verzonden vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

41 - 60 of 80 Posts