Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner

MMI WERKT NIET ACHTER ZEKERING GEEN STROOM

4 reading
23K views 18 replies 3 participants last post by  shanondmann  
#1 ·
Het hele gedeelte van mijn middelfuses is goed, maar geen stroom
Image

#4 · (Edited)
Vertel ons welk jaar en model we bekijken, en we gaan van daaruit verder.

In het algemeen is de zekeringhouder ST3 (bruin) van zekeringpaneel F niet-geschakeld en wordt rechtstreeks gevoed vanuit zekeringpaneel A (pluspool startaccu) via 110 A zekering 1. --g

#19 ·
Vertel ons welk jaar en model we bekijken, dan gaan we van daaruit verder. Over het algemeen is de zekeringhouder ST3 (bruin) van zekeringpaneel F niet-geschakeld en wordt deze rechtstreeks gevoed vanuit zekeringpaneel A (positieve pool van de startaccu) via zekering 1 van 110 A. --g
Ik heb een a6 quattro uit 2012. Mmi-scherm zwart, geen stroom naar de knoppen. Ik heb de kapotte stroom- en aardedraden vervangen, maar nog steeds niets???

#7 ·
Voor welke markt is uw 2008 S5? In Noord-Amerika waren de modellen uit 2008 nog steeds gebaseerd op de B7; ROW (inclusief Europa), 2008 was het eerste jaar voor B8-modellen. Uw zekeringkast F (rechts achterin de bagageruimte) ziet eruit als een vroege B8.

Ervan uitgaande dat de uwe een B8-platform is, is zekeringkast A de eenheid die is bevestigd aan de positieve pool van de startaccu (onder de reserveband/wiel in de kofferbak).

Image

Zekering 1 hier voedt andere dingen, zoals zekeringkast F Carrier 2 (zwart) en J807 (12V-contactdozenrelais). Als al uw 12V-contactdozen werken, ligt het probleem waarschijnlijk niet bij zekering 1 van 110A. --g

#9 ·
Inspectie ziet er schoon uit, maar ik heb een pyrofuse die ik hergebruik na een auto-ongeluk. Ik heb hem geopend en contact gemaakt en hergebruikt. Ik heb een nieuwe pyrofuse gekregen, ga hem installeren en kijken of er veranderingen zijn.

#11 ·
De stroom naar de zekeringkasten achter wordt niet beĂŻnvloed door de Battery interrupt igniter N253 in dit bedradingsschema:
Image

De zwarte kabel rechtsonder op uw foto voedt de startklem U6 in het motorcompartiment.

Zekering 1 is de verbinding die het dichtst bij de startaccu zit en de rode kabels voedt; een van die rode kabels moet naar zekeringhouder 3 van zekeringpaneel F gaan (dat is ongeschakelde klem 30).

#14 ·
De video laat precies zien waar ik het over heb. Ik heb dat plastic paneel al verwijderd dat F vasthoudt en het omgedraaid, de connector zit erin en is volledig aangesloten. Behalve dat ik dat middelste bruine gedeelte moet verwijderen en de voedingspin afzonderlijk moet controleren, dacht ik dat een relais of iets anders dit veroorzaakt, omdat er geen stroom wordt verzonden.

Er zijn helemaal geen tekenen van waterschade.

Als er geen stroom naar die zekeringen wordt gestuurd, werken mijn MMI en andere dingen natuurlijk niet, zoals mijn passagiersdeur en achteruitrijcamera. Ik heb gescand met VCDS en een optische lus test gedaan, alles kwam met een FOUT. Zal de VCDS-scan updaten, maar duidelijk zijn de zekeringen het probleem.

#15 ·
Het bedradingsschema vertelt ons dat een van de twee rode kabels in uw afbeelding naar de splitsing (B272) in de kabelboom gaat; van daaruit gaat een draad naar zekeringhouder 3 (bruin), de andere naar de 40A zekering S41 (H in de afbeelding) van de achterruitverwarming.