Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner

Zoemend geluid. Hulp nodig!

19K views 15 replies 8 participants last post by  MattA5  
#1 ·
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden gepost over het geluid dat ik ervoer met mijn A5.

Ik heb de auto nu een paar maanden (A5 TDI V6 Quattro) en ik ervaar een raar zoemend geluid dat van de auto komt als ik op een hobbelige weg rijd, sinds ik de auto bij Audi heb laten onderhouden.

Er werd mij verteld dat het bandengeluid was, omdat er verschillende compounds voor en achter werden gebruikt. Dus ik heb ze vervangen door 4 nieuwe Dunlops (door Audi aanbevolen). Raad eens? Geluid is er nog steeds.

Nu, 2 maanden later, ga ik over 3 weken naar de Alpen, dus ik heb winterbanden gemonteerd, en zo mogelijk is het geluid nu erger.

Ik ben naar 2 verschillende garages geweest. 1 had geen idee wat het was, en de andere raadde me aan om de voorremmen te vervangen, aangezien ze voor 80% versleten zijn en er wat wrijving op de naaf zou kunnen zijn. Ik weet niet zeker of ik dat geloof, omdat ik het geluid helemaal niet kan veranderen met het rempedaal.

Het geluid is heel duidelijk op hobbelige wegen, maar bijna stil op wegen in biljarttafelstijl.

De auto is 4 jaar oud met 29.000 mijl en in geweldige staat.

Iemand ideeën alsjeblieft, want dit maakt me nu gek!!!!

Denkrichtingen zouden zeer op prijs worden gesteld :)

#4 ·
Mijn eerste bericht! Ik heb mijn A5 in het weekend opgehaald en ik heb een zoemend geluid dat lijkt te komen van de passagierskant en waarvan de toonhoogte verandert afhankelijk van de snelheid van de auto. Eerst dacht ik dat het misschien de banden waren, aangezien ze de optionele maat van 20 inch hebben, maar het lijkt behoorlijk luid om alleen maar weggeluid te zijn... kan iemand misschien een gebied aanwijzen waar het zou kunnen zijn... misschien wiellagers?

#5 ·
Als je auto een quattro is, controleer dan het hitteschild, het is een dunne, ruwe aluminium plaat. Ik kreeg dit geluid op ruwe wegen, daarna veranderde het toen ik accelereerde. Ik zette de auto op een brug en er zaten 2 kleine krasjes op de aandrijfas, wat erop wees dat er iets tegenaan had geschuurd. Ik keek omhoog en het aluminium hitteschild zat los.

#7 ·
Ik had een zoemend geluid en bracht hem terug naar de verkoper, vertelde hem dat het een wiellager aan de voorkant is. Hij probeerde me te vertellen dat zijn technicus zei dat het weggeruis was. Reed naar huis en bracht de auto vandaag naar Audi, ze hadden hem op de brug met een stethoscoop en vertelden me dat het het wiellager aan de passagierskant is en dat de bestuurderskant ook versleten is, maar niet zo erg. Dit is op de Quattro 3.0 TDI Sport. Nu bezig om de garage ervoor te laten betalen.