Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner

Google Earth voor MMI 3G+ / VW RNS850 / MIB-systemen

162K views 271 replies 100 participants last post by  mca5oc  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal,
sommigen van jullie hebben het misschien al gemerkt, dat Google Earth vanaf december 2020 is uitgeschakeld voor alle voertuigen ouder dan MY2018.
Dat liet alle legacy MMI-systemen zonder die optie achter.

Ik ben blij te kunnen aankondigen dat er nu een softwareoplossing is die GEMMI weer kan laten werken :)
Installaties worden op afstand uitgevoerd, het enige wat je nodig hebt is een lege SD-kaart en een actief groen menu, want ik heb wat details daarvan nodig.

Meer info hier:
Code:
https://www.audi-mib.bg/audi-google-earth/
Voor MMI3G+-systemen is minimaal softwareversie K900 vereist, het beste met K942/P1001 (laagste geteste versie US: 0566 EU: 0532)
Voor RNS850-systemen is minimaal softwareversie K821 vereist (het kan werken met oudere, maar het is nooit getest)
Voor MIB1/2-systemen worden bijna alle softwareversies gedekt, als er een update nodig is, zal ik u door het proces leiden als u het niet prettig vindt om het zelf te doen.

Een actief Connect-abonnement is niet vereist, maar als het systeem is achteraf ingebouwd, moet ik dat weten voordat ik het activatiepakket maak.
Een dataverbinding is vereist.

MMI 3G+/RNS850-systemen -> Prijs is 90€ eenmalig.
MIB1/2-systemen -> Prijs is 180€ eenmalig.

Vanwege recente vragen van leden zal ik hier vermelden dat er geen informatie over de locatie van de auto naar mij wordt verzonden bij het gebruik van Google Earth alleen. Locatie kan alleen worden verzonden (maar niet worden geregistreerd) bij gebruik van de streetview-optie. Als je dat niet wilt, kun je streetview volledig uitschakelen via het groene menu (MMI) of codering (MIB).

Omdat sommigen van jullie zich misschien zorgen maken over de betrouwbaarheid van de service, verleng ik de garantieperiode tot 6 maanden.
Wat is er gedekt?
Als je een MIB1/MIB2-systeem hebt en de software niet naar behoren kan functioneren vóór het einde van de 6e maand sinds de activering en ik het niet binnen 2 maanden kan herstellen, krijg je tot 50% restitutie.

Wat is niet gedekt?
Helaas vallen MMI3G+-systemen vanwege hun leeftijd niet onder een garantieperiode.
Eindgebruikersactie die op de een of andere manier heeft voorkomen dat de software correct functioneerde.
Geïsoleerd geval waarbij slechts één systeem wordt beïnvloed (ik denk dat het duidelijk is dat het een lokaal probleem is)
Activering die niet rechtstreeks van mij of elders met mijn bestanden is gemaakt.
Kortingpakketten.

Garantie VERVALT
Zoals verwacht zullen sommigen proberen de code te reverse-engineeren en/of andere technieken proberen om te begrijpen hoe het werkt. Dat is prima voor eigen educatie, maar als het openbaar wordt gedeeld, leidt dit tot onmiddellijke beëindiging van de ondersteuning zonder restitutie. Er worden geen nieuwe updates aangeboden.

De software zal naar verwachting langer dan 2 jaar goed functioneren. Alle speculaties dat het over een week of twee stopt, zijn onzin van mensen die absoluut geen idee hebben hoe dit ding daadwerkelijk werkt.

Schrijf alleen in het Engels. Buitenlandse gebruikers kunnen Google Translate gebruiken om dat te doen.

Vereiste informatie voor MIB-systemen:
Ik zal een softwarepakket leveren dat de informatie-extractie voor u doet.

Vereiste informatie voor MMI3G+/RNS850-systemen:
1. foto van GreenMenu -> Environment-scherm.
2. VIN of FAZIT. FAZIT is te zien in VCDS -> 5F, Advanced Identification.
3. Versie van de software moet minimaal 900 of nieuwer zijn.
Als je geen groen menu-activering hebt, zal ik een script leveren dat de informatie-extractie voor je doet.
Image

Image

Demo van A6 4F (achteraf ingebouwde MMI3G+)

Demo van S4 B9 (Zonder fix van Audi)

p.s. Forumleden met meer dan 5 berichten en een account dat meer dan 3 maanden geleden is aangemaakt, krijgen 10% korting op de prijs.

Contact voor meer info.

De betaalde prijs is niet voor het leveren van de satellietbeelden, deze zijn vrij beschikbaar. Het is voor de tijd die nodig is om het weer te laten werken.

#6 ·
Hallo,
ja, zolang de unit internet heeft, werkt het.
Met extern bedoel je de dlink of wifi+USB LTE modem modus toch?

Groeten.
Hoi Congo,

ik stond op het punt om eind vorig jaar de externe componenten te installeren en google earth op de MMI in te schakelen. Toen het nieuws kwam over het einde van google maps, stopte ik dit project. Nu moet ik dit aan de praat krijgen, dan neem ik contact op voor de update.

Terzijde, ik heb geen Audi connect account of online verkeer, is dit een probleem met jouw oplossing?

Groeten, J

#21 ·
Omdat sommigen van jullie misschien bezorgd zijn over de betrouwbaarheid van de service, verleng ik de garantieperiode tot 6 maanden.
Wat is gedekt?
Als je een MIB1/MIB2-systeem hebt en de service stopt vóór het einde van de 6e maand sinds deze is geactiveerd en ik deze niet binnen 2 maanden kan herstellen, dan krijg je 50% restitutie.
Wat is niet gedekt?
Eindgebruikersactie die op de een of andere manier voorkwam dat de software correct functioneerde.
Een geïsoleerd geval waarbij slechts één systeem is getroffen (ik geloof dat het duidelijk is dat dit een lokaal probleem is).
Schending van de regels voor het delen resulteerde in het uitschakelen van de service.
Activering die niet rechtstreeks van mij elders met mijn bestanden is gemaakt.
Even ter informatie: de verwachte levensduur van de service is meer dan 3 jaar. Alle speculaties dat het over een week of twee stopt, zijn onzin van mensen die absoluut geen idee hebben hoe dit ding daadwerkelijk werkt.
Groeten.

#261 ·
Omdat sommigen van jullie zich misschien zorgen maken over de betrouwbaarheid van de service, verleng ik de garantieperiode tot 6 maanden.
Wat is er gedekt?
Als je een MIB1/MIB2-systeem hebt en de service stopt vóór het einde van de 6e maand sinds deze is geactiveerd en ik deze niet binnen 2 maanden kan herstellen, dan krijg je 50% restitutie.

Wat is er niet gedekt?
Eindgebruikersactie die op de een of andere manier heeft voorkomen dat de software correct functioneerde.
Geïsoleerd geval waarbij slechts één systeem is getroffen (ik geloof dat het duidelijk is dat het een lokaal probleem is).
Schending van de regels voor het delen resulteerde in het uitschakelen van de service.
Activering die niet rechtstreeks van mij elders is gemaakt met behulp van mijn bestanden.

Even ter informatie: de verwachte levensduur van de service is meer dan 3 jaar. Alle speculaties dat het over een week of twee stopt, zijn onzin van mensen die absoluut geen idee hebben hoe dit ding daadwerkelijk werkt.

Groeten.
Hallo, ik heb een hmi2 MHI2_ER_AU37x_P4203_MU1168 a3 zonder actief Audi connect-abonnement. Ik heb de patch al gemaakt, nu komt Google Earth in het menu bijna tot het einde, maar gaat niet open.

Kun je me helpen wat ik kan/moet doen?

#22 ·
Congo, misschien kunt u kort uitleggen hoe deze service werkt.
Ik veronderstel dat u een soort server-in-the-middle heeft als centraal punt tussen Audi- en Nvidia-gebruikers.
Ik veronderstel ook dat deze server pakketten voorbereidt en naar uw gebruikers verzendt.

Als dat zo is, zijn gebruikers afhankelijk van uw server, die 0-24 uur actief zou moeten zijn.

#24 ·
Hallo,
kun je me vertellen hoe deze info je gaat helpen?
Het is niet belangrijk hoe het precies werkt, het is belangrijk dat het werkt.
En wat heeft nVidia hiermee te maken ;)
Ok, ik denk dat je denkt dat ik een dwaas ben aan wie het geen zin heeft om uit te leggen hoe iets werkt, omdat - hij het niet zal begrijpen. Goede aanpak! ;)

En de oplossing is van toepassing op nvidia-apparaten, qulacomm-gebruikers kunnen de update zelf uitvoeren (zonder oplossing van derden) - of ik heb het mis omdat ik er niets van begrijp!

#29 ·
Het brengt Google terug naar elke MMI Touch (MMI 3G+, MIB1, MIB2, PCM4) op voertuigen van de VW Group (Audi, Volkswagen, Skoda, Porsche, Lamborghini, Bentley) door communicatie tussen MMI en Google Earth-servers mogelijk te maken. Dit is zover ik kan gaan.
Ik ben niet boos, ik ben gewoon nieuwsgierig, want dezelfde vragen zijn me gesteld door een andere gebruiker in een ander communicatiekanaal die later op Facebook en Telegram heeft gepost: "Ik zal het binnenkort kunnen doen" :) Als jij dat bent, dan veel succes, zo niet, dan spijt het me dat ik een fout heb gemaakt. Ik bewonder mensen die unieke dingen doen en aan anderen brengen, leiders, geen kopieermachines.

QualComm of nVidia (ja, er is nVidia die nieuwe software heeft - A3, TT, R8, Q2) als ze worden bijgewerkt naar 5XXX, hebben een actief abonnement nodig om het te laten werken. Delphi heeft ook nieuwe software die Maxar (2035/2037) of ouder gebruikt die nog steeds Google 1040/1042 enzovoort kan gebruiken.
Oudere software kan zonder abonnement worden gemaakt, voornamelijk omdat oudere Google als bron gebruikt en nieuwere Maxar via Here MAPS.
Het lijkt erop dat ze alleen enkele A4/A5/Q5/Q7 niet hebben gedekt van de nieuwe modellen en alle oudere.

Google levert momenteel betere foto's, Maxar gebruikt gegevens van lagere kwaliteit, net als Google vorig jaar.
Dit jaar zijn de beelden in grote steden glashelder.

Groeten.

#30 ·
Het brengt Google terug naar elke MMI Touch (MMI 3G+, MIB1, MIB2, PCM4) op voertuigen van de VW Groep (Audi, Volkswagen, Skoda, Porsche, Lamborghini, Bentley) door communicatie tussen MMI en Google Earth mogelijk te maken. Dit is zover ik kan gaan.
Ik ben niet boos, ik ben gewoon nieuwsgierig, want dezelfde vragen zijn me gesteld door een andere gebruiker in een ander communicatiekanaal die later op Facebook en Telegram postte "ik zal het binnenkort kunnen doen" :) Als jij dat bent, dan veel succes, zo niet, dan spijt het me dat ik een fout heb gemaakt. Ik bewonder mensen die unieke dingen doen en aan anderen brengen, leiders geen kopieermachines.

QualComm of nVidia (ja, er is nVidia die nieuwe software heeft - A3, TT, R8, Q2) als ze worden bijgewerkt naar 5XXX, hebben een actief abonnement nodig om te werken. Delphi heeft ook nieuwe software die Maxar (2035/2037) of ouder gebruikt die nog steeds Google 1040/1042 enzovoort kan gebruiken.
Oudere software kan zonder abonnement worden gemaakt om te werken, voornamelijk omdat oudere Google als bron gebruikt en nieuwere Maxar via Here MAPS.
Het lijkt erop dat ze alleen enkele A4/A5/Q5/Q7 niet hebben gedekt van de nieuwe modellen en alle oudere.

Google levert voorlopig betere foto's, Maxar gebruikt gegevens van lagere kwaliteit, net als Google vorig jaar.
Dit jaar zijn de beelden in grote steden glashelder.

Groeten.
Bedankt, ik ben niet "die gebruiker" en ik heb geen idee over wie je het hebt.
Maar nu heb je me geĂŻnteresseerd met dit "Oudere software kan zonder abonnement worden gemaakt om te werken, voornamelijk omdat oudere Google als bron gebruikt". Ik zit in die trein, dus als ik het goed begrijp, heb ik geen actief Audi Connect-abonnement nodig?
Ik moet toegeven dat "Google Earth" en "Car Status" slechts twee dingen zijn die Audi Connect redelijk maken voor mij. Nu (als uw oplossing werkt) zal ik het abonnement meteen opzeggen.

#31 ·
Ja, met oude versies heb je geen actief abonnement nodig. Als je 2XXX, 3XXX of zelfs 4XXX hebt, werkt Google zelfs als je je abonnement beëindigt.

Over de autostatus: dat is een ander connect-pakket dat normaal gesproken voor vele jaren is, niet slechts één. Je kunt de geldigheidsperiode controleren in het Audi Connect-menu, de juiste functietoets en Licenties selecteren. Dat zou dus niet moeten stoppen als je het infotainment connect-pakket stopzet.

#32 ·
Ja, met oude versies heb je geen actief abonnement nodig. Als je 2XXX, 3XXX of zelfs 4XXX hebt, werkt Google zelfs als je je abonnement beëindigt.
Over de autostatus, dat is een ander connect-pakket dat normaal gesproken vele jaren geldig is, niet slechts één. Je kunt de geldigheidsperiode controleren in het Audi Connect-menu, rechter functietoets en kies Licenties. Dat zou dus niet moeten stoppen als je het infotainment connect-pakket stopzet.
Ok, nu is het duidelijk, bedankt. Ik zit met MHI2_ER_AUG22_K3346

#36 ·
@congo Deze hele GEMMI-reprovisioneringstactiek lijkt rond te zweven in verschillende iteraties hier en elders voor ongeveer dezelfde kosten. Als ik uw verklaringen in deze thread bekijk, koppelt u uw wijzigingen aan de MMI via BTMAC/VIN om gebruikers in uw systeem te identificeren dat via een proxy via een geldige "licentie", d.w.z. werkende VIN MY 2018+, op de een of andere manier verbinding maakt met de originele GE API via de Audi backend om de updates te activeren.

Toen GE hun API 12/2015 uitschakelde, lijkt het erop dat VAG een kopie naar hun eigen server heeft geporteerd en de gegevens op hun eigen metalen heeft geleverd met een replicatie van GE om de verouderde API te ondersteunen die in oudere MMI-units is geconfigureerd. Dus, ofwel deze methode werkt het 10e teken in de VIN bij naar iets na 2018 en volgt gebruikers aan uw kant op BTMAC als de identificatie of de proxy methode / licentie bypass.

Als inzicht hebben providers zoals TM / ATT / etc. apparaten genaamd "Google Cache" die zoekopdrachten opslaan voor een snellere respons zonder elke keer een externe zoekopdracht naar GG te sturen, waardoor de benodigde bandbreedte wordt verminderd en de latentie naar EU-apparaten in het proces wordt verlaagd. Ze zijn zeer effectief in het verminderen van de behoefte aan WAN-bandbreedte nadat ze GG-informatie hebben gescrapt om te downloaden naar de cache zelf. Ik vermoed dat er iets vergelijkbaars aan de hand is voor het GE-"product" dat VAG heeft uitgeschakeld voor oudere modellen en op zijn plaats heeft gelaten voor huidige systemen.

Het hele excuus dat de HW in oudere modellen geen overlay-image ondersteunt dat is gekoppeld aan een spontane download van de API is dom, omdat het al minstens 5 jaar zonder problemen werkt en het ook de VAG-merken schaadt door te zeggen dat ze hun eigen producten niet kunnen ondersteunen. Het is ofwel een kwestie van afwachten tot ze het weer aanzetten met de tegenwind die ze hebben veroorzaakt, of een klantenbestand verliezen dat loyaal is geweest aan de technische mogelijkheden die niemand anders in het verleden heeft getoond. In het verleden is VAG een voorloper geweest op het gebied van technologie in voertuigen en nu lijkt de innovatie te zijn afgenomen.

#37 · (Edited)
Hallo,
het is een beetje mistig...
Eigenlijk heeft Google de service in 2015 niet stopgezet. Ze hebben misschien een aantal opties uitgeschakeld, zoals Streetview, maar de satellieterkaart bleef bestaan.
VW Group heeft nooit iets gedaan om het te laten werken, ze hadden gewoon een overeenkomst met Google die in 2020 afliep en Google besloot verder te gaan en wijzigingen door te voeren die al jaren in de wacht stonden.
VW Group heeft het contract niet verlengd omdat Here op 3 augustus 2015 werd verkocht aan een consortium van Duitse autofabrikanten Audi, BMW en Mercedes. Iets later dat jaar kreeg Here de taak om een Sat Map-functionaliteit te maken. In 2018 was de A8 de eerste die deze nieuwe SatMap kreeg. Hoewel het Google-logo behouden bleef omdat de klanten eraan gewend waren, heeft de nieuwe Sat Map niets met Google te maken. Het heeft momenteel foto's van lagere kwaliteit, gebruikt andere bronnen en gebruikt een compleet ander protocol. Als je goed genoeg kijkt, zie je een klein verschil in het Google-logo van de nieuwe Sat Map en de oude.

VW Group zal zeker niets doen voor de modellen ouder dan MY17, die modellen vallen buiten de standaard garantieperiode. Het hele MMI 3G-project is gesloten. Ook omdat ze niet twee keer voor dezelfde service willen betalen, één keer aan Google en één keer aan Here. Ja, ze betalen Here ongeacht het feit dat ze het bedrijf bezitten. Zo werkt het in bedrijfsorganisaties.

Wat betreft de MY18-modellen, ze dekken er een aantal af en laten een zeer klein percentage auto's over dat niet wordt gedekt. Ze geven niet om de mensen die Google hebben geactiveerd zonder een actief abonnement (de beruchte remote_HMI-tweak), dus op papier is het percentage getroffen voertuigen erg klein.

VW Group negeert rapporten over softwarekwetsbaarheden die ernstige problemen kunnen veroorzaken voor de apparatuur... dus dat is het met de klantenservice. Ze geven er niet om, dus het is onwaarschijnlijk dat ze het enige hardwaretype zullen dekken dat nog niet wordt gedekt - A4/A5/Q5/Q7 nVidia-eenheden die tot 2018 zijn geĂŻnstalleerd. De rest wordt gedekt zolang ze een actief abonnement hebben - dat is nu een must.

Als we naar de nieuwe modellen kijken, is VAG nog steeds de leider in infotainmenttechnologieën en niet alleen. Het enige andere merk dat daadwerkelijk zijn tijd vooruit is, is Tesla, maar dat is niet erg populair op Europese bodem, dus dat houdt VW op nummer 1.

Als we het vanuit een andere hoek bekijken, kunnen we VAG als Apple zien, ze doen de innovaties die later door anderen worden gekopieerd en zoals verwacht worden verbeterd. Het is één ding om iets te krijgen dat klaar is en het gewoon een beetje te tweaken, het is iets anders om de hele R&D van 0 uit te voeren.

Wat betreft de informatie die in verschillende iteraties hier en elders rondzweeft voor ongeveer dezelfde kosten, is dat normaal omdat het maar één bron heeft :)

#38 ·
remote_HMI tweak
Niet zeker van dit, want het is niet iets dat ik hoefde te doen, behalve een andere sim in de unit te stoppen en de juiste APN in het verbindingsscherm toe te passen om het te laten werken.

Wat betreft de MMI 3G+ die niet wordt ondersteund, dat is prima, maar de redenatie achter het uitschakelen ervan komt gewoon niet overeen met de reden van de HW die incompatibel is. Zeker, het is een beetje verouderd in vergelijking met wat er tegenwoordig op de markt is, maar het is nog steeds krachtiger dan de systemen die de Apollo-missies in de jaren 60 ondersteunden.

Hoe dan ook... Ik heb je laatst een PM gestuurd over een andere kwestie met betrekking tot UMTS-activering....

Wat betreft de hele kwestie van het kopen van je eigen onderneming... ja, hetzelfde hier in de staten, aangezien sommige tv-zenders hetzelfde probleem hadden met uitzendrechten/kosten in geschil met andere providers buiten zichzelf onder de paraplu van het bedrijf. Wat echter niet veel zin heeft, is dat als je de nieuwe FW op de MMI installeert en de kaarten worden bijgewerkt (30 GB), waarom het systeem dan niet gewoon de overlay kan uitvoeren op basis van de vooraf geladen HD-beelden in plaats van die jaren 90-look die verschijnt?