Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner

A5 standaard geluidssysteem

19K views 10 replies 5 participants last post by  MuPPeT_on_TouR  
#1 ·
Ik heb het standaard geluidssysteem in mijn gloednieuwe A5. Waarom is de bas zo slecht? Hij is bijna niet aanwezig. De audioconfiguratie zegt dat dit een 10-luidsprekersysteem met een subwoofer is, dus ik dacht dat het geluid behoorlijk zou zijn. De Peugeot 208 van mijn vrouw heeft een beter geluid. Kan iemand me vertellen of er iets is dat ik kan doen om de bas harder te zetten? Ik ben nog steeds aan het wennen aan het computersysteem, maar ik heb de treble en bas op maximaal gezet, maar de bas is bijna niets. Help alsjeblieft.

#2 ·
Heb hetzelfde systeem in de mijne. Ja, de bas is behoorlijk slecht. Ik vermoed, ondanks de literatuur, dat het geen sub heeft, aangezien ik er geen kan vinden en er geen MMI-bediening is om het subwooferniveau af te stellen. Ik heb geleerd om met de mijne te leven. Ik heb de treble op de middelste positie en de bas voluit. Denk eraan dat je de instellingen onafhankelijk van elkaar moet wijzigen voor al je bronnen (bijv. SD Media, IPod Media, CD Media, Radio, etc.). Ik heb gemerkt dat als je de treble voluit hebt, de bas eruit wordt gepist (wat er is!), dus ik vind een veel mooier geluid met de treble in het midden en dan het volume iets verhogen, wat de bas helpt. Sorry, kan niet helpen met mods aan het geluidssysteem, want dat heb ik nog niet eerder gedaan.

#3 ·
Bedankt voor uw antwoord. Ik heb in de kofferbak gekeken en er zit een klein vakje onder de hoedenplank dat je niet kunt zien als je van binnenuit de auto kijkt. Er zit ook een bas-achtig gat dingetje naast, maar ik kan de subwoofer niet aanzetten zoals de handleiding uitlegt, want hij staat niet in mijn MMI-instellingen. Ik heb gelezen dat ze een beetje tijd nodig hebben om in te spelen? Hopelijk klopt dit, want voor de prijs van de auto is dit de grootste tegenvaller.

#4 ·
Ja, ik heb een Sportback, dus geen vaste hoedenplank om een sub in te plaatsen. Ook niets onder de vloer van de kofferbak of in de vakken. Ik heb een instelling gevonden die ik prettig vind en ik ben geen grote audiofiel, dus ik ben tevreden genoeg. Het voelde zeker niet alsof het de moeite waard was om ÂŁ 1200 (eigenlijk misschien meer, ik kan me het niet meer precies herinneren) uit te geven aan het sound- en comfortpakket of hoe het ook heette. Ik heb me gehouden aan de opties die voor mij belangrijk waren.

#5 ·
Waarschijnlijk is het ergste dat als je voor ÂŁ1200 aan upgrades plaatst, je 1000% verbetering zou krijgen, maar ze zullen alle onderdelen uit elkaar moeten halen, dus arbeidsintensiever, daarom denk ik dat ze vanaf het begin nooit belachelijke prijzen zouden moeten vragen. Ik heb b&o in de mijne en de helderheid van het geluid is zeker goed, maar er ontbreekt bas, ook al zou ik zeggen dat het niet echt slecht is.

#6 ·
Ik heb net het standaardsysteem, dus ik heb een subwoofer in de hoedenplank van de kofferbak laten plaatsen en dat verbeterde de zaken enorm. De mijne is volgens mij Pioneer.

#7 ·
Als het toen een sportwagen was, zit je sub in de kofferbak. Onder je boodschappen. Onder een kofferbakbekleding... Onder het tapijt.. onder de reserveband... En ben je verbaasd dat je geen bas hebt?

Er zijn een paar threads voor ontbrekende subwooferbediening die rondzwerven, maar ik geloof dat deze voor de nieuwere B9-reeks zijn, mijn 2014-auto met B&O heeft de bediening niet.

De enige echte optie is het plaatsen van een nieuwe subwoofer en versterker. Het is een vrij eenvoudige klus.

#8 · (Edited)
Er zijn een paar threads voor ontbrekende subwoofer-bedieningselementen, maar ik geloof dat deze voor de nieuwere B9-reeks zijn...
Is er een kans dat je een link naar een link kunt geven? Ik heb er nog geen gezien op A5OC. TIA.

Ik ben trouwens onder mijn reserveband geweest. Geen sub die ik kon zien. Alleen de belangrijkste 12V-batterij en een kleinere 48V-lithium voor het mild-hybride systeem.

Edit: Sorry, ik corrigeer mezelf. Je hebt helemaal gelijk, er zit een sub in de kofferbak, direct naast de twee batterijen! Ik had het eerder niet opgemerkt, omdat het eruitziet als een plastic mal die bedoeld is om de batterijen vast te houden, maar het herbergt ook een sub die handig naar de twee batterijen wijst! Het zou leuk zijn als het werkte! Ik ben erg geĂŻnteresseerd om te zien of er een manier is om het wooferniveau in de verdomde MMI te laten zien, zoals de handleiding zegt dat het zou moeten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

#9 ·
Ik heb er een in mijn B8.5. Je kunt hem niet zien, want om het af te maken zit de speaker aan de onderkant van de box, naar beneden gericht... Goed gespeeld Audi.

Het zit in het stuk plastic dat als het ware om de batterij zit. Maar als je zegt dat je een lithium ding hebt, denk ik dat je een B9 hebt en daar heb ik geen idee van. Ik ben net op dit forum gekomen en kan niet zien of ik in een B8-, B8.5- of B9-sectie zit.

Ik ben normaal gesproken thuis op Audi sport net.

#10 ·
Yup, ik heb een B9. Bedankt voor de link, die ga ik bekijken. Mijn sub wijst rechtstreeks naar de batterijen en ik vraag me af of ze het opzettelijk hebben uitgeschakeld zodat het geen cavitatie in de batterijvloeistof veroorzaakt? Ik moet erop wijzen dat ik een cynicus en amateur-complotdenker ben!