Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner

A4 voorkant op een A5

16K views 8 replies 5 participants last post by  Xedlos  
#1 ·
Dus ik probeer mijn 2010 A5 te repareren die een frontale botsing heeft gehad. Mijn vraag is of de motorkap, voorbumper, grill, koplampen en spatborden van een 2010 A4 op een A5 passen. Ze lijken op elkaar, maar ik weet niet zeker of er nog andere verschillen zijn.

#3 ·
Geen kans!

#4 ·
Welnu, ik ben het eens met deze 2 heren. Het platform dat Audi in maart 2007 met de A5 lanceerde, was de B8, die vervolgens werd gebruikt als basis voor de ontwikkeling van een modellengroep, waaronder de nieuwe A4. MAAR ze zullen voor ongeveer 99% NIET hetzelfde zijn om ongeveer 100 verschillende redenen. De A5 bijvoorbeeld zou zijn ontworpen om de motor zo dicht mogelijk bij het schutbord te plaatsen om zelfs in FWD-formaat een uitstekende handling te bieden en het gevoel van een auto met achterwielaandrijving te 'benaderen'. De A4 had totaal andere doelstellingen, zoals ruimte voor de kinderen en de bagage, dus ze zullen niet dezelfde voorkant hebben.

#5 ·
Het is hetzelfde platform, dat is het, je kunt net zo goed proberen een Q5-voorkant te passen.

#6 ·
Ik zeg, doe het. Het wordt een leuke kleine hersenkraker. Je weet maar nooit!

#7 ·
Oh oké. Ik was het gewoon aan het controleren, want ik ben gecrasht en de hele voorkant van mijn 2010 a5 moet vervangen worden. Er was een 2010 a4 die uit elkaar werd gehaald.
Dus hoe zit het met de voorkant van een 2014 naar een 2010 a5? Ik heb rondgelezen en het lijkt erop dat ik de bumper, motorkap, grill en koplampen nodig heb om mijn auto een facelift te geven. Zou dit mogelijk zijn of heb ik meer belangrijke onderdelen nodig dan degene die ik heb genoemd?

#8 ·
Oh ok. I was just checking since I crashed and the whole front end of my 2010 a5 slime needs to be replaced. There was a 2010 a4 being partes out.
So what about the front end from a 2014 to a 2010 a5? I’ve been reading around and it looks like I need the bumper, hood, grill, and headlights to give my car a face lift. Would this be possible or do I need more major parts than the ones I mentioned?
And fenders.