Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner

Water in zijcompartimenten van de kofferbak - OPGELOST

27K views 20 replies 13 participants last post by  DFord  
#1 ·
Hallo mensen,

Dit is mijn eerste bericht hier, dus bij voorbaat mijn excuses voor eventuele fouten. Ik lees meestal alleen deze forums voor hulp, en jullie hebben me al enorm geholpen, dus bedankt allemaal voor alle hulp!!

Dus ik heb al heel lang een hoop water in beide zijcompartimenten van mijn kofferbak (waar de zekeringen meestal zitten - passagierskant - Amerikaanse auto).
Ik heb bijna elk onderwerp gelezen dat ik kon vinden, of tenminste geprobeerd heb, op dit forum en had geen geluk. Ik heb geprobeerd de afvoeren van het zonnedak, de afvoer van de tankdop en de watertests van de kleine drukventielen in de kofferbak schoon te maken, maar tevergeefs. Maakte me gek.

Er was een kleine lekkage bij de ingang van elke achterste afvoer van het zonnedak waar de afvoerslang de witte connector raakt (er zijn berichten over - redelijk vaak heb ik ontdekt). Ik trok de hemelbekleding genoeg terug om mijn vinger erin te steken en elk met siliconen te bedekken. Tot nu toe gaat het goed.
Maar daar kwam het meeste water niet vandaan!

Hoe dan ook, om een lang verhaal kort te maken, ik heb elk deel van de auto met water getest om te isoleren waar de lekkage vandaan kwam en ik kon niet geloven waar ik het vond.
Het was het TANKDOPGEBIED.
Niet de afvoer of de dop zelf. Het was de omtrek rond de plek waar de dop de carrosserie van de auto raakt.
7 dollar later voor een tube zwarte siliconen en een kraal rond het brandstofgedeelte en klaar. Alles afgedicht!
Wie had dat gedacht?

Hoe dan ook, dit was zo'n opluchting voor me dat ik me heb geregistreerd, een account heb aangemaakt en dit bericht heb gemaakt in de hoop dat het anderen helpt.

Ik heb een foto van mijn "reparatie" bijgevoegd. Waarschijnlijk niet de meest ideale oplossing, maar het was goedkoop en gemakkelijk!
Dus als je water in je kofferbak hebt, bekijk dit dan misschien eens?

Bedankt voor je tijd!

Attachments

#6 ·
Ik heb hetzelfde aan de linkerkant, waar de versterker zich bevindt. De spons aan de onderkant is doorweekt.. geen idee waar het vandaan komt.
Ik had ook een lek aan die kant, maar lang niet zoveel. Ik ontdekte dat het waarschijnlijk afkomstig was van de achterste zonnedakafvoer onder de hemelbekleding, zoals ik in de oorspronkelijke post al zei.
Ik ontdekte ook dat een carrosserienaad aan die kant lekte, heel dicht bij de opening van dat kleine klepje met tapijt (een beetje onder het achterlicht). Ik heb uiteindelijk de ingangen van die naad ook met siliconen afgekit. Ik moest de bekleding aan de linkerkant verwijderen om dat te kunnen doen. Er sijpelde waarschijnlijk water langs de kofferbakafdichting. Misschien moet je dat even controleren.

#7 ·
Bedankt voor het delen van deze info. Dit is de eerste keer dat ik heb gelezen over een lek dat uit dit deel komt. Maar het is logisch. Naarmate het rubber en/of plastic ouder wordt, verslechtert en vervormt het. Alle afdichtingseigenschappen zullen falen en water doorlaten. Goed werk!
Bedankt!!
Ja, ik was ook verrast toen ik het zag! Kon niet geloven dat er daar een lek kon ontstaan en in de kofferbak kon komen.
Ik hoop dat het enkele toekomstige gebruikers helpt.

#5 ·
Bedankt aan de OP voor zijn oplossing, waarschijnlijk niet de netste maar zeker effectief:grin2:

Baas.J,
Heb je de bumpstop van de achterklep aan die kant geprobeerd? Had vergelijkbare problemen die eeuwen duurden om te vinden totdat ik op een dag naar iets anders zocht en de lekkage tegenkwam.

#8 ·
Bedankt aan de OP voor zijn oplossing, waarschijnlijk niet de netste maar zeker effectief:grin2:

Baas.J,
Heb je de bumpstop van de achterklep aan die kant geprobeerd, had vergelijkbare problemen die eeuwen duurden om te vinden totdat ik op een dag naar iets anders zocht en over de lekkage struikelde.
Hoe ben je erachter gekomen? En heb je het gewoon vervangen en stopte het met lekken?

#9 ·
Ik kan me niet herinneren welke klus ik aan het doen was, maar het omvatte het verwijderen van de kofferbakbekleding aan die kant, het had heel recent geregend.
Er zat eigenlijk een druppel water op de bodem, dus ik goot meer water over de achterruit, dat vervolgens door die bump stop tevoorschijn kwam.
Ik heb mijn lek afgedicht met siliconen en het is sindsdien droog.

#10 ·
Ik heb hetzelfde probleem....water aan beide kanten....ik heb zelfs een vriend in de laars gehad, terwijl ik water overal overheen goot....geen zichtbare tekenen dat het naar binnen komt!
Bovendien heeft het de regeleenheid etc. verpest, wat problemen veroorzaakt met het centrale display en de handrem.

Is dat bij jou ook gebeurd? Zo ja, hoe heb je het probleem met de regeleenheid etc. opgelost?

Bedankt bij voorbaat
Ben

#13 ·
Hoi mensen,

Dit is mijn eerste bericht hier, dus bij voorbaat mijn excuses voor eventuele fouten. Ik lees meestal alleen op deze forums voor hulp, en jullie hebben me al enorm geholpen, dus bedankt allemaal voor alle hulp!!

Dus ik heb al heel lang een hoop water in beide zijcompartimenten van mijn kofferbak (waar de zekeringen meestal zitten - passagierskant - Amerikaanse auto).
Ik heb bijna elk onderwerp gelezen dat ik kon vinden, of het tenminste geprobeerd op dit forum en had geen geluk. Ik heb geprobeerd de zonnedakafvoeren, de tankdopafvoer, de watertests van de kleine drukventielen in de kofferbak schoon te maken, maar tevergeefs. Maakte me gek.

Er was een klein lek bij de ingang van elke achterste zonnedakafvoer waar de afvoerslang de witte connector raakt (er zijn berichten hierover - redelijk gebruikelijk heb ik ontdekt). Ik heb de hemelbekleding genoeg teruggetrokken om mijn vinger erin te steken en elk met siliconen te bedekken. Tot nu toe gaat het goed.

Hoe dan ook, om een lang verhaal kort te maken, ik heb elk deel van de auto met water getest om te isoleren waar het lek vandaan kwam en ik kon niet geloven waar ik het vond.
Niet de afvoer of de dop zelf. Het was de omtrek rond de plek waar de dop de carrosserie van de auto raakt.
7 dollar later voor een tube zwarte siliconen en een kraal rond het brandstofgebied en klaar. Alles afgedicht!
Wie had dat gedacht?

Hoe dan ook, dit was zo'n opluchting voor me dat ik me heb geregistreerd, een account heb aangemaakt en dit bericht heb gemaakt in de hoop dat het anderen helpt.

Ik heb een foto van mijn "reparatie" bijgevoegd. Waarschijnlijk niet de meest ideale oplossing, maar het was goedkoop en gemakkelijk!
Dus als je water in je kofferbak hebt, bekijk dit dan eens?

Bedankt voor je tijd!
Bedankt Audisal, erg nuttig, en wat was de beste manier om het water te verwijderen?

#16 ·
HĂ© Ben, ben je vergeten je maat uit de kofferbak te laten?????

#17 ·
Ik rijd in een S5 Cabriolet uit 2011 en ook die had het gevreesde water in de kofferbakken. Ik had geen idee dat dit een probleem was, totdat mijn achteruitrijcamera kuren begon te vertonen en ik na het lezen op het forum onderzoek deed. En ja hoor, ik vond ongeveer tien centimeter water en mijn besturingsmodule stond onder water. Ik probeerde het te drogen, maar het werkte maar een dag, daarna overleed het volledig. Gelukkig vond ik er een op eBay; ik was extra voorzichtig om te zoeken naar tekenen van roest of waterschade. Er was niets en het was een fluitje van een cent om het zelf te installeren, zonder dat er codering nodig was.
Nu de lekplek(ken) vinden! Ik heb alle forums en YouTube afgezocht en ben in staat geweest om alle waarschijnlijke boosdoeners op te sporen. Kortom, geen water meer in de kofferbak.
Eerst heb ik alle rubberen afdichtingen gereinigd en daarna AutoGlym aangebracht. Vervolgens heb ik alle afvoeren schoongemaakt. Dit deed ik met draad, trimmerdraad, perslucht en tenslotte goot ik bijna kokend water in elke afvoer om er zeker van te zijn dat ze daadwerkelijk afvoerden. De vijf afvoeren bevinden zich rechts en links achter de softtop-pijler en op de voorruit. De laatste plek was in het vuldopgebied en deze was het ergst verstopt.
Ik kan met vertrouwen zeggen dat een van deze, of al deze, gedeeltelijk verstopt waren, waardoor het water naar binnen kon, maar nu is mijn kofferbak kurkdroog. Ten slotte zie ik ook geen condens meer aan de binnenkant van de voorruit op een koude ochtend. Ik zal de aircodrains aan de voorkant van de auto als volgende moeten controleren.

#19 ·
Hoi mensen,

Dit is mijn eerste bericht hier, dus bij voorbaat mijn excuses voor eventuele fouten. Ik lees meestal alleen maar op deze forums voor hulp, en jullie hebben me al enorm geholpen, dus bedankt allemaal voor alle hulp!!

Ik heb al heel lang een hoop water in beide zijcompartimenten van mijn kofferbak (waar de zekeringen meestal zitten - passagierskant - Amerikaanse auto).
Ik heb bijna elk onderwerp gelezen dat ik kon vinden, of tenminste geprobeerd op dit forum, en had geen geluk. Ik heb geprobeerd de afvoer van het zonnedak, de afvoer van de tankdop, watertests van de kleine drukventielen in de kofferbak schoon te maken, maar tevergeefs. Maakte me gek.

Er was een klein lek bij de ingang van elke achterste afvoer van het zonnedak waar de afvoerslang de witte connector raakt (er zijn berichten hierover - redelijk gebruikelijk heb ik ontdekt). Ik heb de hemelbekleding genoeg teruggetrokken om mijn vinger erin te steken en elk met siliconen te bedekken. Tot nu toe gaat het goed.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken, ik heb elk deel van de auto met water getest om te isoleren waar het lek vandaan kwam en ik kon niet geloven waar ik het vond.
Niet de afvoer, of de dop zelf. Het was de omtrek rond de plek waar de dop de carrosserie van de auto raakt.
7 dollar later voor een tube zwarte siliconen en een kraal rond het brandstofgedeelte en klaar. Alles afgedicht!
Wie had dat gedacht?

Enfin, dit was zo'n opluchting voor me dat ik me heb geregistreerd, een account heb aangemaakt en dit bericht heb gemaakt in de hoop dat het anderen helpt.

Bedankt voor je tijd!
Ik moet vragen, waarom heb je de afvoer niet schoongemaakt in plaats van hem te bedekken?

#20 ·
Hoi mensen,

Dit is mijn eerste bericht hier, dus ik verontschuldig me bij voorbaat voor eventuele fouten. Ik lees meestal alleen deze forums voor hulp, en jullie hebben me al enorm geholpen, dus bedankt allemaal voor alle hulp!!

Dus al heel lang kreeg ik een hoop water in beide zijcompartimenten van mijn kofferbak (waar de zekeringen meestal zitten - passagierskant - Amerikaanse auto).
Ik heb bijna elk onderwerp gelezen dat ik kon vinden, of tenminste geprobeerd op dit forum en had geen geluk. Ik probeerde de zonnedakafvoeren, de tankdopafvoer, het watertesten van de kleine drukventielen in de kofferbak, maar tevergeefs. Maakte me gek.

Er was een klein lek bij de ingang van elke achterste zonnedakafvoer waar de afvoerslang de witte connector raakt (er zijn berichten over - redelijk gebruikelijk heb ik ontdekt). Ik trok de hemelbekleding genoeg terug zodat ik mijn vinger erin kon steken en elk met siliconen kon bedekken. Tot nu toe gaat het goed.

Hoe dan ook, om een lang verhaal kort te maken, ik heb elk deel van de auto met water getest om te isoleren waar het lek vandaan kwam en ik kon niet geloven waar ik het vond.
Niet de afvoer, of de dop zelf. Het was de omtrek rond de plek waar de dop de carrosserie raakt.
7 dollar later voor een tube zwarte siliconen en een kraal rond het brandstofgebied en klaar. Alles afgedicht!
Wie had dat gedacht?

Dus als je water in je kofferbak hebt, bekijk dit dan eens?

Bedankt voor je tijd!
God zegene je, man 🙏

#21 ·
Hoi mensen,

Dit is mijn eerste bericht hier, dus ik verontschuldig me bij voorbaat voor eventuele fouten. Ik lees meestal alleen maar op deze forums voor hulp, en jullie hebben me al enorm geholpen, dus bedankt allemaal voor alle hulp!!

Dus ik heb al heel lang een hoop water in beide zijvakken van mijn kofferbak (waar de zekeringen meestal zitten - passagierskant - Amerikaanse auto).
Ik heb bijna elk onderwerp gelezen dat ik kon vinden, of tenminste geprobeerd heb te vinden op dit forum en had geen geluk. Ik heb geprobeerd de afvoerkanalen van het zonnedak, de afvoer van de tankdop, de watertests van de kleine drukventielen in de kofferbak schoon te maken, maar tevergeefs. Maakte me gek.

Er was een kleine lekkage bij de ingang van elke achterste afvoer van het zonnedak waar de afvoerslang de witte connector raakt (er zijn berichten hierover - redelijk vaak heb ik ontdekt). Ik heb de hemelbekleding genoeg teruggetrokken om mijn vinger erin te steken en elk met siliconen te bedekken. Tot nu toe goed.

Hoe dan ook, om een lang verhaal kort te maken, ik heb elk deel van de auto met water getest om te isoleren waar de lekkage vandaan kwam en ik kon niet geloven waar ik het vond.
Niet de afvoer, of de dop zelf. Het was de omtrek rond de plek waar de dop de carrosserie van de auto raakt.
Wie had dat gedacht?

Bedankt voor je tijd!
Ik heb hetzelfde probleem met mijn A5 uit 2011 en heb je bericht net gelezen. Ik ben onderweg naar de auto-onderdelenwinkel. Bedankt!