Aby odpowiedzieć na Twoje pytanie "czy można zastąpić 8K0 413 037/038 K przez 8K0 413 037/038 L, sprawdziłem internetową listę części, której używam i ufam przy zakupie części od dealerów VAG, i tak, wersja "K" zniknęła, a "L" jest aktualną wersją dla tych samochodów.
Jedno pytanie do Ciebie, zauważyłem patrząc na Twoje zdjęcia, że użyłeś bardzo krótkiego ściągacza sprężyn - jakiej to marki? Jestem ciekawy, ponieważ pracuję nad przednim zawieszeniem mojego S4 z 2011 roku i kiedy chciałem ścisnąć sprężyny, aby wymienić górne mocowania i podkładkę/łożysko oporowe, odkryłem, że oba moje ściągacze sprężyn, różnych typów, przeszkadzały w górnej płycie ze stopu aluminium - więc kupiłem paczkę 50 zwykłych podkładek M16, M16 X 30 X 3, i użyłem ich na drugim końcu ściągaczy sprężyn, aby "wybrać" luz - to zadziałało idealnie!
Te samochody mogą być dość trudne w obsłudze, jeśli chodzi o przednie zawieszenie, wymieniam wszystkie przednie wahacze, ale poczułem też potrzebę wymiany górnych mocowań, ponieważ słyszę/czuję lekki hałas, gdy napotykam niewidoczną głęboką nierówność lub dziurę, czego nie było, gdy ten samochód był młodszy. Przypisuję to teraz tulei klejonej, gdzie widelec amortyzatora łączy się z przednimi dolnymi przednimi wahaczami, która się zestarzała - stwardniała i być może skompresowała. Dodatkowo miałem "fiksację" na tym, że ten samochód został zbudowany, gdy do przedniego dolnego przedniego wahacza zamontowano przeguby kulowe M12, więc używam tego również jako wymówki do wymiany przegubu kulowego i wahacza na późniejszą wersję M14. Innym problemem, który miałem, było to, że kiedy wyjechałem nim z garażu na przegląd techniczny pod koniec stycznia tego roku, zarejestrował błąd czujnika prędkości koła ABS. Szybko sprawdziłem go za pomocą VCDS i okazało się, że to czujnik przedni prawy. Sprawdziłem jego impedancję miernikiem i okazało się, że jest zwarty! Ze względu na ograniczenia czasowe itp. oraz inne wymówki typu "jest bardzo zimno", po prostu kazałem warsztatowi przeglądowemu wymienić ten czujnik ABS. Po omówieniu tego na innym forum VAG, tj. zadałem pytanie "dlaczego lub co powoduje zwarcie czujnika ABS?", doradzono mi, że może to być spowodowane nagromadzeniem się korozji na tylnej powierzchni łożyska koła! Więc, niedługo po przejechaniu bezawaryjnych kilometrów tym samochodem, usunąłem ten nowo zamontowany czujnik ABS - Bosch, który dostarczyłem do montażu w tym samochodzie - i odkryłem, że powierzchnia palca czujnika najbliższego łożyska koła ma teraz ślady zarysowań - więc składając 2 i 2 do kupy, myślę, że ten nowy czujnik ABS będzie miał ograniczoną żywotność, więc naprawdę muszę to poprawić, podczas gdy wymieniam zawieszenie. Zamówiłem więc nowy zespół piasty/łożyska koła - marki SKF.
Przesuwając się może o 6 miesięcy do przodu, w końcu zabrałem się za naprawianie wszystkich tych problemów z moim S4 z 2011 roku, pierwszym planem było usunięcie górnych i dolnych śrub zaciskowych, ponieważ wydają się być najgorszą częścią pracy. Dolna śruba zaciskowa po prawej stronie, którą w końcu udało mi się wykręcić po uformowaniu wałów wokół wystającego końca gwintu i obszaru zacisku i wypełnieniu ich PB Blaster i pozostawieniu na kilka dni, a następnie po wielu pracach nad tą dolną śrubą zaciskową użyłem kilka razy nagrzewnicy indukcyjnej, nadal się nie ruszała, użyłem palnika gazowego, tj. tylko gazu MAP, w końcu udało się ją usunąć, górna śruba zaciskowa ta sama procedura plus dużo pracy młotka pneumatycznego - bez powodzenia! Przeszedłem na lewą stronę, te same procedury, dolna śruba zaciskowa w końcu zaczęła się poruszać, więc pracowałem nad nią - potem zdałem sobie sprawę, że się nie odkręca - cicho złamała się na końcu sekcji gwintowanej!! Więc teraz duży problem, wywierciłem otwór prowadzący, a następnie go powiększyłem, ale nie mogłem sięgnąć wystarczająco daleko, aby przejść przez złamany koniec, który znajduje się w obszarze zacisku! Więc pociąłem stare, odłamane miejsce zacisku i wywierciłem otwór prowadzący przez jego łeb i dopasowałem go z powrotem do dolnej części zwrotnicy, i użyłem go jako prowadnicy do wywiercenia otworu prowadzącego w drugim końcu złamanego odcinka śruby za pomocą bardzo długiego wiertła, co zakończyło się żałosną porażką, ponieważ wynikowy nowy otwór prowadzący ostatecznie wszedł w złamany fragment śruby pod kątem, a następnie końcówka wiertła złamała się, gdy napotkała pierwszy otwór, który wywierciłem od zewnętrznej strony! Więc teraz mam uszkodzoną zwrotnicę, ponieważ wiertło przesunęło się w stronę stopu aluminium! Nie ma szans na użycie wyciągacza, na razie koniec gry! Więc teraz w stanie więcej niż lekkiego zirytowania, i z już kupionymi częściami, po prostu pomyślałem, cholera, i złożyłem zamówienie na 2 nowe zwrotnice z Audi - i kolejny nowy zespół piasty/łożyska SKF itp. Zwrotnica lewa nie była dostępna, tj. na zamówienie od dostawcy, więc to spowodowało kolejne opóźnienie w tej pracy, może kolejne 10 dni. Więc teraz mam większość nowych części po lewej stronie, znalazłem również podczas czyszczenia osłon przeciwbryzgowych hamulców, że były one mocno perforowane w 2 z 4 otworów mocujących, więc kupiłem parę nowych - och, i zauważyłem, że z pedału hamulca dochodziło lekkie "kołysanie", a także pewne bicie na prawym przednim hamulcowym, więc już kupiłem nowe tarcze, zestaw klocków i nowy zestaw prowadnic!
Wszystko razem znacznie więcej pracy, czasu i pieniędzy, niż się spodziewałem, że włożę w ten samochód.
PS, jeśli ktoś musi usunąć przednie osłony przeciwbryzgowe hamulców z samochodu ze zwrotnicami Cobapress, upewnij się, że wiesz, że jeden z otworów mocujących śrubę jest otworem przelotowym, i że ta śruba jest nie tylko trochę ciasna, ale zapieczona, aby ją usunąć - odkryłem to dopiero po tym, jak złamałem tę śrubę, wiedząc to, użyłem PB Blaster na tej samej śrubie po drugiej stronie i udało mi się ją wyjąć w całości.
Mam nadzieję, że po przeczytaniu o Twoich doświadczeniach odkryję, że wykręcenie śrub górnego mocowania po prawej stronie będzie łatwiejsze!