Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner

Knop op dashboard instellen

3 reading
36K views 7 replies 5 participants last post by  LimeyYankee  
#1 ·
Op het dashboard aan de rechterkant van het scherm zit een knop (set). Als je daarop drukt, doorloopt hij dingen als olie/accu etc. Wat doet hij en wat betekent het? Ik heb in het boek gekeken, maar kon niets vinden.

#2 ·
Interessant. Ik dacht dat die knop alleen werd gebruikt om de snelheidslimiet in te stellen #1, die dan piept als je die snelheid overschrijdt? Ik zal morgen het gedrag van de mijne controleren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#3 · (Edited)
De handleiding aan boord zegt:

De SET-knop heeft de volgende functies:
Activeren van de weergave van klok, datum, temperatuur en kilometerstand
Het display verschijnt ongeveer 30 seconden als u op de SET-knop drukt wanneer het contact is uitgeschakeld.

Starten van de controleprocedure (auto-check-controle)
De auto-check-controle controleert belangrijke componenten en voertuigsystemen.
Deze achtergrondcontroles worden continu uitgevoerd, zolang het contact is ingeschakeld.

U kunt de "controleprocedure" handmatig starten door op de SET-knop te drukken wanneer het contact is ingeschakeld.
Deze functiecontrole kan worden gestart bij snelheden tot 5 km/u.

Daarnaast wordt het aantal voor uw voertuig geĂŻnitialiseerde sleutels weergegeven.
L2 3/3 betekent dat er drie sleutels zijn geĂŻnitialiseerd.
Deze functie stelt kopers van gebruikte auto's in staat om er zeker van te zijn dat ze alle sleutels hebben ontvangen.

Als u bijvoorbeeld slechts twee sleutels krijgt, moet u het voertuig en de bestaande sleutels naar een
Audi-dealer brengen om de ontbrekende sleutel te laten deactiveren. Het is ook belangrijk om uw verzekeringsmaatschappij op de hoogte te stellen van het verlies.

Instellen van de snelheidswaarschuwing
U kunt kort op de SET-knop drukken om waarschuwing 1 voor de snelheidslimiet in te stellen terwijl het voertuig rijdt. Als u de SET-knop ingedrukt houdt, wordt de snelheidswaarschuwing geannuleerd.

#4 · (Edited)
Op het dashboard aan de rechterkant van het beeldscherm zit een knop (set) die, wanneer je hem indrukt, door dingen als olie/accu enz. gaat. Wat doet hij en wat betekent het? Ik heb in het boek gekeken, maar kon niets vinden
Nou, het is maar goed dat ik een PDF-kopie van de '16 A5_S5 Owners Manual in de cloud heb. Dit is wat ik in de Owners Manual vond:
De SET-knop voert de volgende functies uit:

Tijd, datum, temperatuurweergave en kilometerteller inschakelen:
Het display verschijnt gedurende ongeveer 30 seconden wanneer u de SET-knop indrukt met de ontsteking uit.

De Auto-Check-reeks starten:
Het Auto-Check-systeem bewaakt continu bepaalde individuele functies en componenten van het voertuig wanneer de ontsteking is ingeschakeld en wanneer het voertuig in beweging is.

Met de ontsteking ingeschakeld, kunt u de "Auto-Check-reeks" starten door op de SET-knop te drukken. U kunt een Auto-Check-reeks uitvoeren wanneer het voertuig stilstaat en de ontsteking is ingeschakeld of wanneer het voertuig langzamer rijdt dan 3 mph (5 km/u).

Daarnaast wordt het aantal sleutels dat voor uw voertuig is geĂŻnitialiseerd, weergegeven. L2 3/3 betekent dat er drie sleutels zijn geĂŻnitialiseerd. Met deze functie kunnen kopers van gebruikte auto's ervoor zorgen dat ze alle sleutels hebben ontvangen.

Als u bijvoorbeeld slechts twee sleutels krijgt, moet u het voertuig en de bestaande sleutels naar een erkende Audi-dealer brengen om de ontbrekende sleutel te laten uitschakelen. Het is ook belangrijk om uw verzekeringsmaatschappij op de hoogte te stellen van het verlies.

De snelheidsmelding instellen:
Door kort op de SET-knop te drukken, kunt u drempel 1 van de snelheidsmelding instellen tijdens het rijden (ga naar pagina 80). Door de druk op de SET-knop te behouden, verwijdert u de waarschuwingsdrempel.

#6 ·
Hopelijk kan iemand me helpen met mijn snelheidswaarschuwing. Ik ben de 2e eigenaar en heb de auto 2 weken geleden opgehaald en ben nog steeds alle bedieningselementen en functies aan het leren kennen. Ik heb de bovenstaande berichten en de handleiding gelezen en de mijne lijkt overdreven gevoelig?! Ik kan 10 mph op de parkeerplaats rijden en het gaat af, ik kan een bocht sportief nemen en het gaat af. Ik kan snel wegrijden bij een stoplicht en het gaat af en een "rem"-lampje gaat branden in de snelheidsmeter, evenals de 3 pieptonen van de audio-chime. Ik kan de "set"-knop ingedrukt houden terwijl de chime afgaat, er verschijnt een doorgestreept teken door de snelheidswaarschuwing op het middenscherm, maar het kan het dan een paar minuten later weer doen. Ik wil het gewoon permanent uitschakelen....alle hulp zou worden gewaardeerd!

#7 ·
Matt,

Er zijn twee waarschuwingsinstellingen voor de snelheid. Aangezien je niet hebt vermeld dat je naar de MMI bent gegaan om snelheidsinstellingen te verwijderen, denk ik dat je Snelheidswaarschuwing #2 actief is. Ik zeg dit omdat de instructie die je hebt gevolgd met de SET-knop in het dashboard tussen de clusters alleen voor Snelheidswaarschuwing #1 is. Volgens de handleiding zijn hier de stappen om de snelheidswaarschuwingen te annuleren:

Snelheidswaarschuwing #1:
De maximumsnelheid blijft opgeslagen totdat deze wordt gewijzigd door opnieuw kort op de SET-knop te drukken of wordt verwijderd door lang op de knop te drukken.
Snelheidswaarschuwing #2:
De radio MMI-regeleenheid wordt gebruikt om de waarschuwingsdrempel #2 in te stellen of te verwijderen.

Selecteer de functietoets CAR > Instrumentenpaneel > Snelheidswaarschuwing.

De waarschuwingsdrempel #2 kan worden ingesteld in het snelheidsbereik van 20 mph tot 150 mph. Instellingen kunnen worden aangepast in intervallen van 6 mph.
Voor Snelheidswaarschuwing #2, zorg er gewoon voor dat deze op '0' staat.

#8 ·
Matt,

Er zijn twee waarschuwingsinstellingen voor snelheid. Aangezien u niet hebt vermeld dat u naar de MMI bent gegaan om snelheidsinstellingen te verwijderen, denk ik dat uw Snelheidswaarschuwing #2 actief is. Ik zeg dit omdat de instructie die u hebt gevolgd met de SET-knop in het dashboard tussen de clusters alleen voor Snelheidswaarschuwing #1 is. Volgens de handleiding zijn dit de stappen om de snelheidswaarschuwingen te annuleren:

Snelheidswaarschuwing #1:

Snelheidswaarschuwing #2:

Voor Snelheidswaarschuwing #2 , zorg er gewoon voor dat deze op '0' staat.
Bedankt voor de info, ik zal veranderen in "0" in de MMI-sectie en zal terugkoppelen.