Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner
181 - 200 of 2,935 Posts
Hallo, ik heb hulp nodig.
Allereerst bedankt voor de bestanden en uitstekende gidsen.
Bewerken, Nvm.. Het werkt.. weet niet zeker wat het heeft laten werken, maar het doet het nu.

Ik heb de firmware geĂĽpdatet naar HN+_EU_AU3G_K_0942 en kaarten naar 6.32.1 2021 MMI 3G High/Plus Europe
Geen problemen mee, de activator of het weghalen van de fouten met VCDS.

Maar mijn navigatie werkt niet 100%, ik kan de navigatie starten, de kaart zien en naar plaatsen zoeken. Als ik de navigatie probeer te starten, gaat hij naar een scherm, zie bijgevoegde bestand, maar hij komt er nooit voorbij. Na een paar minuten gaat hij terug naar de kaart zonder aanwijzingen naar mijn bestemming.

Ik heb een A6 2014, geen sim en geen google maps.
Maar zoals ik in de handleiding las, was er een mogelijkheid om de sim te delen met mobiel en misschien Audi connect aan de praat te krijgen (nou, na meer zoeken werkt het niet...) maar ik zat in het groene menu en vond wat dingen om te proberen google maps in te schakelen, ik heb ze nu weer verwijderd.. (hopelijk allemaal) maar heb ik nog steeds iets geactiveerd voor google maps, zelfs als ik die mogelijkheid niet in mijn auto heb en de navigatie probeert iets te doen wat hij niet kan?
View attachment 181100

Tips om dit op te lossen?
Het voelt slecht dat ik erin geslaagd ben om iets te beschadigen.. :cry:

Heeft iemand Google Earth weer aan de praat gekregen?

Nadat het in 2020 aanvankelijk werd stopgezet, kwam het in 2021 terug, maar nu werkt het weer niet.

Even hulp nodig: Ik heb mijn firmware succesvol geĂĽpgraded, maar had problemen met de NAV-update. Tijdens de NAV-update kreeg ik een fout 141 op database LIT3GP:0. Ik heb het systeem opnieuw opgestart en de bestanden terug op mijn SD-kaart gezet. Toen ik terugging om de NAV te updaten, is de update grijs geworden. Het systeem kan de update zien en laadt de update, maar als ik helemaal naar beneden in het menu scroll om te updaten, is deze grijs. Ik heb de NAV DB verwijderd met behulp van het groene scherm, maar het is nog steeds grijs. Hoe forceer ik een update? Wat kan ik nog meer verwijderen om "update" in te schakelen?

Dank u!

Even hulp nodig: Ik heb mijn firmware succesvol geĂĽpgraded, maar had problemen met de NAV-update. Tijdens de NAV-update kreeg ik een fout 141 op database LIT3GP:0. Ik heb het systeem opnieuw opgestart en de bestanden terug op mijn SD-kaart gezet. Toen ik terugging om de NAV te updaten, is de update grijs geworden. Het systeem kan de update zien en laadt de update, maar als ik helemaal naar beneden in het menu scroll om te updaten, is deze grijs. Ik heb de NAV DB verwijderd met behulp van het groene scherm, maar het is nog steeds grijs. Hoe forceer ik een update? Wat kan ik nog meer verwijderen om "update" in te schakelen?

Dank u!
Heb je User-Defined Software Update ingeschakeld in het Green Menu? Mogelijk moet je alle onderdelen handmatig selecteren om (opnieuw) te installeren. Tenzij je MMI harde schijf defect is, zijn software-updatefouten over het algemeen te wijten aan defecte/laagwaardige SD-kaarten.

Heeft u User-Defined Software Update ingeschakeld in het Green Menu? Mogelijk moet u alle onderdelen handmatig selecteren om (opnieuw) te installeren. Tenzij uw MMI-harde schijf defect is, zijn software-updatefouten over het algemeen te wijten aan defecte/laagwaardige SD-kaarten.
Ik probeer nu de user-defined installatie. Hopelijk heb ik de juiste pakketten geselecteerd. Is er een site die uitlegt welke pakketten je nodig hebt voor je systeem? 2014 Audi S7 3G+

Voordat ik de user-defined startte, heb ik de NAV-database verwijderd. De update was nog steeds grijs, dus ik probeer de User-defined.

Ik heb deze configuratie hieronder gebruikt, maar sommige menu-items worden niet weergegeven.

User-defined modus ingeschakeld:
Ga naar het menu AUDI_MMI3G_ECE -> vink in elke submap het selectievakje aan zodat voor alle sub-feet Y
voor US en andere vergelijkbaar zullen zijn AUDI_MM3G_NAR. (alle opties geselecteerd)
Zorg er ook voor dat:
Mapstyles,
Navipersistence,
TMCConfig
---- ook zijn geselecteerd om MMI 3G Maps-updates bij te werken
Selecteer alle opties op “Y”
Selecteer het hele item handmatig (zonder bootloader)
In de MMI-sectie AUDI_MMI3G_XXX
XXX – hangt af van de regio, kan zijn:
NAR voor USA / Canada & Mexico

Ik probeer nu de user-defined installatie. Hopelijk heb ik de juiste pakketten geselecteerd. Is er een site die uitlegt welke pakketten je nodig hebt voor je systeem? 2014 Audi S7 3G+

Voordat ik de user-defined startte, heb ik de NAV-database verwijderd. De update was nog steeds grijs, dus ik probeer de User-defined.

Ik heb deze configuratie hieronder gebruikt, maar sommige menu-items worden niet weergegeven.

User-defined modus ingeschakeld:
Ga naar het menu AUDI_MMI3G_ECE -> vink in elke submap het selectievakje aan zodat voor alle sub-feet Y
voor US en andere vergelijkbaar zijn AUDI_MM3G_NAR. (alle opties geselecteerd)
Zorg er ook voor dat:
Mapstyles,
Navipersistence,
TMCConfig
---- ook geselecteerd zijn om MMI 3G Maps updates bij te werken
Selecteer alle opties op “Y”
Selecteer het hele item handmatig (zonder bootloader)
In de MMI sectie AUDI_MMI3G_XXX
XXX – hangt af van de regio, kan zijn:
NAR voor USA / Canada & Mexico
Alle NAR MMI3GP's zouden dezelfde pakketten moeten vereisen. Ik heb dit gedocumenteerd voor ons 2014 A4 MMI3GP-systeem HERE; misschien vind je het een handige referentie. Trouwens, welke NAR nav update gebruik je? Ik heb info voor NAR 6.22.1 (2020/2021) HERE.

Alle NAR MMI3GP's zouden dezelfde pakketten moeten vereisen. Ik heb dit gedocumenteerd voor ons 2014 A4 MMI3GP-systeem HIER; je zou het een handige referentie kunnen vinden. Trouwens, welke NAR nav-update gebruik je? Ik heb info voor NAR 6.22.1 (2020/2021) HIER.
De softwareversie is HN+R_US_AU_K0942_3 en NAR is 6.19.1

Het is zojuist succesvol bijgewerkt met behulp van de door de gebruiker gedefinieerde methode! Ik startte het systeem op en de NAV werkt (de kleine test die ik deed) Bedankt voor de link naar de nieuwere NAR! Ik ben het nu aan het downloaden. Heeft de nieuwere NAR activering nodig? Al uw documenten zijn ook nuttig. Bedankt voor het plaatsen van de links. Meer te lezen...

De softwareversie is HN+R_US_AU_K0942_3 en NAR is 6.19.1

Het is zojuist succesvol bijgewerkt met behulp van de door de gebruiker gedefinieerde methode! Ik startte het systeem op en de NAV werkt (de kleine tests die ik deed) Bedankt voor de link naar de nieuwere NAR! Ik ben het nu aan het downloaden. Heeft de nieuwere NAR activering nodig? Al uw documenten zijn ook nuttig. Bedankt voor het plaatsen van de links. Meer leeswerk...
Graag gedaan.

Mijn (en andermans) ervaring met navigatiedatabase-updates is dat "activering" alleen vereist is wanneer de MMI-software wordt bijgewerkt voorafgaand aan de navigatiedatabase-update - dat wil zeggen, als uw MMI-software actueel is en niet wordt bijgewerkt (niet waarschijnlijk voor deze generatie MMI-systemen), vereisen volgende navigatiedatabase-updates geen "activering".

Ik heb de vereisten voor HN+R MMI-systemen niet bestudeerd; krijgt u nog steeds 3G-gegevens en de Google Earth-beeldoverlay? Ik vraag dit omdat de Google Earth-software wordt opgeslagen op de NAV-partitie en wordt gewist wanneer de navigatiedatabase wordt verwijderd met behulp van het Green Engineering Menu. --g

Graag gedaan.

Mijn (en andermans) ervaring met navigatiedatabase-updates is dat "activering" alleen vereist is wanneer de MMI-software wordt bijgewerkt voorafgaand aan de navigatiedatabase-update - dat wil zeggen, als uw MMI-software actueel is en niet wordt bijgewerkt (niet waarschijnlijk voor deze generatie MMI-systemen), zullen daaropvolgende navigatiedatabase-updates geen "activering" vereisen.

Ik heb de vereisten voor HN+R MMI-systemen niet bestudeerd; krijgt u nog steeds 3G-gegevens en de Google Earth-beeldoverlay? Ik vraag dit omdat de Google Earth-software wordt opgeslagen op de NAV-partitie en wordt gewist wanneer de navigatiedatabase wordt verwijderd met behulp van het Green Engineering Menu. --g
Ik heb het systeem getest en alle bijgewerkte MMI- en NAV-functies werken. Helaas werken Google Maps nog steeds niet, de reden dat ik de update heb gedaan :( Mijn 3G-gegevensverbinding werkt, maar geen succes met de Google Maps-overlay. Weet u hoe ik het kan oplossen? Ik ben nog steeds bezig met het downloaden van uw NAV-bestanden. Ik zal de update vanavond proberen. Nogmaals bedankt voor al uw hulp en begeleiding, ik voel me prettiger wetende dat ik ondersteuning heb.

Als u voorheen GE-overlay-beelden ontving voordat u de navigatiedatabase bijwerkte, dan moet u het GEMMI-pakket (alleen) opnieuw installeren vanuit de software-update HN+R_US_AU_K0942_3 (als u daar toegang toe heeft). Maar u zei net dat u de navigatiedatabase heeft bijgewerkt omdat GE niet werkt op uw MMI3GP-systeem, dus dat zal u waarschijnlijk niet helpen.

Ter informatie: Google Earth biedt een satellietbeeld-overlay-service voor onze basisnavigatiedatabase die is opgeslagen op de MMI-harde schijf - het is absoluut geen Google Maps.

In ons geval stopten de GE-overlay-beelden vorig jaar half december met werken vanwege de aangekondigde stopzetting van de service. In februari bedacht een slimme kerel in Bulgarije een manier om GE-overlay-beelden weer te laten werken door de GEMMI QNX-binaire code te patchen en de geverifieerde satellietbeeldgegevens via een van zijn servers door te sturen (zie zijn bericht HERE). Vervolgens schakelde iemand bij Google eind maart de GE-beelddienst weer in voor oudere Audi-klanten zonder waarschuwing of fanfare (zie bijvoorbeeld mijn bericht HERE), en sindsdien werkt het (meestal). Het grotere probleem voor ons allemaal met MMI3GP-systemen komt natuurlijk wanneer AT&T begin volgend jaar hun 3G-netwerk uitschakelt. Ach ja, problemen van de eerste wereld.

Als je GE-overlay-beelden ontving voordat je de navigatiedatabase bijwerkte, dan moet je het GEMMI-pakket (alleen) opnieuw installeren vanuit de software-update HN+R_US_AU_K0942_3 (als je daar toegang toe hebt). Maar je zei net dat je de navigatiedatabase hebt bijgewerkt omdat GE niet werkt op je MMI3GP-systeem, dus dat zal je waarschijnlijk niet helpen.

Ter informatie: Google Earth biedt een satellietbeeld-overlay-service aan onze basisnavigatiedatabase die is opgeslagen op de MMI-harde schijf - het is absoluut geen Google Maps.

In ons geval stopten de GE-overlay-beelden vorig jaar medio december met werken vanwege de aangekondigde stopzetting van de service. In februari bedacht een slimme man in Bulgarije een manier om GE-overlay-beelden weer te laten werken door de GEMMI QNX-binaire code te patchen en de geverifieerde satellietbeeldgegevens via een van zijn servers door te sturen (zie zijn bericht HIER). Vervolgens schakelde iemand bij Google eind maart de GE-beelddienst zonder waarschuwing of fanfare weer in voor Audi-legacy-klanten (zie bijvoorbeeld mijn bericht HIER), en sindsdien werkt het (meestal). Het grotere probleem voor ons allemaal met MMI3GP-systemen komt natuurlijk wanneer AT&T volgend jaar vroegtijdig zijn 3G-netwerk uitschakelt. Ach ja, problemen in de eerste wereld.
Je bent een bron van kennis!

Ik heb het GEMMI-pakket (alleen) opnieuw geĂŻnstalleerd en het probleem blijft bestaan. De GE-laag probeert te laden, het Google-pictogram aan de rechterkant van het scherm begint te laden en komt tot de "e" aan het einde en stopt. Na 5-10 minuten krijg ik een bericht met de vraag of ik wil overschakelen naar de standaardkaart, GE is nog steeds aan het laden (ongeveer zoiets). Dit is het probleem dat ik had voordat ik de update uitvoerde... de reden waarom ik de firmware-upgrade heb geprobeerd. Op dit moment ben ik blij met de nieuwe firmware en de nieuwe NAV-kaarten.

Trouwens, ik gebruik Google's Project FI sim voor data service. Ik weet niet zeker hoe lang Google 3G nog zal ondersteunen, misschien langer dan ATT? Ik weet dat de sim werkt, Audi Connect maakt verbinding en de hotspot van de auto heeft internet, apparaten die erop zijn aangesloten kunnen op internet surfen.

Ik zal de andere links die je hebt gestuurd bekijken en wat meer lezen. Nogmaals bedankt voor je steun.

Graag gedaan. Met betrekking tot Google Project FI is mijn begrip dat het het T-Mobile-netwerk gebruikt, dat al jaren geen 3G-service meer heeft in de VS (vandaar dat Audi rond 2015 overstapte van T-Mobile naar AT&T voor mobiele data). Wat voor downloadsnelheid ziet u van een wifi-apparaat dat is aangesloten op de hotspot van de auto? T-Mobile 2G is misschien voldoende voor Audi Connect-bestemmingsvragen en wat surfen op het web, maar niet zozeer voor het in realtime ophalen van GE-afbeeldingen. We gebruiken een oude (legacy) Freedompop SIM die gegevens ophaalt van het AT&T 3G-netwerk. Ik ben een thread begonnen over onze ervaringen daarmee via HERE. Helaas is Freedompop vorig najaar gestopt met het aanbieden van die sim/abonnement. --g

Graag gedaan.

Wat betreft Google Project FI, ik begrijp dat het het T-Mobile-netwerk gebruikt, dat al jaren geen 3G-service meer heeft in de VS (vandaar dat Audi rond 2015 overstapte van T-Mobile naar AT&T voor mobiele data). Wat voor downloadsnelheid ziet u van een wifi-apparaat dat is aangesloten op de HotSpot van de auto? T-Mobile 2G is misschien voldoende voor Audi Connect-bestemmingsvragen en wat surfen op het web, maar niet zozeer voor het in realtime ophalen van GE-afbeeldingen. We gebruiken een oude (legacy) Freedompop SIM die gegevens ophaalt van het AT&T 3G-netwerk. Ik ben een thread begonnen over onze ervaringen daarmee op HERE. Helaas is Freedompop vorig najaar gestopt met het aanbieden van die SIM/abonnement. --g
Ik heb vanmorgen de Google Fi-snelheden getest. Het is gemiddeld 2,7 Mbps down en 0,7 Mbps up. Wanneer u de SIM plaatst, maakt deze automatisch verbinding met 2G, nadat u de APN hebt gewijzigd in Google FI (h2g2), maakt deze verbinding met 3G. Ik gebruik de GF nu 4-5 jaar in mijn 2014 S7 en 2017 Q7. Ik heb een GoogleFi-telefoonlijn gekocht voor $ 30 per maand, ze geven je 6 data-SIM's gratis bij het abonnement. De SIM's zitten in mijn auto's, tablets en horloges. Het abonnement is gepoold.

Online lezen. Google Fi gebruikt T-Mobile, Sprint en US Cellular. T-Mobile en Sprint zijn gefuseerd en ze elimineren het 3G-netwerk. Ik vraag me af of US Cellular zijn 3G-diensten zal voortzetten...

Dat is interessant over uw MMI3GP-gegevenssnelheden met uw Google FI SIM, zeker 3G.

Ik ben benieuwd met welke dataservice het systeem verbonden is; op onze A4 vertelt TEL > Instellingen > Dataverbinding > Online statusoverzicht ons "AT&T" met de legacy Freedompop SIM.

Re Google Earth: wanneer werkte de image overlay service voor het laatst in uw S7? GE werkte vorige week prima in onze A4 (maar sindsdien niet meer uit de garage geweest). Ik heb gisteravond de K0942_3-update gevonden, dus ik kan het GEMMI-pakket vergelijken met ons (werkende) K0942_6-pakket. --g

Dat is interessant over uw MMI3GP-gegevenssnelheden met uw Google FI SIM, absoluut 3G.

Ik ben benieuwd naar welke dataservice het systeem is aangesloten; op onze A4 vertelt TEL > Instellingen > Dataverbinding > Online status overzicht ons "AT&T" met de legacy Freedompop SIM.

Over Google Earth: wanneer werkte de image overlay service voor het laatst in uw S7? GE werkte vorige week geweldig in onze A4 (hebben hem sindsdien niet meer uit de garage gehaald).
Ik vond de K0942_3 update gisteravond, dus ik kan het GEMMI pakket vergelijken met ons (werkende) K0942_6 pakket. --g
Bijgevoegd is de snelheidstest van vanochtend. Ik ben verbonden met de wifi van de auto.

In Instellingen > Dataverbinding > Online status overzicht wordt (Google Fi) weergegeven. Ik kan later foto's uploaden.

De laatste keer dat mijn GE overlay volledig werkte was eind vorig jaar. Sindsdien toont het een overlay maar het was erg wazig, niet in detail. Na de firmware\NAV upgrade toont het alleen het GE splash screen met "google" onderaan het scherm geladen tot de "e"

Bedankt voor het controleren van de firmware. Ik draai HN+R_US_AU_K0942_3. Net klaar met het voorbereiden van de SD-kaart met de nieuwste NAV-bestanden. Ik zal later vanavond updaten. Benieuwd, ik heb een batterijlader aangesloten met het contact aan (motor draait niet) tijdens het updaten. Moet ik het contact aanzetten of gewoon wachten tot de MMI opstart en updaten? Sorry voor mijn onwetendheid :)

Attachments

Voor zover ik kan beoordelen, is het GEMMI-pakket op onze HN+_US_AU3G_K0942_6 (8R0906961FE) en uw HN+R_US_AU_K0942_3 (8R0906961ES) identiek (exact dezelfde bestanden), dus ik weet niet zeker waarom de uwe niet start terwijl de onze dat wel doet (althans tot de laatste keer dat ik het gebruikte).

Andere C7-platformeigenaren melden dat de GE-overlay eerder dit jaar voor hen werkte HIER.

Over het updaten van de MMI (software of database): mijn ervaring is dat de sleutelhanger in de dashboardhouder (contact niet aan), MMI aan via de middenconsolebediening en in het Red Engineering Menu voldoende is om updates uit te voeren (natuurlijk met een batterij-onderhouder/oplader aangesloten); de sleutelhanger in de dashboardhouder heeft hier waarschijnlijk geen invloed, aangezien Audi dit niet vermeldt in TSB 2028141. Het lijkt erop dat het in het Red Engineering Menu voorkomen dat de normale MMI-systeem-uitschakeltimer het systeem tijdens een update afsluit. HTH --g

Goedemorgen, ik heb de firmware (zonder verborgen groen menu) in mijn Audi Q5 2015 en later de kaartenversie 6.32.1 met volledig succes en zonder problemen bijgewerkt, stap voor stap volgend wat u in de tutorial aangeeft, de activator die ik voor kaarten heb gebruikt, is degene die in de kaarten .rar is opgenomen. Ik heb een 64 GB kaart voor de kaarten gebruikt, geformatteerd in fat32, in een ander formaat zoals exFat, gaf het me problemen. Veel dank aan alle forumleden. Groeten aan iedereen.

181 - 200 of 2,935 Posts