Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner
2,121 - 2,140 of 2,925 Posts
@BobyG Mijn logbestand toonde dat ik acios_db.ini miste, net als jij. Toen vond ik een bericht van @DrGER dat verwees naar een script om een nieuw bestand aan te maken:
Na het uitvoeren had ik mijn Navi weer draaiende. Het toont de oude Map db-versie in de MMI-versie-info, dus ik draai de kaartupdate opnieuw.

Proost!
Bedankt voor je antwoord.
Had je dit probleem tijdens de kaartinstallatie? Ik bedoel, via de door de gebruiker gedefinieerde modus kan ik geen submappen van Audi_MMI_ECE selecteren.
Welke kaartbestanden zijn dat?
Had je dit probleem?
Proost.

Bedankt voor je antwoord.
Had je dit probleem tijdens de kaartinstallatie? Ik bedoel, via de door de gebruiker gedefinieerde modus kan ik geen submappen van Audi_MMI_ECE selecteren.
Welke kaartbestanden zijn dat?
Had je dit probleem?
Proost,
Hoi Bilal_zain,

Ik heb deze stappen ondernomen:
1) De firmware bijgewerkt naar HN+_EU_AU3G_K_0942 (stock) > geen problemen
2) Het groene menu geactiveerd met behulp van het script > geen problemen
3) De door de gebruiker gedefinieerde modus ingeschakeld in het groene menu > geen problemen
4) Mijn SD-kaart voorbereid, alle mappen en bestanden verwijderd, alleen de bestanden bewaard volgens 3GP_Filelist.txt
5) De kaart bijgewerkt naar versie 6.36.0 2023 met behulp van de opties voor door de gebruiker gedefinieerde opties. Overal Ja geselecteerd waar er een ? staat
6) Na een herstart bleef mijn Navi vastzitten op "initialiseren navigatie"
7) Voer het MMI3Ginfo-script uit. Na onderzoek van het logboek ontdekte ik dat het bestand acios_db.ini ontbrak.
8) Ik voer het script uit van @DrGER om een ​​nieuwe acios_db.ini te maken en meteen werkte mijn navigatie weer.
9) Omdat de versie-info van de MMI nog steeds de oude kaartversie weergeeft, ben ik de kaartupdate opnieuw aan het uitvoeren.

@BobyG Mijn logbestand toonde dat ik acios_db.ini miste, net als jij. Toen vond ik een bericht van @DrGER dat verwees naar een script om een nieuw bestand aan te maken:
Na het uitvoeren had ik mijn Navi weer draaiende. Het toont de oude Map db versie in de MMI versie info, dus ik draai de kaartupdate opnieuw.

Proost!
Hoi,
Ik heb het bestand gedownload en uitgepakt naar de SD-kaart. Het creëerde 3 mappen & 2 bestanden zoals op de onderstaande afbeelding.
Ik heb het in de sleuf gestoken nadat alle systemen van de auto begonnen te functioneren, maar er gebeurde niets, geen pop-up op het scherm etc.
Doe ik het verkeerd?
Ik kijk uit naar uw antwoord.
Proost
Image

Hoi,
Ik heb het bestand gedownload en uitgepakt naar de SD-kaart. Er werden 3 mappen en 2 bestanden aangemaakt, zoals op de onderstaande afbeelding.
Ik heb het in de sleuf gestoken nadat alle systemen van de auto begonnen te functioneren, maar er gebeurde niets, geen pop-up op het scherm etc.
Doe ik het verkeerd?
Ik kijk uit naar uw antwoord.
Proost View attachment 186978
Het zou automatisch moeten werken. Kun je iets van de SD-kaart lezen? Zoals een MP3-nummer?
Is het 32 GB of kleiner?

...
Ik heb het in de sleuf gestoken nadat de auto alle systemen begon te functioneren, maar er gebeurde niets, geen pop-up op het scherm etc.
...
Onze MMI3GP herkent soms de eerste SD-kaart invoergebeurtenis niet, dus als het "script start" scherm niet verschijnt binnen, zeg, 5 seconden, verwijder dan de SD-kaart, tel langzaam tot 10 en plaats dan de SD-kaart opnieuw. De tweede invoeging start bijna altijd het script. --g

Dus je firmware is up-to-date, ik heb ontdekt dat ik het volgende moest doen:
  1. Ga in het groene menu naar Nav en verwijder de database
  2. Ga in het groene menu naar Nav en verwijder de HDD-partitie
  3. Ga in het groene menu naar Nav en selecteer opnieuw HDD-partitie verwijderen en zorg ervoor dat het je vertelt dat de partitie opnieuw is opgebouwd en dat je de kaarten database opnieuw moet installeren
ALS je de melding in het groene menu niet krijgt, mislukt de installatie van de kaarten omdat het geen idee heeft waar ze te installeren. Na de installatie moest ik de firmwarekaart gebruiken om de kaartstijlen en Gemmi-bestanden opnieuw te installeren
Hallo,
ik heb hulp nodig, ik heb de regio van mijn audi MMI 3g-eenheid veranderd en eu firmware geïnstalleerd zonder problemen. Maar voor kaarten zeggen de instructies dat ik de navigatiedatabase en vervolgens de navigatiepartitie moet verwijderen.
Ik heb geprobeerd kaarten te installeren via de door de gebruiker gedefinieerde modus, maar kan geen submappen voor installatie selecteren. De map die ik moet selecteren is Audi_MMI_ECE en de submappen etc. Het lijkt erop dat selectie is uitgeschakeld, hoewel de selectievakjes niet grijs zijn.
Enig idee?
Proost

Onze MMI3GP herkent soms de eerste SD-kaart invoergebeurtenis niet, dus als het "script start" scherm niet verschijnt binnen, zeg, 5 seconden, verwijder dan de SD-kaart, tel langzaam tot 10, en steek dan de SD-kaart weer in. De tweede invoeging start bijna altijd het script. --g
heel erg bedankt maat. Ik zal het precies doen.
nog een ding,
Tijdens de regio conversie, voor de kaartinstallatie, zegt de instructie om de Nav database en dan de Nav partitie te verwijderen.
mijn vraag, herbouwt het systeem de partitie na het herstarten?
Misschien worden partities niet aangemaakt, daarom wordt de map/submap niet geselecteerd.
wat denk je?

Hoi Bilal_zain,

Ik heb deze stappen genomen:
1) De firmware geüpdatet naar HN+_EU_AU3G_K_0942 (stock) > geen problemen
2) Het groene menu geactiveerd met behulp van het script > geen problemen
3) De User defined mode ingeschakeld in het groene menu > geen problemen
4) Mijn SD-kaart voorbereid, alle mappen en bestanden verwijderd, alleen de bestanden behouden volgens 3GP_Filelist.txt
5) De kaart geüpdatet naar versie 6.36.0 2023 met behulp van de User define opties. Overal Ja geselecteerd waar een ? staat
6) Na een herstart bleef mijn Navi hangen op "initialising navigation"
7) Het MMI3Ginfo-script uitgevoerd. Na het onderzoeken van het logboek ontdekte ik dat het bestand acios_db.ini ontbrak.
8) Ik heb het script van @DrGER uitgevoerd om een nieuwe acios_db.ini aan te maken en meteen werkte mijn navi weer.
9) Omdat de versie-info van de MMI nog steeds de oude kaartversie weergeeft, ben ik de kaartupdate opnieuw aan het uitvoeren.

Dus ik heb de problemen die jij ervaart niet.
Na stap 9 heb ik nog steeds kaartversie 5.13.8 volgens de mmi versie-info. Maar ik ben er vrij zeker van dat het eigenlijk 6.36.0 is.
@DrGER weet u hoe dat kan? En wat kan ik eraan doen?

Bedankt!

...
Tijdens regio conversie, vóór de kaartinstallatie, staat in de instructie dat je de Nav database en daarna de Nav partitie moet verwijderen.
mijn vraag, herbouwt het systeem de partitie na het herstarten?
Misschien worden partities niet aangemaakt, daarom wordt de map/submap niet geselecteerd.
...
Deze GEM shell scripts dienen verschillende doelen, je verspilt je tijd door beide te doen.
Delete Nav database verwijdert alle bestanden in de /mnt/nav/db directory (alleen), terwijl Delete Nav partition de /dev/hd0t77 HDD partitie herformatteert (wat sowieso alle data van het /mnt/nav bestandssysteem verwijdert). Whatever. Mijn MMI3G Info script rapporteert over de huidige inhoud van HDD partitie /dev/hd0t77 gemonteerd op /mnt/nav. --g

Deze GEM shell scripts dienen verschillende doelen, je verspilt je tijd als je beide doet.
Delete Nav database verwijdert alle bestanden in de /mnt/nav/db directory (alleen), terwijl Delete Nav partition de /dev/hd0t77 HDD partitie herformatteert (wat sowieso alle gegevens van het /mnt/nav bestandssysteem verwijdert). Whatever. Mijn MMI3G Info script rapporteert over de huidige inhoud van de HDD partitie /dev/hd0t77 gemonteerd op /mnt/nav. --g
Bedankt
Ik heb het geprobeerd met 4 verschillende SD-kaarten, al deze SD-kaarten waren eerder getest en werkten en installeerden de MMI firmware soepel.
Nog steeds geen succes, MMI leest niet, er verschijnt niets. Ik heb elke kaart een paar keer verwijderd en geplaatst na 15 seconden wachten (zoals geïnstrueerd door @congo), maar geen succes. Zal het ook proberen met nieuwe SD-kaarten.
In de tussentijd, kunt u mij vertellen hoe ik de NAV partitie kan controleren, ik vermoed dat deze niet is aangemaakt, daarom laten applicaties in de map map (Audi_MMI_ECE) mij niet selecteren.
Ik heb de instructies voor regioverandering en firmware-upgrade gevolgd en had geen problemen. Maar voor het installeren van kaarten bleef het hangen.
Als iemand anders dit probleem heeft, dan moet hij de oplossing delen. Bedankt.

dank u
ik heb het geprobeerd met 4 verschillende sd-kaarten, al deze sd-kaarten waren eerder getest en werkten en installeerden de MMI-firmware soepel.
nog steeds geen geluk, MMI leest niet, er verschijnt niets.
...
Pak het ZIP-archief van het MMI3G Info-script rechtstreeks uit op een lege/lege FAT32 SD-kaart. Als dit of andere SD-scripts niet naar verwachting werken, heeft u andere problemen met uw MMI3GP-systeem. --g

@eEndje & @bilal_zain Hallo mensen.

Aan het einde ben ik erin geslaagd om de 6.36.0 2023 MMI3GP-kaarten succesvol te laten draaien op de Audi A4 B8, bouwjaar 2013.

OPMERKING: Ik ben hier niet bezig met regioveranderingen. De hele tijd met de EU werken

Ik probeer alles op te schrijven wat ik heb gedaan om de kaarten nu te laten draaien.

1) In eerste instantie heb ik de firmware geüpdatet van de productie/fabrieksversie (zeer oud) naar K942. Hier geen problemen.

2) Ik heb de Nav Unblocker van @DrGER toegepast - NIET die van Vlasoff / of die Congo aanbeveelt.
Dit was echter mijn belangrijkste fout. Ik heb de unblocker te vroeg toegepast - voordat ik naar 6.36.0 2023 kaarten update.

Vervolgens, toen ik de kaarten update, weigerde de navigatie te initialiseren.
Het Info-script van DrGre toonde dat de reden hiervoor " [INFO] Bestand acios_db.ini niet gevonden " was.
Misschien is de conclusie hier dat de Nav Unblocker, vanwege de gemengde installatiestappen, de creatie van dit .INI-bestand heeft voorkomen.

3) Dus wat ik heb gedaan om deze situatie op te lossen, was de firmware opnieuw installeren.
De gegevens met betrekking tot de Nav Unblocker worden opgeslagen in het flashgeheugen, dus het opnieuw installeren van de firmware verwijdert de unblocker volledig.
Ik besloot te downgraden van K942 naar K900. " Y " geselecteerd voor alles wat mogelijk was.

4) Daarna de 6.36.0-kaarten opnieuw geïnstalleerd. " Y " geselecteerd voor alles wat mogelijk was. Hier had ik een Error 140-venster dat meerdere keren verscheen.
Elke keer selecteerde ik Opnieuw proberen. Uiteindelijk lijkt de installatie succesvol te zijn voltooid.

5) Daarna drukte ik op de NAV-knop om de navigatie uit te voeren. Er verscheen een foutmelding met de melding dat de toegang tot de navigatiedatabase is geblokkeerd - dat is normaal. Om dit te overwinnen, heb ik opnieuw dezelfde Nav Unblocker toegepast.

6) Alles lijkt te werken.

Belangrijkste advies - zodra je alles hebt geüpdatet en probeert de nieuwe kaarten uit te voeren, zou er een bericht moeten verschijnen met de melding dat de navigatiedatabase is geblokkeerd. Pas dan de unblocker toe.

Succes, als je verdere vragen hebt, blijf ik stand-by.

Boris

@eEndje & @bilal_zain Hallo mensen.

Aan het einde ben ik erin geslaagd om de 6.36.0 2023 MMI3GP-kaarten succesvol te laten draaien op de Audi A4 B8, bouwjaar 2013.

Ik probeer alles op te schrijven wat ik heb gedaan om de kaarten nu te laten draaien.

1) In eerste instantie heb ik de firmware geüpdatet van de productie/fabrieksversie (zeer oud) naar K942. Hier geen problemen.

2) Ik heb de Nav Unblocker van @DrGER toegepast - NIET die van Vlasoff / of die Congo aanbeveelt.
Dit was echter mijn grootste fout. Ik heb de unblocker te vroeg toegepast - voordat ik de kaarten naar 6.36.0 2023 heb geüpdatet.

Toen ik vervolgens de kaarten update, weigerde de navigatie te initialiseren.
Het Infoscript van DrGre toonde dat de reden hiervoor "[INFO] Kan bestand acios_db.ini niet vinden" was.
Misschien is de conclusie hier dat de Nav Unblocker, vanwege de gemengde installatiestappen, de creatie van dit .INI-bestand heeft voorkomen.

3) Dus wat ik deed om deze situatie op te lossen, was de firmware opnieuw installeren.
De gegevens met betrekking tot de Nav Unblocker worden opgeslagen in het flashgeheugen, dus het opnieuw installeren van de firmware verwijdert de unblocker volledig.
Ik besloot te downgraden van K942 naar K900. Geselecteerd "Y" voor alles wat mogelijk is.

4) Daarna heb ik de 6.36.0-kaarten opnieuw geïnstalleerd. Geselecteerd "Y" voor alles wat mogelijk is. Hier had ik bij verschillende gelegenheden een fout 140-venster.
Elke keer selecteerde ik Opnieuw proberen. Uiteindelijk lijkt de installatie succesvol te zijn voltooid.

5) Daarna drukte ik op de NAV-knop om de navigatie uit te voeren. Er verscheen een foutmelding met de melding dat de toegang tot de navigatiedatabase is geblokkeerd - dat is normaal. Om dit te overwinnen, heb ik opnieuw dezelfde Nav Unblocker toegepast.

6) Alles lijkt te werken.

Belangrijkste advies - zodra je alles hebt geüpdatet en probeert de nieuwe kaarten uit te voeren, zou er een bericht moeten verschijnen met de mededeling dat de navigatiedatabase is geblokkeerd. Pas dan de unblocker toe.

OPMERKING: Ik hoefde hier geen regio's te wijzigen. Werkt de hele tijd met de EU

Succes, als je verdere vragen hebt, blijf ik stand-by.

Boris
Hoi,

Heel erg bedankt voor je gedetailleerde antwoord. Ik waardeer je tijd en hulp enorm.
Ik heb de instructies gevolgd. Eerst de regio wijzigen in het groene menu in Intern, SWLL, Nav etc. Naar EU. En daarna de firmware geïnstalleerd door (regio negeren) in te schakelen. Volgens de instructies kies ik de optie “standaard” en installeerde ik de firmware. Zonder fouten.
Ik start MMI opnieuw op. & MMI-versie gecontroleerd, het toonde de k900-versie.
De volgende stap was om kaarten te installeren, volgens de instructies. Ik heb kaarten verwijderd en vervolgens de partitie verwijderd en geprobeerd kaarten te installeren via de door de gebruiker gedefinieerde modus.
Hier begon het probleem. Ik ging naar de mappenmap AUDI_MMI_ECE om submappen te selecteren, maar deze selecteert niet. Het selectievakje kan niet worden aangevinkt.
Ik heb geprobeerd het script van @congo & DrGre uit te voeren, maar het werkte niet. Ik heb een paar nieuwe SD-kaarten geformatteerd en het opnieuw geprobeerd, maar het script werd helemaal niet uitgevoerd.
Het enige probleem waar ik mee te maken had, was dat kaarttoepassingen niet konden worden geselecteerd voor installatie.
Ik heb aparte SD-kaarten gemaakt voor MMI 3G- en MMI 3GP-kaarten, beide waren minder dan 32 GB. En geprobeerd maar hetzelfde resultaat.
Gisteren heb ik geprobeerd de firmware opnieuw te installeren via de modus “USER DEFINED”. En de meeste applicaties geselecteerd (behalve BOSE), de herinstallatie verliep soepel, maar aan het einde is de meeste tekst uit elke menu-optie in MMI verdwenen.
Ik heb dit probleem onderzocht, de oplossing is om de taal in EEPROM (5F) te wijzigen in ENGLISH_GB. Dit kan niet via VCDS, hoewel ik autel im508 & XTOOL heb. Maar kan EEPROM niet bewerken. (5F),
Ik heb OBD11 Pro gekocht, wachtend op levering. Ik zou de taal in 5F eeprom kunnen wijzigen en ook de regio in de radiomodule naar de UK-frequentie kunnen wijzigen.
Maar het oorspronkelijke probleem is nog steeds niet opgelost. Een of twee mensen hadden dit probleem, ik heb geprobeerd contact met hen op te nemen, hoe ze het oplossen, maar tot nu toe geen succes.
Ik zal het forum op de hoogte houden met updates.

Bedankt iedereen.

Groeten,

Hallo iedereen,
Ik zou graag de nieuwe kaarten willen downloaden voor MMI3G+, maar het lijkt alleen mogelijk via Megasync. Mijn downloadlimiet is 5 GB en het is niet meer mogelijk om meer GB te kopen voor slechts één maand, zoals in het verleden, maar alleen door een jaarabonnement te nemen voor € 9,99/maand voor een jaar. Laat me weten of er een andere manier is om te downloaden (magnet, torrent.... of iets goedkoper).
Dank u.
Lorenzo

Hallo iedereen,
Ik wil graag de nieuwe kaarten downloaden voor MMI3G+, maar het lijkt alleen mogelijk via Megasync. Mijn downloadlimiet is 5 GB en het is niet meer mogelijk om meer GB te kopen voor slechts één maand, zoals in het verleden, maar alleen door een jaarabonnement te nemen voor €9,99/maand voor een jaar. Laat me weten of er een andere manier is om te downloaden (magnet, torrent.... of iets goedkoper).
Dank u.
Lorenzo
Wacht gewoon 5 uur en je kunt de volgende 5 GB krijgen 😁.
Het duurt een dag. Maar het krijgt het allemaal.

2,121 - 2,140 of 2,925 Posts