**
Thread gesloten. Bekijk hier de nieuwe 2021/2022 thread
www.a5oc.com
MMI 3G+/3GP navigatie 6.31.1 en firmware-updates - momenteel 2020/2021
Links naar de nieuwste versies van firmware en kaartupdate (met activator)
Kaart & activator (activator werkt voor 2018/2019 kaarten):
8R0 060 884 GA - 6.28.2 2019 MMI 3G High/Plus Europa 2019 [Link op Mega (gebruik 7z/7zip om de bestanden te openen)]
2020/2021
8R0 060 884 HF - 6.31.1 2020/2021 MMI 3G High/Plus Europa 2020/2021 [Link op Mega (gebruik 7z/7zip om de bestanden te openen)] Wachtwoord: 8R0060884HF
8R0 060 884 DF – Activator [Link op cloud.mail.ru || Link op Mega]
Firmware:
Audi A1 [Link op cloud.mail.ru || Link op Mega]
• 8R0 906 961 EC – HN+_EU_AU210_K0900 (A1) SVM: 3GPEU900A1
Audi A4-A5-Q5-Q7
• HN+_EU_AU3G_K_0900 - Standaard firmware
• HN+_EU_AU3G_K_0942 - Standaard firmware
• HN+_EU_AU3G_K_0900 Gewijzigde firmware - Groen Menu ingeschakeld / Door de gebruiker gedefinieerde modus / Geen geluidssystemen
• HN+_EU_AU3G_K_0942 Gewijzigde firmware - Groen Menu ingeschakeld / Door de gebruiker gedefinieerde modus / Geen geluidssystemen
Audi Q3-A6-A7-A8
• HN+R_EU_AU_K0900 - Standaard firmware
• HN+R_EU_AU_K0942 - Standaard firmware
• HN+R_EU_AU_K0900 Gewijzigde firmware - Groen Menu ingeschakeld / Door de gebruiker gedefinieerde modus / Geen geluidssystemen
• HN+R_EU_AU_K0942 Gewijzigde firmware - Groen Menu ingeschakeld / Door de gebruiker gedefinieerde modus / Geen geluidssystemen
Handleiding:
3G_3GP.pdf [Link op Mega || Spaanse vertaling dankzij homarc || 2017 KAART Update dankzij homarc]
Groeten :wink2:
Om de nieuwe 2019 kaart in 32GB SD te laten passen, kopieer de volgende mappen niet
pkgdb/LIT
pkgdb/LIT2
pkgdb/LIT3
U moet mogelijk GEM (Green engineering menu) activeren en de door de gebruiker gedefinieerde modus gebruiken en handmatig alles selecteren dat onder AUDI_MMI3G_ECE staat als het niet is geselecteerd.
Waarschuwing - FW-update K0900 verwijdert de optie "Noodupdate" uit het "Groene Menu". Er is een manier om dit op te lossen.
• Noodmenu-activering op K0900-firmware. [ Alleen voor A5OC ]
• Om het Groene Menu in te schakelen, kunt u VCDS, VAS of het volgende script gebruiken [ Groene menu-activering ]
• 03623 [ 03623 Verwijderen ]
1. Pak het uit op de SD-kaart.
2. Plaats de SD-kaart in de MMI.
3. Druk op de middelste knop wanneer u hierom wordt gevraagd.
4. Nadat het script is voltooid, ziet u een bevestigingsscherm.
5. Verwijder de SD-kaart en start MMI opnieuw op
Gebruik geen MAC om de bestanden uit te pakken en/of naar de SD-kaart te kopiëren.
Hier zijn enkele van de vragen die door de forumleden zijn gesteld over het updateproces dat ik mogelijk niet in de handleiding heb uitgelegd.
V. Heb ik VCDS nodig om de update uit te voeren?
A. Nee, u hebt VCDS alleen nodig om enkele fouten na de update te wissen, maar de MMI werkt correct, zelfs als u ze niet wist.
V. Ik heb een Bang & Olufsen-geluidssysteem, geen Bose. Betekent dit ook dat ik het moet uitsluiten?
A. Ja, beter om het DSP-systeem niet te updaten.
V. Momenteel geen updates voor Noord-Amerika?
A. Voorlopig niet.
V. Ik heb mmi 3gp, versie p0XXX, kan ik rechtstreeks naar k0900 gaan?
A. Ja.
V. Heb het activeringsscript gevonden en het bevat "2380_00040009.fsc". Dit moet volgens handleiding pagina 31 worden gewijzigd in het MAC-adres specifiek voor mijn MMI, of moet ik de "2380_00040009.fsc" blijven gebruiken zoals vermeld op pagina 18 van de handleiding?
A. Laat de bestandsnaam zoals deze nu is.
V. Het bestand 2380_00040009.fsc bevat een VIN-nummer. Moet dat worden gewijzigd in mijn VIN-nummer?
A. Nee, probeer het fsc-bestand niet te bewerken.
V. Is mijn VIN zichtbaar en correct in de MMI
A. Ja.
V. Het enige is dat mijn Google Maps-optie grijs is... hints?
A. Installeer het GEMMI_nav-onderdeel opnieuw vanaf K0900.
V. 01043 - Regeleenheid; Verkeerde softwareversie - Hoe kan ik dit oplossen?
A. Start de MMI opnieuw op en haal de sleutel uit het contact en steek hem er dan weer in. De fout moet veranderen van 01043 - Regeleenheid; Verkeerde softwareversie naar 03276 - Controleer softwareversiebeheer.
V. Wat brengt de nieuwe firmware qua extra functionaliteit?
A. Niet veel, afgezien van K0770/K0767 die de problemen met de SIM-gegevensverbinding en Bluetooth-gebruik tegelijkertijd oplossen.
V. Wat zijn 03276 en 03175, hebben ze invloed op de MMI en hoe kunnen ze worden vermeden?
A. 03276 - Controleer softwareversiebeheer verschijnt telkens wanneer de software wordt bijgewerkt zonder VAS-verbinding met de VW/Audi-servers.
03175 - Ongeldige gegevensset verschijnt bij het updaten van de kaart zonder deze eerst te verwijderen. Soms helpt dit om die fout te voorkomen.
Ze hebben geen invloed op de functionaliteit of de geluidskenmerken van de MMI.
V. Is er een manier om de door de gebruiker gedefinieerde modus te gebruiken zonder "Groen Menu"?
A. Ja. Als u in het bestand metainfo2.txt in de hoofdmap de regel "MetafileChecksum=XXXXXX" verwijdert en toevoegt
EnableUserDefinedSWDLMode = "true"
skipMetaCRC = "true"
dan kunt u de gebruikersmodus gebruiken zonder het groene menu.
Waarschuwing - In geen enkel stadium neem ik de verantwoordelijkheid voor uw acties of voor mijn aantekeningen die u mogelijk misleiden. Daarom zeg ik, net als bij al mijn andere documenten: "gebruik op eigen risico".
Herstel van "gebrickte" MMI 3G-units, RNS850-unit, MIB1/2-units, PCM4/5-units.
Google Earth/Sreet View op RNS850 en alle MIB1/2-units, PCM4/5-units
Thread gesloten. Bekijk hier de nieuwe 2021/2022 thread

MMI 3G+/3GP navigation 6.36.0 and firmware updates -...
MMI 3G+/3GP navigation 6.36.0 and firmware updates - currently 2023 Europe Its time for a new thread and i hope this one will be kept clean :) Here is a link to the old one, please check there before asking questions that might have already been answered in the past. Links to the latest...
MMI 3G+/3GP navigatie 6.31.1 en firmware-updates - momenteel 2020/2021
Links naar de nieuwste versies van firmware en kaartupdate (met activator)
Kaart & activator (activator werkt voor 2018/2019 kaarten):
8R0 060 884 GA - 6.28.2 2019 MMI 3G High/Plus Europa 2019 [Link op Mega (gebruik 7z/7zip om de bestanden te openen)]
2020/2021
8R0 060 884 HF - 6.31.1 2020/2021 MMI 3G High/Plus Europa 2020/2021 [Link op Mega (gebruik 7z/7zip om de bestanden te openen)] Wachtwoord: 8R0060884HF
8R0 060 884 DF – Activator [Link op cloud.mail.ru || Link op Mega]
Firmware:
Audi A1 [Link op cloud.mail.ru || Link op Mega]
• 8R0 906 961 EC – HN+_EU_AU210_K0900 (A1) SVM: 3GPEU900A1
Audi A4-A5-Q5-Q7
• HN+_EU_AU3G_K_0900 - Standaard firmware
• HN+_EU_AU3G_K_0942 - Standaard firmware
• HN+_EU_AU3G_K_0900 Gewijzigde firmware - Groen Menu ingeschakeld / Door de gebruiker gedefinieerde modus / Geen geluidssystemen
• HN+_EU_AU3G_K_0942 Gewijzigde firmware - Groen Menu ingeschakeld / Door de gebruiker gedefinieerde modus / Geen geluidssystemen
Audi Q3-A6-A7-A8
• HN+R_EU_AU_K0900 - Standaard firmware
• HN+R_EU_AU_K0942 - Standaard firmware
• HN+R_EU_AU_K0900 Gewijzigde firmware - Groen Menu ingeschakeld / Door de gebruiker gedefinieerde modus / Geen geluidssystemen
• HN+R_EU_AU_K0942 Gewijzigde firmware - Groen Menu ingeschakeld / Door de gebruiker gedefinieerde modus / Geen geluidssystemen
Handleiding:
3G_3GP.pdf [Link op Mega || Spaanse vertaling dankzij homarc || 2017 KAART Update dankzij homarc]
Groeten :wink2:
Om de nieuwe 2019 kaart in 32GB SD te laten passen, kopieer de volgende mappen niet
pkgdb/LIT
pkgdb/LIT2
pkgdb/LIT3
U moet mogelijk GEM (Green engineering menu) activeren en de door de gebruiker gedefinieerde modus gebruiken en handmatig alles selecteren dat onder AUDI_MMI3G_ECE staat als het niet is geselecteerd.
Waarschuwing - FW-update K0900 verwijdert de optie "Noodupdate" uit het "Groene Menu". Er is een manier om dit op te lossen.
• Noodmenu-activering op K0900-firmware. [ Alleen voor A5OC ]
• Om het Groene Menu in te schakelen, kunt u VCDS, VAS of het volgende script gebruiken [ Groene menu-activering ]
• 03623 [ 03623 Verwijderen ]
1. Pak het uit op de SD-kaart.
2. Plaats de SD-kaart in de MMI.
3. Druk op de middelste knop wanneer u hierom wordt gevraagd.
4. Nadat het script is voltooid, ziet u een bevestigingsscherm.
5. Verwijder de SD-kaart en start MMI opnieuw op
Gebruik geen MAC om de bestanden uit te pakken en/of naar de SD-kaart te kopiëren.
V&A-sectie
Hier zijn enkele van de vragen die door de forumleden zijn gesteld over het updateproces dat ik mogelijk niet in de handleiding heb uitgelegd.
V. Heb ik VCDS nodig om de update uit te voeren?
A. Nee, u hebt VCDS alleen nodig om enkele fouten na de update te wissen, maar de MMI werkt correct, zelfs als u ze niet wist.
V. Ik heb een Bang & Olufsen-geluidssysteem, geen Bose. Betekent dit ook dat ik het moet uitsluiten?
A. Ja, beter om het DSP-systeem niet te updaten.
V. Momenteel geen updates voor Noord-Amerika?
A. Voorlopig niet.
V. Ik heb mmi 3gp, versie p0XXX, kan ik rechtstreeks naar k0900 gaan?
A. Ja.
V. Heb het activeringsscript gevonden en het bevat "2380_00040009.fsc". Dit moet volgens handleiding pagina 31 worden gewijzigd in het MAC-adres specifiek voor mijn MMI, of moet ik de "2380_00040009.fsc" blijven gebruiken zoals vermeld op pagina 18 van de handleiding?
A. Laat de bestandsnaam zoals deze nu is.
V. Het bestand 2380_00040009.fsc bevat een VIN-nummer. Moet dat worden gewijzigd in mijn VIN-nummer?
A. Nee, probeer het fsc-bestand niet te bewerken.
V. Is mijn VIN zichtbaar en correct in de MMI
A. Ja.
V. Het enige is dat mijn Google Maps-optie grijs is... hints?
A. Installeer het GEMMI_nav-onderdeel opnieuw vanaf K0900.
V. 01043 - Regeleenheid; Verkeerde softwareversie - Hoe kan ik dit oplossen?
A. Start de MMI opnieuw op en haal de sleutel uit het contact en steek hem er dan weer in. De fout moet veranderen van 01043 - Regeleenheid; Verkeerde softwareversie naar 03276 - Controleer softwareversiebeheer.
V. Wat brengt de nieuwe firmware qua extra functionaliteit?
A. Niet veel, afgezien van K0770/K0767 die de problemen met de SIM-gegevensverbinding en Bluetooth-gebruik tegelijkertijd oplossen.
V. Wat zijn 03276 en 03175, hebben ze invloed op de MMI en hoe kunnen ze worden vermeden?
A. 03276 - Controleer softwareversiebeheer verschijnt telkens wanneer de software wordt bijgewerkt zonder VAS-verbinding met de VW/Audi-servers.
03175 - Ongeldige gegevensset verschijnt bij het updaten van de kaart zonder deze eerst te verwijderen. Soms helpt dit om die fout te voorkomen.
Ze hebben geen invloed op de functionaliteit of de geluidskenmerken van de MMI.
V. Is er een manier om de door de gebruiker gedefinieerde modus te gebruiken zonder "Groen Menu"?
A. Ja. Als u in het bestand metainfo2.txt in de hoofdmap de regel "MetafileChecksum=XXXXXX" verwijdert en toevoegt
EnableUserDefinedSWDLMode = "true"
skipMetaCRC = "true"
dan kunt u de gebruikersmodus gebruiken zonder het groene menu.
Waarschuwing - In geen enkel stadium neem ik de verantwoordelijkheid voor uw acties of voor mijn aantekeningen die u mogelijk misleiden. Daarom zeg ik, net als bij al mijn andere documenten: "gebruik op eigen risico".
Herstel van "gebrickte" MMI 3G-units, RNS850-unit, MIB1/2-units, PCM4/5-units.
Google Earth/Sreet View op RNS850 en alle MIB1/2-units, PCM4/5-units