Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner
3741 - 3760 of 3779 Posts

·
Registered
1 Posts
Hi
I have an A5 from 2013, UK
where can I get the latest MMI software?
this is what I have currently

thank you all in advance
M

Attachments

·
Registered
Audi A4 B8 2.0 TDi (2013)
1 Posts
Hi All, I have been reading through the posts to have a clear view on the update of MMI. As there are many discussions, Im getting confused. Please find my Audis SW info below.

Can somebody help me a bit by pointing me to the right way or by a conversation, on how to update my cars MMi alongwith NAV to the latest ?
I would be also interested in language updates.

Every answer is highly appreciated!!
180372

Adam

·
Registered
8 Posts
Hi guys…urgently need help. From my updating my mmi 3g plus….had Japanese firmware.
After going to th green menu, I followed the procedures to change the region and the unit did the update smoothly. No interruptions….after the final reboot, the mmi is stuck at the splash screen but I can hear my music videos playing but I can’t interact with the unit. I can change the tracks on the steering controls..but nothing on the screen…(mmi splash screen)
Even on engaging the reverse gear, no reverse camera output
Vcds shows errors 03675..navigation data not present(I couldn’t install the maps ) and 01043..control module incorrect software version
I have tried to clear the errors in vain….tried to reset the device, disconnected the battery with no change….please help

·
Registered
8 Posts
hi guys, I will be getting a vag can pro cable(the kit) in a few days...kindly help know what to do to change the language in eeprom..thanks...sorry for being so vocal in the forum trying desperately to unbrick my mmi

·
Registered
2014 A4q 6MT MMI 3G+
15 Posts
I was successful in updating a couple of weeks ago my MMI 3G High to HNav_US_K0133_3_D1 and today i decided to update the Maps to 6.16.2 US 8R0060884EN which took 2hours but it was successful.
What media and procedure did you use to update your 3G High system to K0133_3_D1 ? I'm trying to help a couple of local guys with older 3G High systems, and I'm finding that the K0133_3_D1 archive hosted at MEGA isn't recognized by the Red Menu Software updater. My experience has been with our 3GP, which "just worked" when I updated a few years ago.

·
Registered
Audi A6 C7
4 Posts
hello to all my friends i need your help please i have an Audi A6 C7 with a firmware system RMC_EU_P11096 and i want to decide if i need to update map directly or which firmware needs to be updated for my Audi RMC?
I want to know if this map works on my Car I downloaded it : 6.32.1 2021 MMI 3G High/Plus Europe [Link on Mega (use 7z/7zip to open the files)] Password: 8R0051884HQ
can one please tell me the procedures which map and Software the machine supports time machine C7 RMC Firmware.

·
Registered
Audi A6 C7
4 Posts
[QUOTE = "JohnS4, postimi: 1620638, anëtar: 99689"]
Mos përdorni skedarë nga kjo fije në njësinë tuaj RMC. Nuk do të përfundojë mirë.
[/ Quote]
what should i do my friend help me what maps to update which version and firmware version?

·
Registered
2 Posts
Hello, thanks for the great post. I upgraded my firmware without any issue. The Mega link for the 2021 maps has been taken down. Do we have an alternative?

·
Administrator
4,577 Posts
Hello, thanks for the great post. I upgraded my firmware without any issue. The Mega link for the 2021 maps has been taken down. Do we have an alternative?
it should be here:

·
Registered
1 Posts
Fixed it.
tried to update P1001 failed
did an Emergency Update with P1001and it passed
then green menu check i deleted the maps
then delete the partition-------but this time i got a different message that i have seen before.
then ran the update with map 6.27.2, this it work ok
thanks for the help
Hi there. Can you share the process you followed? I tried updating MMI firmware and keep having error code 150. TIA.

·
Registered
2 Posts
MMI 3G+/3GP navigation 6.31.1 et mises à jour du firmware - actuellement 2020/2021

Liens vers les dernières versions du firmware et mise à jour de la carte (avec activateur)

Carte & activateur (activateur fonctionne pour les cartes 2018/2019):
8R0 060 884 GA - 6.28.2 2019 MMI 3G High/Plus Europe 2019 [Lien sur Mega (utiliser 7z/7zip pour ouvrir les fichiers)]
2020/2021
8R0 060 884 HF - 6.31.1 2020/2021 MMI 3G High/Plus Europe 2020/2021 [Lien sur Mega (utiliser 7z/7zip pour ouvrir les fichiers)] Mot de passe: 8R0060884HF

8R0 060 884 DF – Activateur [Lien sur cloud.mail.ru || Lien sur Mega]

microprogramme:
Audi A1 [Lien sur cloud.mail.ru || Lien sur Mega]
8R0 906 961 EC – HN+_EU_AU210_K0900 (A1) SVM: 3GPEU900A1

Audi A4-A5-Q5-Q7
HN+_EU_AU3G_K_0900 - Firmware boursier
HN+_EU_AU3G_K_0942 - Firmware boursier
Firmware HN+_EU_AU3G_K_0900 modifié - Menu vert activé / Mode défini par l’utilisateur / Pas de systèmes sonores
Firmware HN+_EU_AU3G_K_0942 modifié - Menu vert activé / Mode défini par l’utilisateur / Pas de systèmes sonores

Audi Q3-A6-A7-A8
HN+R_EU_AU_K0900 - Firmware boursier
HN+R_EU_AU_K0942 - Firmware boursier
Firmware HN+R_EU_AU_K0900 modifié - Menu vert activé / Mode défini par l’utilisateur / Pas de systèmes sonores
Firmware HN+R_EU_AU_K0942 modifié - Menu vert activé / Mode défini par l’utilisateur / Pas de systèmes sonores

Manuelle:
3G_3GP.pdf [Lien sur Mega || Traduction espagnole grâce à homarc || Mise à jour MAP 2017 grâce à homarc]

Acclamations :wink2:

Pour que la nouvelle carte 2019 s’insaît dans 32 Go SD, ne copiez pas les dossiers suivants
pkgdb/LIT
pkgdb/LIT2
pkgdb/LIT3
Vous pourriez avoir besoin de GEM (Green engineering menu) activé et utiliser le mode défini par l’utilisateur et sélectionner manuellement tout ce qui est sous AUDI_MMI3G_ECE s’il n’est pas sélectionné.

Avertissement - Mise à jour FW K0900 supprime l’option « Mise à jour d’urgence » du « Menu vert ». Il y a un moyen de le réparer.

• Activation du menu d’urgence sur le firmware K0900. [ Seulement pour A5OC ]
• Pour activer le menu vert, vous pouvez utiliser VCDS, VAS ou le script suivant [ Activation du menu vert ]
• 03623 [ 03623 Supprimer ]
1. Dézip sur la carte SD.
2. Mettez la carte sd dans le MMI.
3. Lorsque vous avez été invité appuyez sur le bouton central.
4. Une fois le script terminé, vous verrez l’écran de confirmation.
5. Retirez la carte SD et redémarrez MMI

N’utilisez pas MAC pour déballer et/ou copier les fichiers sur la carte SD.

Section Q&A

Voici quelques-unes des questions soulevées par les membres du forum au sujet du processus de mise à jour que je pourrais ne pas expliquer dans le manuel.

Q. Ai-je besoin de VCDS pour faire la mise à jour?
un. Non, vous avez besoin de VCDS seulement pour effacer certaines erreurs après la mise à jour, mais le MMI fonctionnera correctement, même si vous ne les effacez pas.

Q. J’ai un système de son Bang & Olufsen pas un Bose. Est-ce que cela signifie aussi que j’ai besoin de l’exclure?
un. Oui, mieux vaut ne pas mettre à jour le système DSP.

Q. Actuellement, pas de mises à jour pour l’Amérique du Nord?
un. Pas pour l’instant.

Q. J’ai mmi 3gp , version p0XXX puis-je aller directement à k0900?
R. Oui.

Q. Ont trouvé le script d’activation et il comprend « 2380_00040009.fsc ». Cela devrait être modifié en fonction de la page 31 manuelle à l’adresse MAC spécifiquement à mon MMI ou devrais-je continuer à utiliser le « 2380_00040009.fsc » comme indiqué dans la page manuelle 18.
R. Laissez le nom du fichier tel qu’il est maintenant.

Q. Le fichier 2380_00040009.fsc contient un numéro VIN. Faut-il le changer pour mon numéro NIV?
un. Non, n’essayez pas de modifier le fichier fsc.

Q. Will my VIN be visible and correct in the MMI
A. Yes.

Q. La seule chose est que mon option Google Maps est grisé ... des indices ?
R. Réinstaller le GEMMI_nav composant du K0900.

Q. 01043 - Module de contrôle; Version logicielle incorrecte - Comment puis-je résoudre ce problème?
R. Redémarrez le MMI et retirez la clé de l’allumage puis remetz-la dedans. L’erreur doit changer à partir de 01043 - Module de contrôle; Version logicielle incorrecte au 03276 - S’il vous plaît vérifier la gestion de la version logicielle.

Q. Qu’est-ce que le nouveau firmware apporte en termes de fonctionnalités ajoutées?
un. Pas grand-chose, en dehors de K0770/K0767 résoudre les problèmes avec la connexion de données SIM et l’utilisation bluetooth en même temps.

Q. Quels sont 03276 et 03175, affectont-ils le MMI de toute façon et comment peuvent-ils être évités?
A. 03276 - S'il vous plaît vérifier la gestion de la version logicielle apparaîtra à chaque fois que le logiciel est mis à jour w / o VAS connexion aux serveurs VW / Audi.
03175 - L’ensemble de données invalide apparaîtra lors de la mise à jour de la carte w/o la supprimant en premier. Parfois, cela permet d’éviter cette erreur.
Ils n’affectont pas la fonctionnalité ou les caractéristiques sonores du MMI.

Q. Y at-il un moyen d’utiliser le mode défini utilisé w / o ' Menu vert »?
R. Oui. Dans le fichier metainfo2.txt dans le dossier racine si vous supprimez la ligne ' MetafileChecksum=XXXXXX » et ajoutez
EnableUserDefinedSWDLMode = « vrai »
skipMetaCRC = « vrai »
le vous serez en mesure d’utiliser le mode utilisateur w / o le menu vert.

Attention - À aucun moment je n’assume la responsabilité de vos actions ou de l’une de mes notes qui peuvent vous induire en erreur. Par conséquent, et comme tous mes autres documents, je dis « utiliser à vos propres risques ».

Récupération des unités MMI 3G "bricked« , unité RNS850, unités MIB1/2, unités PCM4/5.
Google Earth/Sreet View sur RNS850 et toutes les unités MIB1/2, PCM4/5 unités

[/CITATION] [/CITATION]
MMI 3G+/3GP navigation 6.31.1 and firmware updates - currently 2020/2021

Links to the latest versions of firmware and map update (with activator)

Map & activator (activator works for 2018/2019 maps):
8R0 060 884 GA - 6.28.2 2019 MMI 3G High/Plus Europe 2019 [Link on Mega (use 7z/7zip to open the files)]
2020/2021
8R0 060 884 HF - 6.31.1 2020/2021 MMI 3G High/Plus Europe 2020/2021 [Link on Mega (use 7z/7zip to open the files)] Password: 8R0060884HF

8R0 060 884 DF – Activator [Link on cloud.mail.ru || Link on Mega]

Firmware:
Audi A1 [Link on cloud.mail.ru || Link on Mega]
8R0 906 961 EC – HN+_EU_AU210_K0900 (A1) SVM: 3GPEU900A1

Audi A4-A5-Q5-Q7
HN+_EU_AU3G_K_0900 - Stock firmware
HN+_EU_AU3G_K_0942 - Stock firmware
HN+_EU_AU3G_K_0900 Modified firmware - Green Menu enabled / User Defined Mode / No Sound systems
HN+_EU_AU3G_K_0942 Modified firmware - Green Menu enabled / User Defined Mode / No Sound systems

Audi Q3-A6-A7-A8
HN+R_EU_AU_K0900 - Stock firmware
HN+R_EU_AU_K0942 - Stock firmware
HN+R_EU_AU_K0900 Modified firmware - Green Menu enabled / User Defined Mode / No Sound systems
HN+R_EU_AU_K0942 Modified firmware - Green Menu enabled / User Defined Mode / No Sound systems

Manual:
3G_3GP.pdf [Link on Mega || Spanish translation thanks to homarc || 2017 MAP Update thanks to homarc]

Cheers :wink2:

In order new 2019 map to fit in 32GB SD do not copy the following folders
pkgdb/LIT
pkgdb/LIT2
pkgdb/LIT3
You might need GEM (Green engineering menu) activated and use User Defined Mode and manually select all that is under AUDI_MMI3G_ECE if it's not selected.

Warning - FW update K0900 is removing the "Emergency Update" option from the "Green Menu". There is a way that this can be fixed.

• Emergency menu activation on K0900 firmware. [ Only for A5OC ]
• To enable the Green Menu you could use VCDS, VAS or the following script [ Green menu activation ]
• 03623 [ 03623 Remove ]
1. Unzip it on the SD card.
2. Put the sd card in the MMI.
3. When prompted press the center knob.
4. After the script is done you will see confirmation screen.
5. Remove the SD card and reboot MMI

Do not use MAC to unpack and/or copy the files to the SD card.

Q&A section

Here are some of the questions raised by the forum members about the update process that I might failed to explain in the manual.

Q. Do i need VCDS to do the update?
A. No, you need VCDS only to clear some errors after the update but the MMI will function correctly even if you don’t clear them out.

Q. I have a Bang & Olufsen sound system not a Bose. Does this also mean that i need to exclude it?
A. Yes, better not to update the DSP system.

Q. Currently no updates for North America?
A. Not for now.

Q. I have mmi 3gp , version p0XXX can i go straight to k0900?
A. Yes.

Q. Have found the activation script and it includes "2380_00040009.fsc". This should be changed according to manual Page 31 to the MAC address specifically to my MMI or should I continue to use the "2380_00040009.fsc" as stated in the manual page 18.
A. Leave the filename as it is now.

Q. The 2380_00040009.fsc file contains a VIN number. Should that be changed to my VIN number?
A. No, do not attempt the edit the fsc file.

Q. Will my VIN be visible and correct in the MMI
A. Yes.

Q. Only thing is that my Google Maps option is greyed out... any hints?
A. Reinstall the GEMMI_nav component from the K0900.

Q. 01043 - Control Module; Incorrect Software Version - How can i solve this ?
A. Restart the MMI and remove the key from ignition then put it back in. The error should change from 01043 - Control Module; Incorrect Software Version to 03276 - Please Check Software Version Management.

Q. What does the new firmware bring in terms of added functionality?
un. Pas grand-chose, en dehors de K0770/K0767 résoudre les problèmes avec la connexion de données SIM et l’utilisation bluetooth en même temps.

Q. Quels sont 03276 et 03175, affecteront-ils le MMI de toute façon et comment peuvent-ils être évités?
A. 03276 - S’il vous plaît vérifier la gestion de la version logicielle apparaîtra à chaque fois que le logiciel est mis à jour w / o VAS connexion aux serveurs VW / Audi.
03175 - L’ensemble de données invalide apparaîtra lors de la mise à jour de la carte w/o la supprimant en premier. Parfois, cela permet d’éviter cette erreur.
Ils n’affecteront pas la fonctionnalité ou les caractéristiques sonores du MMI.

Q. Y at-il un moyen d’utiliser le mode défini utilisé w / o « Menu vert »?
R. Oui. Dans le fichier metainfo2.txt dans le dossier racine si vous supprimez la ligne « MetafileChecksum=XXXXXX » et ajoutez
EnableUserDefinedSWDLMode = « vrai »
skipMetaCRC = « vrai »
le vous serez en mesure d’utiliser le mode utilisateur w / o le menu vert.

Attention - À aucun moment je n’assume la responsabilité de vos actions ou de l’une de mes notes qui peuvent vous induire en erreur. Par conséquent, et comme tous mes autres documents, je dis « utiliser à vos propres risques ».

Récupération des unités MMI 3G «bricked», unité RNS850, unités MIB1/2, unités PCM4/5.
Google Earth/Sreet View sur RNS850 et toutes les unités MIB1/2, PCM4/5 unités
[/CITATION] MBL (fr)

·
Registered
2 Posts
180538
bonjour j’ai actuelement une s5 sportback de 2010 avec un mmi 3g high avec la version sur les photos jointes est il possible de mettre a jours cartographie et le firmware merci beaucoup pour vos aident

·
Administrator
4,577 Posts
View attachment 180538 bonjour j’ai actuelement une s5 sportback de 2010 avec un mmi 3g high avec la version sur les photos jointes est il possible de mettre a jours cartographie et le firmware merci beaucoup pour vos aident
you are in the wrong topic.
you have an MM3G High and this topic is for MMI3G Plus
please refer to this topic

3741 - 3760 of 3779 Posts