Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner

3561 - 3580 of 3618 Posts

·
Registered
15 Posts
Then according to them this is the latest map for my mmi?
6.30.1 ??
Yes, but just because these 4 numbers are the same, does not mean that the whole download, software bundle and instructions are the same.

For example, the LIT folders this thread tells you to delete, are needed by your system. Follow the instructions on the other thread. I would suggest posting there for more success in finding help for your system.

·
Registered
1 Posts
[QUOTE = "congo, post: 1181833, member: 53297"]
Navigazione MMI 3G + / 3GP 6.28.2 e aggiornamenti firmware - attualmente 2020/2021

Collegamenti alle ultime versioni del firmware e aggiornamento mappe (con attivatore)

Mappa e attivatore (l'attivatore funziona per le mappe 2018/2019):
8R0 060 884 GA - 6.28.2 2019 MMI 3G High / Plus Europe 2019 [ Link su Mega (usa 7z / 7zip per aprire i file)]
2020/2021
Thank you Good Sir
2020/2021 MMI 3G High / Plus Europe 2020/2021 [ Link su Mega (usa 7z / 7zip per aprire i file)] Password: 8R0060884HF

8R0 060 884 DF - Attivatore [ Link su cloud.mail.ru || Link su Mega ]

Firmware:
Audi A1 [ Link su cloud.mail.ru || Link su Mega ]
8R0 906 961 EC - HN + _EU_AU210_K0900 (A1) SVM: 3GPEU900A1

Audi A4-A5-Q5-Q7
HN + _EU_AU3G_K_0900 - Firmware di riserva
HN + _EU_AU3G_K_0942 - Firmware di riserva
HN + _EU_AU3G_K_0900 Firmware modificato - Menu verde abilitato / Modalità definita dall'utente / Nessun sistema audio
HN + _EU_AU3G_K_0942 Firmware modificato - Menu verde abilitato / Modalità definita dall'utente / Nessun sistema audio

Audi Q3-A6-A7-A8
HN + R_EU_AU_K0900 - Firmware di riserva
HN + R_EU_AU_K0942 - Firmware di riserva
HN + R_EU_AU_K0900 Firmware modificato - Menu verde abilitato / Modalità definita dall'utente / Nessun sistema audio
HN + R_EU_AU_K0942 Firmware modificato - Menu verde abilitato / Modalità definita dall'utente / Nessun sistema audio

Manuale:
3G_3GP.pdf [ Link su Mega || Traduzione spagnola grazie a homarc || Aggiornamento MAP 2017 grazie a homarc ]

Saluti: wink2:

Affinché la nuova mappa 2019 si adatti alla SD da 32 GB, non copiare le seguenti cartelle
pkgdb / LIT
pkgdb / LIT2
pkgdb / LIT3
Potrebbe essere necessario attivare GEM (menu di ingegneria verde) e utilizzare la modalità definita dall'utente e selezionare manualmente tutto ciò che si trova in AUDI_MMI3G_ECE se non è selezionato.

Avvertenza - L'aggiornamento FW K0900 rimuove l'opzione "Aggiornamento di emergenza" dal "Menu verde". C'è un modo in cui questo può essere risolto.

• Attivazione del menu di emergenza sul firmware K0900. [ Solo per A5OC ]
• Per abilitare il menu verde è possibile utilizzare VCDS, VAS o il seguente script [ attivazione del menu verde ]
• 03623 [ 03623 Rimuovi ]
1. Decomprimerlo sulla scheda SD.
2. Mettere la scheda SD nell'MMI.
3. Quando richiesto, premere la manopola centrale.
4. Al termine dello script verrà visualizzata una schermata di conferma.
5. Rimuovere la scheda SD e riavviare MMI

Non utilizzare MAC per decomprimere e / o copiare i file sulla scheda SD.

Sezione domande e risposte

Ecco alcune delle domande sollevate dai membri del forum sul processo di aggiornamento che potrei non riuscire a spiegare nel manuale.

D. Ho bisogno di VCDS per eseguire l'aggiornamento?
R. No, è necessario VCDS solo per cancellare alcuni errori dopo l'aggiornamento, ma l'MMI funzionerà correttamente anche se non li cancelli.

D. Ho un impianto audio Bang & Olufsen, non un Bose. Significa anche che devo escluderlo?
R. Sì, meglio non aggiornare il sistema DSP.

D. Attualmente non ci sono aggiornamenti per il Nord America?
R. Non per ora.

D. Ho mmi 3gp, versione p0XXX posso andare direttamente a k0900?
R. Sì.

D. Ho trovato lo script di attivazione e include "2380_00040009.fsc". Questo dovrebbe essere cambiato secondo il manuale pagina 31 all'indirizzo MAC specificatamente per il mio MMI o dovrei continuare a usare "2380_00040009.fsc" come indicato nella pagina manuale 18.
R. Lascia il nome del file così com'è.

D. Il file 2380_00040009.fsc contiene un numero VIN. Dovrebbe essere cambiato con il mio numero VIN?
R. No, non tentare di modificare il file fsc.

D. Il mio VIN sarà visibile e corretto nell'MMI
R. Sì.

D. L'unica cosa è che la mia opzione di Google Maps è disattivata ... qualche suggerimento?
A. Reinstallare il componente GEMMI_nav dal K0900.

Q. 01043 - Modulo di controllo; Versione software errata - Come posso risolverlo?
A. Riavviare l'MMI e rimuovere la chiave dall'accensione, quindi reinserirla. L'errore dovrebbe cambiare da 01043 - Modulo di controllo; Versione software errata per 03276 - Verificare la gestione della versione del software.

D. Cosa offre il nuovo firmware in termini di funzionalità aggiuntive?
R. Non molto, a parte K0770 / K0767 che risolve i problemi con la connessione dati SIM e l'utilizzo del Bluetooth allo stesso tempo.

D. Cosa sono 03276 e 03175, influenzeranno comunque l'MMI e come possono essere evitati?
A. 03276 - Controllare la gestione della versione del software apparirà ogni volta che il software viene aggiornato senza connessione VAS ai server VW / Audi.
03175 - Il set di dati non valido apparirà quando si aggiorna la mappa senza prima eliminarla. A volte questo aiuta a evitare quell'errore.
Non influenzeranno la funzionalità o le caratteristiche del suono dell'MMI.

D. Esiste un modo per utilizzare la modalità definita utilizzata senza "Menu verde"?
R. Sì. Nel file metainfo2.txt nella cartella principale se rimuovi la riga "MetafileChecksum = XXXXXX" e aggiungi
EnableUserDefinedSWDLMode = "true"
skipMetaCRC = "true"
sarà possibile utilizzare la modalità utente senza il menu verde.

Avvertenza - In nessuna fase mi assumo la responsabilità delle tue azioni o di qualsiasi mio appunto che possa fuorviarti. Pertanto, e come tutti gli altri documenti, dico "usa a tuo rischio".

Recupero di unità MMI 3G "in muratura ", unità RNS850, unità MIB1 / 2, unità PCM4 / 5.
Google Earth / Sreet Vista su RNS850 e Tutte le Unità MIB1 / 2, Unità PCM4 /

Ciao ho scaricato il pacchetto software 8R0 060 884 HF - 6.31.1 per aggiornare mappe 2020/2021, ho seguito la procedura, formattato la scheda in fat32 e istallato file, io ho un Audi A1 8x,in conclusione non mi riconosce niente sulla scheda , come mai?

·
Registered
21 Posts
Hi Guys,

Im looking at upgrading my system as well.
I have a Q7 4L 2014
179280

Just would like the expertise to give me a heads up if I'm on the wrong track here.
I do have the Bose Sound System, if I understood I correct I can update directly to HN+_EU_AU3G_K_0942 Modified firmware.
Do I need the modified or can I use the stock one?

Is there any concern upgrading my MMI from the community?
I'm stuck downloading Nav files from Mega, I don't have an subscription so I guess til will ta a day or 2.

·
Registered
17 Posts
Hi Guys,

Im looking at upgrading my system as well.
I have a Q7 4L 2014
View attachment 179280

Just would like the expertise to give me a heads up if I'm on the wrong track here.
I do have the Bose Sound System, if I understood I correct I can update directly to HN+_EU_AU3G_K_0942 Modified firmware.
Do I need the modified or can I use the stock one?

Is there any concern upgrading my MMI from the community?
I'm stuck downloading Nav files from Mega, I don't have an subscription so I guess til will ta a day or 2.
I would use the modified firmware as I have read in a few places now that if you try to update the (Bose element in your case) part it can trigger problems that can only be rectified using a dealer only diagnostic device.
Your existing firmware and map database is exactly the same as mine was and I used the modified file with green menu activated and the latest map revision.
Hope this helps you

·
Registered
17 Posts
@Dadar, ok but no other concern than that?
Just to say as well follow the guide on page 1 to the letter and you won’t have any issues.
And make sure you either have the vehicle running through the whole process or connect a battery charger whilst doing it.
You definitely do not want to have the process interrupted otherwise it could brick your MMi

·
Registered
21 Posts
@Dadar

Do you mean 3G_3GP_2018.pdf document?
Or is it a document that is part of the firmware download?

Just to clarify one thing, do I need to upgrade MMI to use the latest maps? Or can I only update maps?

Thanks again :)

·
Registered
17 Posts
Hello again you will need to update the firmware first and as I understand it the latest maps require this to work correctly.
Manual:
3G_3GP.pdf [Link on Mega || Spanish translation thanks to homarc || 2017 MAP Update thanks to homarc]
Print this PDF out and use it to follow the steps as you are updating in real time and as I said you won’t have any problems.
My updates were my first go at doing this as well and thanks to the comprehensive instructions no problems were encountered .
Good luck and take your time.

·
Registered
21 Posts
@Dadar,

Ok, I see that vagcom cable is needed to enable green menu page 3. Unfortunately I don't have that.
Any way around it or am I stuck then?

Thanks for assisting.

·
Registered
4 Posts
Hi guys,
I have a problem with the map update.
The error code is displayed on MMI: Database - LIT3GP:0, error code 160
I have MMI 3GP without SIM.
I need yours help

I had SW P0770 and updated directly K0942. without K900. Is this problem?

@2014 A6 Allroad

·
Registered
21 Posts
Hi @Stefan,

I've in the prosess of updating my Q7 as well as you can see before you post.
Just wonder if you used the K942 modified versjon and enabled green menu as stated in guide?
I to go from P0662 direct to K942, from what I read it should not be a problem, but map issue you seen might be irrelevant from the FW update.
I really don't know, so hope someone with the correct knowledge reply to you post.

·
Registered
15 Posts
Hi guys,
I have a problem with the map update.
The error code is displayed on MMI: Database - LIT3GP:0, error code 160
I have MMI 3GP without SIM.
I need yours help

I had SW P0770 and updated directly K0942. without K900. Is this problem?

@2014 A6 Allroad

View attachment 179315 View attachment 179316 View attachment 179318 View attachment 179319 View attachment 179320 View attachment 179321
Try extracting again and using a different SD Card

Did you use mac or PC to extract. This usually happens when a file has been corrupted or it cannot read at a fast enough speed from the SD

·
Registered
21 Posts
@OliNix,

just a site question, I have 32GB SD card class 10. I was not able to fit the latest map on to it, even the 3 folders excluded I was 500mb short,
Do you know if a 64GB card would work? Or is it a limitation that the card must be a 32GB?
I know 32GB cards differs in capacity so that's the reason for my question, and the easies is to get a bigger one instead of buying a new 32GB that might not be big enough.

·
Registered
4 Posts
Hi @Stefan,

I've in the prosess of updating my Q7 as well as you can see before you post.
Just wonder if you used the K942 modified versjon and enabled green menu as stated in guide?
I to go from P0662 direct to K942, from what I read it should not be a problem, but map issue you seen might be irrelevant from the FW update.
I really don't know, so hope someone with the correct knowledge reply to you post.

Hello. Yes, I did everything as described. You did it?

3561 - 3580 of 3618 Posts