Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner
61 - 80 of 1,583 Posts
Dit is het!
De juiste activator voor Audi MHS2-systemen gemaakt door Delphi.
Het is het resultaat van diepgaande systeemanalyses en wat goed reverse engineering.
De tijd is gekomen en ik heb besloten het te delen!
Nu is het gratis beschikbaar voor iedereen!

In tegenstelling tot de gelekte versie van de activator is deze getest en al geruime tijd in gebruik.
U zult niet de mogelijkheid verliezen om aangepaste POI's te installeren en het zal zeker uw legale functie-inschakelcodes niet aantasten.
Ik kan niet garanderen dat het op elke MMI zal werken, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad sinds ik het in 2016 heb gemaakt.
Ongeacht wat iemand zou kunnen zeggen, de MMI-update is niet verplicht. Dit hangt volledig van u af.
Als uw MMI correct werkt en u geen problemen heeft opgemerkt, kunt u dezelfde versie blijven gebruiken.
Geloof me, ik ken deze systemen perfect.
Zoals u hieronder zult zien, is de lijst met ondersteunde versies vrij lang en zal alleen maar langer worden!
Als u besluit te updaten, abonneer u dan op dit onderwerp, want ik zal het updaten om informatie en software-updatebestanden op te nemen.

In het archief vindt u een handleiding over hoe u het kunt gebruiken.
Het is een heel eenvoudig proces en u heeft alleen een lege, FAT32-geformatteerde SD-kaart van 8-32 GB nodig.
Nadat u de MMI heeft geactiveerd, kunt u de nieuwste navigatiekaarten gebruiken.

Hier is de lijst met ondersteunde versies, het is op veel andere getest, maar voorlopig heb ik besloten om het volgende op te nemen.
Als uw software niet in de ondersteuningslijst staat, stuur dan de back-up die de activator zal maken en ik zal deze toevoegen. Zorg er altijd voor dat u de nieuwste versie van de activator gebruikt.
# MU - Trein
# 696 - MHS2_ER_AU_P0120
# 906 - MHS2_EU_AU_K0129
# 909 - MHS2_US_AU_K0130
# 755 - MHS2_ER_AU_P0433
# 802 - MHS2_US_AU_P0448
# 960 - MHS2_ER_AU_K0461
# 931 - MHS2_US_AU_K0463
# 960 - MHS2_ER_AU_K0465
# 982 - MHS2_US_AU_K0470
# 983 - MHS2_ER_AU_K0471
# 983 - MHS2_US_AU_K0471
# 1012 - MHS2_ER_AU_P1232
# 1039 - MHS2_ER_AU_K1240
# 1039 - MHS2_US_AU_K1240
# 1040 - MHS2_ER_AU_P1242
# 1043 - MHS2_US_AU_P1242
# 1073 - MHS2_ER_AU_P2035
# 1078 - MHS2_US_AU_P2037
Als het u om de een of andere reden niet lukt om het volgens de handleiding aan de praat te krijgen, is het waarschijnlijk dat uw unit al gepatcht was.
Neem in dat geval contact met me op en ik zal kijken wat ik eraan kan doen.

Houd er rekening mee dat ik dit in mijn vrije tijd doe, wat betekent dat ik niet 24/7 beschikbaar ben:)

De MHS2/MST2-kaart (binnenkort beschikbaar) wordt niet geïnstalleerd, u kopieert de kaart naar SD en plaatst deze in de unit. Als de codering in orde is en de FEC's als geldig worden weergegeven, werkt de kaart.
Zo simpel is het:)

MHS2_ER_AU_K0129 -> 2,09 GB bestand op MEGA
MHS2_ER_AU_K0471 -> 2,53 GB bestand op MEGA
MHS2_ER_AU_P1242 -> 2,55 GB bestand op MEGA
MHS2_ER_AU_P2035 -> 2,54 GB bestand op MEGA

MHS2_US_AU_K0471 -> 1,02 GB bestand op MEGA
MHS2_US_AU_P1242 -> 1,01 GB bestand op MEGA
MHS2_US_AU_P2037 -> 1,02 GB bestand op MEGA
Instructies voor software-update -> 720,9 KB bestand op MEGA
Dit document en de activering worden door de LEVERANCIER "as is" en "met alle fouten" geleverd. DE LEVERANCIER geeft geen verklaringen of garanties van welke aard dan ook met betrekking tot de veiligheid, geschiktheid, het ontbreken van virussen, onnauwkeurigheden, typografische fouten of andere schadelijke componenten van dit document. Er zijn inherente gevaren verbonden aan het gebruik van software en de gebruiker is als enige verantwoordelijk voor het bepalen of de procedure die in dit document wordt beschreven, compatibel is met zijn apparatuur en andere software die op zijn apparatuur is geïnstalleerd. U bent ook als enige verantwoordelijk voor het beschermen van uw apparatuur en het maken van een back-up van uw gegevens en DE LEVERANCIER is niet aansprakelijk voor enige schade die u kunt oplopen in verband met het gebruik van de informatie in dit document. De gebruiker is ook als enige verantwoordelijk voor eventuele wijzigingen aan de MMI-systeemsoftware,
De verkoop van dit document en de activering is verboden.
De opname van deze activering of delen ervan in andere tools mag alleen plaatsvinden na contact met mij.

Pogingen om de bestanden te wijzigen, kunnen het systeem onbruikbaar maken.

Veel plezier:)
[/CITAZIONE]
Hoi meneer. congo, vraag naar het updaten van kaarten en softwareversies voor mijn q2-auto. Excuseer mijn Engels, Google Translate op mijn Audi q2-auto, ik heb softwareversie 0211, ik vraag u of uw firmware ermee werkt. hallo en bedankt bij voorbaat

Discussion starter · #64 ·
Hallo,
deze activator heeft op geen enkele manier invloed op Google ... maar als je de software hebt bijgewerkt, dan is dat iets anders.
Aan de andere kant is Google al bijna 2 jaar niet meer beschikbaar bij Audi.
De 2035-software heeft in plaats daarvan Here sat-kaarten, maar daarvoor is een geldig Audi connect-abonnement vereist.

Groeten.

Hallo,
deze activator heeft geen invloed op Google ... maar als je de software hebt bijgewerkt, is dat een andere zaak.
Aan de andere kant is Google al bijna 2 jaar niet meer van Audi.
De 2035-software heeft hier sat-kaart in plaats daarvan, maar dat vereist een geldig Audi connect-abonnement.

Groeten.
Hanks Congo voor de reactie. De Here-kaarten werkten gisteren ook prima (heb de kaartupdate vanmorgen gedaan) en ik had geen abonnement, misschien zat het in de update die ik vorig jaar heb gedaan.

Discussion starter · #66 ·
Mmm nee.
Hier werken kaarten nooit zonder actieve audi connect.
Controleer uw licentiescherm.
Een andere optie is als Audi dat gratis heeft aangezet, maar daar twijfel ik aan.

Hoe dan ook, de activering rommelt niet met online functies, maar je kunt de software altijd opnieuw installeren om de activator te verwijderen.

Groeten.

Hallo. Excuses als dit al aan de orde is geweest. Ik heb de instructies en de antwoorden van iedereen gelezen, maar ik zie mijn probleem niet.
Ik heb net een A5 uit 2018 gekocht met software MHS2_ER_AU_P1242, dus ik kan zien dat het wordt ondersteund. Ik heb ook B&O audio.
Mijn auto heeft CP/AA geactiveerd en de navigatie is ook geactiveerd, maar ik mis de SD-kaart. Audi wil £315 voor een kaart en om deze op mijn auto te coderen.
Zal deze oplossing voor mij werken? Moet ik stappen overslaan omdat mijn systeem prima werkt, alleen de sd ontbreekt....
Bedankt bij voorbaat.
Jason

Hallo,

Ik heb het net gedaan in mijn Audi A4 B9 2018 (MHS2_ER_AU_P1242) en alles werkt prima (heb de software niet geüpdatet omdat het niet nodig was).
Fantastisch gedaan!
Bedankt maat, waardeer je werk hier echt.

Google Maps, dat is een ander verhaal, jammer Audi!

Hallo. Bedankt @congo voor je informatie. Ik kon noch de firmware, noch de kaarten in mijn MHS2_ER_AU_P2035 Audi A5 Sportback 2017 updaten. Bij het updaten van de firmware is de optie "update" grijs op het scherm van de auto. Bij het updaten van de kaarten (ik gebruik de 2017-versie) naar de 2022-versie kan het systeem niet updaten. Bij het lezen van SD-kaartsleuf 1 stopt het bij 25% en toont het bericht "kaarten zijn niet geldig". Vreemd, natuurlijk. Ik heb het formaat van de originele Audi 16 GB SD-kaart gecontroleerd, evenals het kopiëren van alle bestanden op een Windows-pc. Niets werkt. Tenminste, als ik de kaarten zou kunnen updaten...

@congo Nou, ik heb de knoop doorgehakt en mijn oude elf module van mijn Golf R-dagen gebruikt en het groene menu ingeschakeld. De activering gedaan zoals in uw instructies en ik heb nu navigatie zonder Audi £315 te hoeven betalen voor een sd-kaart en codering naar de auto. U bent een legende, mijnheer! Bier onderweg

You need to use only activator. Read the manual. You already have last firmware version man!
Nogmaals bedankt!! @congo en @john.player Ik heb de activatorinstructies verkeerd begrepen vanwege mijn A5 USB-oplaad-/datapoort. Mijn automodel heeft slechts één poort (en een Aux-ingang) onder de armleuning, niet twee zoals getoond in de activatorhandleiding. Dit leidde ertoe dat ik het gebruik van de activator voor de eerste keer vermeed, uit angst iets te verpesten. Ik heb uw instructies l-a-n-g-z-a-a-m herlezen en de activator is uiteraard geschikt voor mijn model. Eenmaal geïnstalleerd, twee herstarts, groen scherm en voilà... kaarten up-to-date!!! Vriendelijke groeten.

@congo Ik heb een - misschien domme - vraag: voor auto's die geprogrammeerd moeten worden met de motorkap open (voor lange codering of aanpassingen), is het nodig om de activeringspatch met de motorkap open uit te voeren of werkt dat onverschillig met de motorkap open of dicht?? U heeft daar niets over geschreven, dus ik neem aan dat de motorkap open of dicht helemaal niet belangrijk is, toch?

Hallo, mijn auto is een Audi A3 8V 2017. Ik heb 2 USB-poorten en de MMI met slechts één SD-kaart, geen navigatie geïnstalleerd in de auto. Kan ik Android Auto activeren met deze patch? Mijn firmware is mst2_eu_au_p0962b. Ik wil het proberen, maar ik ben bang om de MMI te beschadigen.

Hallo! Ik heb nog een "domme" vraag, ik wil het navigatiescherm op het cockpitdisplay activeren (gewoon, geen virtuele cockpit), ik heb de aanpassingsstappen uit een andere discussie op het forum gevolgd, maar er is niets gebeurd. Ik denk dat ik iets anders moet activeren (ik heb niet eens een kompasoptie op het cockpit-scherm). Iemand ideeën?

61 - 80 of 1,583 Posts