Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner

Zit er een LMM-sensor op een A5 B8.5 (1.8tfsi)?

23K views 4 replies 2 participants last post by  bushtucker  
#1 ·
Hallo mensen,

Ik merk dat de luchtfilterbuizen van de B8 en B8.5 iets verschillen. B8.5 lijkt de EA888 Gen 3-motor te gebruiken in tegenstelling tot Gen 2 op B8.

Ik kan de MAF-sensor op de inlaatbuis na de luchtfilterbehuizing niet vinden. Wilde hem schoonmaken om een P0068-fout op te lossen.

Heeft Audi de MAF op B8.5 geëlimineerd en alleen de MAP-sensor gebruikt?

Bedankt.

#2 ·
Ik probeer hetzelfde uit te zoeken, want ik wil upgraden naar een K&N luchtfilter, maar ik kan het niet uitzoeken. Ik wil weten wat de kleine verbindingsbuis is op de slang net voordat deze op de turbo wordt aangesloten? Het lijkt het enige onderdeel te zijn, aangezien er geen kabels naartoe lopen. Ik heb het op de afbeelding omcirkeld.

Attachments

#3 ·
Ter info

Hallo mensen,

Ik merk dat de luchtfilterbuizen van de B8 en B8.5 iets verschillen. B8.5 lijkt de EA888 Gen 3-motor te gebruiken in tegenstelling tot Gen 2 op B8.

Ik kan de MAF-sensor niet vinden op de inlaatpijp na de luchtfilterbehuizing. Wilde hem schoonmaken om een ​​P0068-fout op te lossen.

Heeft Audi de MAF op B8.5 geëlimineerd en alleen de MAP-sensor gebruikt?

Bedankt.

Verzonden vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ik heb wat onderzoek gedaan en het heeft een MAF, de kleine slang die ik heb omcirkeld is voor de MAP-sensor die de MAF op deze set-up elimineert. Ook ter info, het is moeilijk om een ​​koude luchtinlaat te vinden voor de 1.8 TFSI vanwege die pijp. Ik laat er een op maat maken met het K&N-filter dat op de 2.0 TFSI wordt gebruikt. Werkt eigenlijk £150 goedkoper.

#4 ·
Hoi JRD, bedankt voor de interessante info!

Ik vermoedde al dat de B8.5 het alleen met de mapsensor doet, en dat het kleine buisje ofwel naar het gasklephuis ofwel naar de mapsensor zelf ging.

Ik ben niet van plan om over te stappen op een open pod- of koude luchtinlaatsysteem, maar misschien besluit ik om het standaardfilter te vervangen door een AFE- of Pipercross-paneeltype. ;)

Verzonden vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

#5 ·
Even een korte update over hoe ik de P0068 en P0507 heb opgelost die ik de afgelopen week heb gekregen.

De gasklep (TB) buis losgemaakt om de TB bloot te leggen. TB-reiniger vloeistof in de TB gespoten en de buis weer vastgemaakt. De MAP-sensor verwijderd en een olieachtige substantie op de punt van de sensor opgemerkt, schoongeveegd en opnieuw geĂŻnstalleerd. De CEL & codes gewist met Carista.

De auto gestart en de motor sputterde met onregelmatige toerentalschommelingen en sloeg bijna af; waarschijnlijk zoog hij alle overtollige TB-reiniger vloeistof op. Na ongeveer 15 seconden liep de motor stationair prima, een proefrit gemaakt en de rit verliep soepel.

Vraag: Moet ik de batterij een paar minuten loskoppelen om de gasklep te "resetten"? (Ik bezit geen VAGCOM of VCDS)