Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner
41 - 60 of 81 Posts
Nog steeds problemen

Hoi mensen,

sorry dat ik al een tijdje niet heb gereageerd. Ik ben verder gegaan met het achteraf inbouwen van de geheugenstoel knoppen, veel geprobeerd met de bedrading (ook met de groene kabel). Ik denk dat ik die goed heb. Ik heb ook de stoelgeheugens gecodeerd, het menu "Bestuurdersstoel en passagiersstoel" wordt ook weergegeven. Als ik verschillende toetsen gebruik, beweegt de bestuurdersstoel bij het openen in verschillende posities. De 4-knops schakelaar in de bestuurdersdeur reageert echter niet als ik probeer knoppen 1-3 te programmeren. Wat zou er mis kunnen zijn? Ik heb vanavond een afspraak met mijn VCDS-man om te controleren wat er mis zou kunnen zijn. Ideeën qua codering?

STG 36 (Stoelgeheugen)
STG Lange codering -> Functie 07
Byte 2
Activeer Bit 0

Adresse 36: Sitzverst. Fahr. (J136) Labelbestand: Geen

Onderdeelnummer SW: 8T0 959 760 B HW: 8T0 959 760 B

Component: MEM-FS H09 0043

Revisie: AA000000 Serienummer: 00001003004421

Codering: 08017125002400001000

Bedrijfsnr.: WSC 12345 123 12345

VCID: 4280FC45641F

Hallo, bedankt voor de bloemen. Ik zou beginnen met het coderen. Er moeten twee coderingen worden uitgevoerd, niet slechts één zoals ik hierboven aangaf. Dat was het probleem in mijn geval. Doe dat eerst met VCDS. Ga dan kijken onder de bestuurdersstoel in de vloerbox of je die groene draad op pin 3 hebt. Zo ja, dan is het heel eenvoudig om alles achteraf in te bouwen. Zo nee, ook geen probleem, het is niet nodig om een nieuwe draad naar de deur te plaatsen. Er is er al een die kan worden aangesloten op de betreffende pin in de deurstekker. De bedrading van de deurstekker is eenvoudig. Demonteer gewoon het deurpaneel en sluit het aan volgens het bedradingsschema. Je krijgt massa en plus voor de verlichting van de kofferswitch. Begin er gewoon mee, wij helpen je op weg. Het is trouwens een leuke functie die me helpt de goede staat van mijn lederen stoelen te behouden!

Dit in het weekend gemonteerd met behulp van een deurkaart die ik voor £30 van eBay heb gehaald, met zowel kabelboom als knoppen. Omdat de mijne een cabrio is, moest ik extra bedrading toevoegen voor de achterruiten tussen E97 en de raamschakelaar, twee kabels later, een beetje codering en alles werkt prima, met uitzondering van het geheugen van de spiegels. Heeft iemand hier succes mee gehad?

Bedankt

Hallo. Ja, de mijne werkte toen ik de geheugenschakelaar installeerde.

Ik neem aan dat de jouwe momenteel zijn positie onthoudt na een stoeprandweergave bij het achteruitrijden, d.w.z. altijd terugkeert naar de normale positie na het zakken?

Je kunt hem vervangen door de stoel in situ, maar het is veel gemakkelijker om de stoel los te schroeven en hem achterover op de achterbank te kantelen.

Iets dat ik per ongeluk heb ontdekt.

Als ik met de bestuurdersstoel in positie 1 de knop voor positie 2 indruk en loslaat, met het contact uit en de deur open, gaat de stoel naar positie 2 en vice versa. Ik gebruik dit als een handige functie, zodat het gemakkelijker is om in en uit de auto te stappen en ik niet langs de zijkant van de stoel schuur. Ik heb positie 1 als mijn rijpositie en positie 2 met de stoel verder naar achteren.

Met de deur dicht of het contact aan, moet je de knop ingedrukt houden totdat de opgeslagen positie is bereikt.

Doet de stoel van iemand anders dit ook?

Dit weekend geïnstalleerd met behulp van een deurkaart die ik voor £30 van eBay heb gehaald, met zowel kabelboom als knoppen.
Omdat de mijne een cabrio is, moest ik extra bedrading toevoegen voor de achterruiten tussen E97 en de raamschakelaar, twee kabels later, een beetje codering en alles werkt geweldig, met uitzondering van het geheugen van de spiegel.
Is er iemand die hier succes mee heeft gehad?

Bedankt
Ik ben me aan het voorbereiden om dit op mijn cabrio te doen. Ik heb nog niet naar het bedradingsschema in ElsaWin gekeken, maar wat heeft de geheugenstoel te maken met de achterruiten?

De deurkaart en kabelboom die ik had, waren van een coupé, dus geen elektrische achterruiten. Ik heb die kabelboom gebruikt in plaats van mijn originele kabelboom, dus ik moest de extra draden voor de achterruiten toevoegen.

Bedankt Tomcat-R voor de geweldige gids voor deze mod!!! :thumbsup: Heb de mijne een paar dagen geleden laten doen door mijn maat "T8ups" en het werkt geweldig, hij heeft ook de sleutelfunctie gedaan zodat beide sleutels verschillende instellingen hebben. Eindelijk heeft mijn vriendin haar eigen instelling!! >:)

Alle onderdelen waren origineel van Audi. Ik zal de prijs voor de onderdelen vermelden, alles inclusief BTW.

* Geheugenschakelaar - £93.10
* Geheugen sierpaneel rond frame - £15.06
* Connector - £5.08
* Bedrading werd geleverd door T8ups
* Deurclips - £0.88p per stuk, maar we hebben er maar 1 beschadigd omdat het een nieuwe auto is en voorzichtig!

Mijn A5 Coupe had de module en volledig elektrische stoelen af fabriek, dus het was een kwestie van kleine bedrading, codering en in principe plug and play! Simpele mod maar geweldig resultaat :grin2:

MOET MOD DOEN!!! :thumbsup:
View attachment IMG_0020.JPG

Ik heb net een 2009 Coupe RHD S5 interieur gekocht (leer, geheugen, verwarmd) en ben van plan dit te retrofitten in een LHD Coupe 2008 die nu niet-elektrische s-line half lederen stoelen heeft.

Omdat de bestuurder in het VK en in NL uiteraard op de rechterstoel zit en wij links moeten zitten, denk ik dat ik wat aanpassingen moet doen.

Ik heb gelezen over de J136-module die onder de bestuurdersstoel is gemonteerd, kan ik gewoon de ECU nemen en deze naar de andere stoel overzetten? Beide stoelen zijn volledig in de fabriek bedraad?

Ook moet ik de juiste deurschakelaar en bekleding voor de LHD deurkaart kopen. Ik heb deze thread grondig gelezen en het moet mogelijk zijn om de knoppen aan beide kanten te hebben? Als J386 en J387 twee geheugenstoelen toelaten?

Al uw hulp en info is welkom!

Bedankt Tomcat-R voor de geweldige gids voor deze mod!!! :thumbsup: Heb de mijne een paar dagen geleden laten doen door mijn maat "T8ups" en het werkt geweldig, hij heeft ook de sleutelfunctie gedaan zodat beide sleutels verschillende instellingen hebben. Eindelijk heeft mijn vriendin haar eigen instelling!! >:)

Alle onderdelen waren origineel van Audi. Ik zal de prijs voor de onderdelen vermelden, inclusief btw.

* Geheugenschakelaar - £93.10
* Geheugen sierpaneel omlijsting - £15.06
* Connector - £5.08
* Bedrading werd geleverd door T8ups
* Deurclips - £0.88p per stuk, maar we hebben er maar 1 beschadigd omdat het een nieuwe auto is en voorzichtig!

Mijn A5 Coupe had de module en volledig elektrische stoelen af fabriek, dus het was een kwestie van kleine bedrading, codering en in principe plug and play! Simpele mod maar geweldig resultaat :grin2:

MOET MOD DOEN!!! :thumbsup: View attachment 128689 View attachment 128697
Levert hij de bedrading klaar om aan te sluiten en te spelen?

Ik heb net een coupe deurkaart met knoppen gekocht en moet deze in mijn cabrio installeren.

41 - 60 of 81 Posts