Vandaag de sensor aan de passagierskant vervangen, na gisteren die aan de bestuurderskant.
Alles werkt.
:thumbsup:
Ik heb een paar foto's gemaakt toen ik dit deed, omdat het andere mensen zou kunnen helpen.
15 minuten werk max.
Torex-schroef in de deur ter hoogte van de hendel achter rubber, deze zit vast zodat je hem er niet helemaal uit kunt schroeven.
Plastic afdekking verwijderen (ik heb er gewoon met mijn vingers aan getrokken)
Plastic inzetstuk verwijderen (of deurslot, afhankelijk van welke kant je doet)
Dit was moeilijker te verwijderen (ik gebruikte een tang met een doek) gewoon een beetje wiebelen.
De 2 delen van de net verwijderde hendel.
De hendel naar het gat bewegen waar de afdekking zat en dan gewoon voorzichtig trekken om hem te verwijderen (scharnierwerking).
De hendel komt er gewoon uit als hij 90 graden ten opzichte van de deur staat.
Bedrading naar de sensor loskoppelen (let op dat de bedrading niet terug de deur ingaat)
Volledige hendel en onderdelen.
Nieuwe sensor bovenaan die iets is veranderd, dan de oude en dan de hendel.
Om de sensor van de hendel te verwijderen, trek je de bedrading van het uiteinde af, dan heb je een kleine schroevendraaier nodig om het uiteinde eruit te wrikken (tegenovergestelde uiteinde van de bedrading) zodat je de sensor uit de hendel kunt schuiven.
Mijn beschadigde sensor die is gescheurd en vol water zit.
De oude was doorzichtig maar de nieuwe is zwart.
Doe gewoon alles omgekeerd.
Ik vond het makkelijker om een stuk touw om de deurgrendel te doen toen ik de hendel terugplaatste, zodat ik eraan kon trekken om de hendel erachter te krijgen.
Zodra de hendel erachter zat, trek je gewoon een uiteinde van het touw erdoor en de vergrendeling blijft achter de hendel.
Ik hoop dat dit heeft geholpen als je keyless entry niet werkt.
Onderdeelnummer A4G8 927 753 A. 05E08B Sensor ÂŁ64,52 incl. btw.
Deze zijn niet links of rechts.
2007 3.0 Tdi Coupe.
De Audi-onderdelenman zei dat er geen 2007 A5 bestond, hoewel ik hem vertelde dat het een model uit 2008 is dat in 07 is geregistreerd. Gaf ook het chassisnummer en toch wilde hij de auto zien, ook al had hij een privaat kenteken. :wall: Ga er maar vanuit.
:laughinatabove:
Helemaal trots op mezelf, dus liet ik het aan mijn vrouw (zwanger) zien, die de eenvoudigste dingen niet kon verwerken :no: ze kon de geavanceerde toegang niet verwerken en zei toen dat de tijd die ze nodig zou hebben om binnen te komen, ze beter af zou zijn met een sleutel :wall:
Je kunt gewoon niet winnen.