Audi A5 Forum & Audi S5 Forum banner

Toevoegen aan zekeringrelais in de zekeringkasten Audi A5 B8

2.8K views 20 replies 3 participants last post by  Boxaaz11  
#1 ·
Hallo allemaal, ik wilde weten aan welke kant ik een draad aan de achterkant van de zekeringrelais moet plaatsen om de draad een positieve verbinding te laten ontvangen? Even een voorbeeld: ik heb een achteruitrijcamera in mijn auto geïnstalleerd. Voorlopig heb ik een zekering-tap gebruikt om stroom te krijgen, maar ik wil een OEM-look en de zekering-tap niet bovenop de zekeringkast hebben.

Ik heb gemerkt dat alle andere zekeringen twee draden aan de achterkant hebben die het circuit compleet maken. Is het mogelijk om daar maar één draad te hebben en een zekering bovenop om een positieve verbinding te geven?

Sorry als ik verwarrend ben en geen zin heb.

Attachments

#2 ·
Hallo. Als je naar boven kijkt, zou er al een aansluiting aan één kant moeten zitten, en het enige wat je hoeft te doen is de jouwe aan de andere kant te plaatsen.
Er zijn veel plaatsen die je niet kunt gebruiken omdat Audi er niet op allemaal een aansluiting heeft geplaatst. Verwijder het paarse deel aan de bovenkant en het is gemakkelijk om te zien welke je kunt gebruiken.
Toen ik er een nodig had aan de voorkant aan de linkerkant, waren er veel die ik hierdoor niet kon gebruiken.
De draden naar de zekeringblokken achterin zijn erg kort op mijn A5 B8, het was een hel om het blok te verwijderen om een nieuwe aansluiting te plaatsen.

#3 ·
Hoi. Als je naar boven kijkt, zou er al een aansluiting aan één kant moeten zitten, en je hoeft alleen maar de jouwe aan de andere kant te plaatsen.
Er zijn veel plaatsen die je niet kunt gebruiken omdat Audi er niet op allemaal een aansluiting heeft geplaatst. Verwijder het paarse deel aan de bovenkant en het is gemakkelijk om te zien welke je kunt gebruiken.
Toen ik er een aan de voorkant aan de linkerkant nodig had, waren er veel die ik hierdoor niet kon gebruiken.
De draden naar de zekeringblokken achterin zijn erg kort op mijn A5 B8, het was een ramp om het blok te verwijderen om een nieuwe aansluiting te plaatsen.
Als je zegt dat er een aansluiting aan één kant moet zitten, bedoel je dan een draad die al aan één kant is aangesloten op een zekering, waarna je er een draad naast plaatst en de zekering die in de opening gaat, op beide draden wordt aangesloten?

Om je een voorbeeld te geven: de foto die ik hierboven heb geplaatst, heeft de rechter zekeringhuls maar 3 zekeringen, de rest is leeg. Kan ik geen draad met zekering aansluiten op een van de andere die leeg zijn?

#4 ·
Deze foto is van mijn zekeringkast aan de linkerkant.
Als je goed kijkt naar het rode zekeringpaneel, kan ik aan de rechterkant een draad toevoegen en een zekering plaatsen.
Maar in mijn bruine paneel gaan er nog geen draden naar de ongebruikte plaatsen. Dus het toevoegen van een draad hier zal niet helpen.

#5 ·
Deze foto is van mijn zekeringkast aan de linkerkant vooraan.
Als je goed kijkt naar het rode zekeringpaneel, kan ik aan de rechterkant een draad toevoegen en een zekering plaatsen.
Maar in mijn bruine paneel gaan er geen draden naar de ongebruikte plaatsen. Dus het toevoegen van een draad hier zal niet helpen.
View attachment 189854
Oké, ik snap het, dus aftappen is voor mij de enige manier, aangezien er geen andere draden naar lege sleuven in de rest van de zekeringhuls gaan. Jammer, ik wilde het zo schoon mogelijk proberen te maken, maar het is oké, denk ik. Ik had een idee: als ik de draad in tweeën splits en in beide zijden van de lege sleuven plaats en een zekering bovenop gebruik, zou dat dan het circuit creëren en mij stroom geven voor die draad?

#7 ·
Nee. Als ik je goed begrijp, zal dat niet helpen. Dus geen enkele lege sleuf heeft al draad aan één kant?
Ik ga nu naar de auto en maak een foto en bekijk het goed, misschien kijk ik niet goed genoeg, maar voor zover ik me herinner toen ik keek, waren er maar 4 zekeringen die aan beide kanten pinnen hadden en de lege sleuven waren allemaal leeg, niets aan beide kanten

#9 ·
Ik heb nog nooit stroom aan een zekering toegevoegd. Ik weet niet hoe het is om een nieuwe lijn van de batterij te krijgen of zoiets. Maar als je echt niet in een reeds bestaande zekering wilt tappen, kun je een zekering ervoor gebruiken. Mijn auto is linksgestuurd. Het was een beetje werk om kabels voor mij te leggen. Maar ik heb veel draden van voor naar achter en ook van achter naar voor te leggen.
Ik ben DAB-radio, rolgordijn, achteruitrijcamera, homelink aan het retrofitten en aangezien ik al alles verwijderd heb, leg ik kabels voor de RS5 elektrische spoiler.
je hebt maar één kabel, dus het zou iets gemakkelijker moeten zijn om hem gewoon onder de bekleding te stoppen in plaats van alles te verwijderen.

#10 ·
mooi, ik heb net de achteruitrijcamera retrofit high-line gedaan, alles werkt prima op mmi 3g+. Ik heb net een zekering gebruikt, maar 10 minuten geleden zag ik deze video over hoe je het er meer OEM uit kunt laten zien. Ik zal de YouTube-video plaatsen, het laat je niet zien hoe je het moet doen, maar legt het wel uit. En ja, ik denk dat naar de zekeringkast voorin wel wat werk gaat worden, waar ik geen zin in heb, het is te koud buiten, misschien in de zomer als ik zin heb, zal ik het proberen lol. Ik ga als volgende de achterbank entertainment doen, probeer net alle onderdelen te krijgen die ik nodig heb, dan ga ik het installeren.

#12 ·
Alleen omdat er aan één kant geen aansluiting is, wil nog niet zeggen dat je hem niet kunt gebruiken, je kunt hem wel gebruiken, maar je moet de stroomaansluiting zelf maken in plaats van te vertrouwen op reeds bestaande.
Je hebt 2 krimpconnectoren nodig in plaats van één.
Met één aftakking in de gemeenschappelijke draad in de zekeringkast, dat is de voeding, meestal een vrij dikke draad - koppel eerst de batterij los zodat je niets kortsluit naar het chassis.
En de andere aansluiting zou worden aangesloten op wat je via de zekering van stroom moet voorzien.

Of gebruik een piggyback zekeringhouder, ziet er niet OEM uit maar is de eenvoudigste oplossing.

#13 ·
Alleen omdat er geen aansluiting aan één kant is, wil nog niet zeggen dat je hem niet kunt gebruiken, je kunt hem wel gebruiken, maar je moet de stroomaansluiting zelf maken in plaats van te vertrouwen op reeds bestaande.
Je hebt 2 krimpaansluitingen nodig in plaats van één.
Met één aftakking in de gemeenschappelijke draad in de zekeringkast, dat is de stroom, meestal een vrij dikke draad - koppel eerst de accu los zodat je niets kortsluit naar het chassis
en de andere aansluiting zou worden aangesloten op wat je via de zekering van stroom moet voorzien.

of gebruik een piggyback zekeringhouder, ziet er niet OEM uit maar is de eenvoudigste oplossing.

View attachment 189886
Bedankt voor de reactie. Wat ik in wezen wilde doen, was alle lege sleuven die geen aansluiting in de zekeringkast hebben, daar draden in plaatsen, zodat het klaar is voor gebruik voor alles wat ik nodig heb, bijvoorbeeld mijn achteruitrijcamera gebruikt zekeringkast E sleuf 6, maar sleuf 6 in mijn zekeringkast is volledig leeg, dus ik wilde wat bedrading doen en de lege sleuven aan de linkerkant vullen, aangezien de rechterkant voor de componentdraad is. Ik moet weten waar Audi de lege sleuven aansluit die klaar zijn voor gebruik door pinnen aan de rechterkant van de componenten te plaatsen.

Sorry, dit klinkt echt verwarrend, ik hoop dat ik duidelijk ben. ps ik heb de piggyback zekeringhouder gebruikt die er lelijk uitziet haha, maar het zal voorlopig moeten volstaan.

#14 ·
Als u de blok wilt pre-populeren, zoek dan een voeding, tap deze aan en plaats de klem in het blok. Sommige voedingen staan ​​altijd aan, sommige schakelen in nadat het contact is ingeschakeld, dus maak een keuze afhankelijk van uw behoeften. Ik zag ergens een video van een man die de zekeringkast zo veranderde dat zijn 12V-aansluiting in de kofferbak bijvoorbeeld stroom leverde zonder de ontsteking in te schakelen.

#15 ·
Oké, dat is logisch. Ik hoef dus alleen maar te vinden waar deze draden zitten die onder spanning staan ​​wanneer de ontsteking wordt ingeschakeld en deze aan te sluiten voor de achteruitrijcamera, zodat ik deze zo OEM mogelijk kan houden. Dan gebruik ik de andere lege sleuven volgens het Audi-schema van welke pin voor welke component is. Ik ga wat graven, ik heb een paar testers voor elektriciteit en bedrading besteld, dus ik zal deze draden traceren en kijken waar ze naartoe gaan en dan proberen ergens aan te sluiten en draden naar de terminals te leggen.

#16 ·
Ik bedoel dat hele zekeringblokken constant onder spanning staan of pas nadat het contact is aangezet, dus je kunt de draad aan de gemeenschappelijke kant van het zekeringblok aftappen en er gewoon een aansluiting aan toevoegen.
Bekijk het onderstaande voorbeeld dat de gemeenschappelijke voeding en de lege zekeringruimte aan de bovenkant laat zien die je zou kunnen toevoegen.

Maar niet allemaal zijn zo, dus controleer de zekeringkast als deze zo bedraad is.

#17 ·
Ohhhh oké, snap het. Dus als ik een draad in de sleuf zelf test, of hij spanning heeft op contact of altijd spanning heeft, dan tap ik die aan en bedraad ik hem in de gemeenschappelijke lege kant, dan gaat de pin van mijn component in de rechterkant en de zekering erboven, boem, klaar 😎 Ik zit de hele dag al en denk hierover na, het heeft me beziggehouden. Bedankt voor je hulp, vriend. Ps: Volgens de foto die ik heb geplaatst, is het oké als de draad die ik heb afgetapt in de gemeenschappelijke kant spanning heeft op contact, overbelast hij de draad niet, toch?

Attachments

#20 ·
Als de draad die u aftapt 10 of 30 is, maar u 5 nodig heeft, dan is dat prima, zolang de lijn die u aftapt maar in staat is om te voeden wat hij oorspronkelijk zou moeten voeden + wat u wilt voeden + een veiligheidsmarge, dan zit u goed. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk zou zijn om de lijn te kruisen, de stroomopname van de achteruitrijcamera zal waarschijnlijk in de milliampère-reeks liggen, dus het is bijna niets in het grote geheel.